Maria | May 24, 2021

2021 Dodge Durango SRT Hellcat

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
2021 Dodge Durango SRT Hellcat, testovacia jazda, recenzia: Perfektný rodinný rýchlik Názov Hellcat vzbudzuje strach takmer u každého, o to viac, keď sa stretnete bok po boku šesťčlennej rodiny v tomto ultra rýchliku: 2021 Dodge Durango SRT Hellcat. Kupujúci, ktorý hľadá najlepšie ťažné vozidlo (ktoré nie je pick-up) sa už dávno obrátili na štandardné Durango. Aj keď od…

2021 Dodge Durango SRT Hellcat, testovacia jazda, recenzia: Perfektný rodinný rýchlik

https://carbuzz.com/cars/dodge/durango-srt-hellcat#review

Názov Hellcat vzbudzuje strach takmer u každého, o to viac, keď sa stretnete bok po boku šesťčlennej rodiny v tomto ultra rýchliku: 2021 Dodge Durango SRT Hellcat. Kupujúci, ktorý hľadá najlepšie ťažné vozidlo (ktoré nie je pick-up) sa už dávno obrátili na štandardné Durango. Aj keď od modelového roku 2014 nebolo veľmi aktualizované, Dodge neustále aktualizoval pohonné jednotky, až vyvrcholil modelom SRT s motorom V8 HEMI. Ale ani z pohľadu typického štýlu Dodge nebol model SRT s výkonom 475 koní dostatočne dobrý. Preto si Dodge Durango do roku 2021 vytvoril vlastný variant Hellcat.

2021 Dodge Durango Hellcat prichádza ako špeciálny model iba na jeden modelový rok. Má rovnaký preplňovaný motor HEMI V8 s objemom 6,2 litra, aký sa nachádza v iných modeloch Hellcat, vyladený na výkon 710 koní. Pre tých, ktorí sa na toto zameriavajú, je teraz Durango Hellcat najvýkonnejším SUV na svete, dokonca ani luxusné rýchle mašiny ako napríklad Mercedes-AMG GLS63 s ním neudržujú krok. Popri masívnom náraste výkonu, celá modelová ponuka Duranga obdržala najvýznamnejšiu inováciu interiéru od príchodu modelu tretej generácie v roku 2010. Spoločnosť Dodge nás poslala do Severnej Karolíny, aby sme si vyskúšali nový Durango Hellcat na pretekárskej trati i mimo nej.

Zmeny v 2021 Dodge Durango SRT Hellcat: Aký je rozdiel oproti modelu 2020 Durango SRT Hellcat?

Dodge Durango SRT Hellcat prichádza ako modelový rok 2021 a stáva sa podľa tvrdení značky, najvýkonnejším SUV vôbec. Používa 6,2-litrový preplňovaný motor Hemi Hellcat, ktorý produkuje výkon 710 koní, a poháňa toto trojradové super SUV na rýchlosť 100 km/h iba za 3,5 sekundy. V8 je spojená s osemstupňovým automatom, zatiaľ čo toto super-rýchle SUV tiež disponuje kontrolovaným štartom (launch control), brzdovým systémom Brembo a vylepšeným zavesením kolies. Nízko-lesklá čierna mriežka a splitter odlišujú toto Durango od menej výkonných verzií, zatiaľ čo vo vnútri sa o úlohy informačno-zábavného systému stará vylepšená 10,1-palcová dotyková obrazovka. Durango SRT Hellcat sa bude vyrábať iba pre modelový rok 2021.

VÝHODY: dostatočný výkon na to, že je to trojradové SUV, dramatická akcelerácia, podmanivý zvuk kompresora, impozantná schopnosť ťahača, športový vzhľad zvnútra aj zvonku, rýchlejší informačno-zábavný systém

NEVÝHODY: očakávaná vysoká spotreba, príplatok vo výške takmer 16 500 EUR, ostatní si o ňom myslia, že je len excesom, väčšina asistenčných systémov je za príplatok, výfuk nijako neumlčíte

Exteriér Durango SRT Hellcat

Dodge Durango SRT Hellcat dokazuje, že priestranné rodinné vozidlá SUV nemusia byť nudné. Aj keď je tento základný tvar Duranga už nejaký ten čas k dispozícii, nezostarol tak výrazne a doplnky od Hellcatu dodávajú podstatne väčšiu agresivitu. Vonku dostane vylepšenia, ako je splitter vo farbe laku, špeciálna čierna mriežka a červené brzdové strmene Brembo. Súčasťou konštrukcie vypuklej kapoty je stredový prívod vzduchu spolu s dvojitými odsávačmi tepla. Štandardom sú LED svetlomety a LED hmlové svetlá. 20-palcové disky z ľahkej zliatiny má stredne lesklú čiernu farbu a povrchovú úpravu. K dispozícii sú dvojité stredové pruhy a elektricky ovládané strešné okno.

https://carbuzz.com/cars/dodge/durango-srt-hellcat#review

Rozmery

Zatiaľ čo všetky modely Duranga majú rovnaký rázvor náprav – 304,3 cm, SRT Hellcat je dlhší ako bežné Durango s dĺžkou 510,5 cm. Líšia sa aj ďalšie rozmery, pretože super SUV má šírku karosérie (bez zrkadiel) 194 cm, v porovnaní so 192,5 cm štandardného Duranga. Výška SUV pri anténe dosahuje 183,1 cm. Ak chcete vystrašiť niekoľko Land Roverov v drsnejšom teréne, nájazdové/vrcholové/zjazdové uhly SRT Hellcat vychádzajú na 47/41,4/51,3 cm. Nie je prekvapením, že SRT Hellcat je teraz najťažším Durangom zo všetkých s pohotovostnou hmotnosťou 5 710 libier, čo je o 332 libier viac ako SRT 392, ktorý je hodnotený osobitne.

  • Dĺžka: 510,5 cm
  • Rázvor náprav: 304,3 cm
  • Výška: 177,2 cm
  • Max. Šírka: 194 cm
  • Šírka prednej strany: 163,6 cm
  • Zadná šírka: 164,3 cm

Farby exteriéru

Paleta dostupných farieb pre exteriér Dodge je rovnako extrovertná ako samotné Durango. Medzi tieto odtiene patrí Billet Silver, Destroyer Grey, Octane Red, F8 Green, Redline 2, Granite, Octane Red, DB Black a Reactor Blue. F8 Green je náš osobný favorit, ale každá farba vyzerá na inovovanom SUV skvele. SRT Hellcat je vylepšený čiernou maskou chladiča s výkonnou vnútornou časťou a červenými brzdovými strmeňmi. V ponuke sú tiež dva stredové pruhy vo farbách ako Bright Blue, Gun Metal Low Gloss, Flame Red, Sterling Silver a Redline.

Výkon Durango SRT Hellcat

Jednoducho neexistujú trojradové výkonné SUV, ktoré by mohlo konkurovať ohavným údajom o výkone modelu Durango SRT Hellcat. Latka akcelerácie 0-100 km/h iba za 3,5 sekundy je dostatočne vysoko, ale Hellcat ide ešte ďalej a prejde štvrť míle iba za 11,5 sekundy. Podľa Dodge je čas na okruhu dlhom 3,5 kilometra pri Hellcate o 1,5 sekundy rýchlejší ako pri druhom najrýchlejšom Durangu SRT 392. Maximálna rýchlosť v podobe 290 km/h je dosiahnuteľná. Štandardný pohon všetkých kolies, kontrolovaný štart (launch control) a pomoc pri štarte (launch assist) pomáhajú modelu Durango SRT Hellcat skrotiť ten epický výkon 710 koní a krútiaci moment 875 Nm, ktorý poskytuje 6,2-litrový preplňovaný motor V8. Jedným z mála výkonných SUV, ktoré sa dokáže vyrovnať výkonnému Durangu pri akcelerácii 0-100 km/h je Jeep Grand Cherokee Trackhawk, pričom ale iné trojradové SUV ako Ford Explorer ST sa s ním už nemôžu rovnať. Aj BMW Alpina XB7 a Mercedes-AMG GLS63 podľahnú sile Duranga Hellcatu. Durango SRT Hellcat má tiež vynikajúcu maximálnu ťažnú kapacitu 3 950 kíl, najlepšiu vo svojej triede.

https://carbuzz.com/cars/dodge/durango-srt-hellcat#review

Motor a prevodovka

Nie veľa SUV je tak definovaných svojimi motormi ako tento. Srdcom modelu Dodge Durango SRT Hellcat je preplňovaný motor Hemi V8 s objemom 6,2 litra a výkonom 710 koní a krútiacim momentom 875 Nm. Celá táto sila smeruje do všetkých štyroch kolies prostredníctvom osemstupňovej automatickej prevodovky TorqueFlite, ktorá je dodávaná so štandardnými radiacimi pádlami pod volantom. Táto kombinácia vedie k strhujúcemu pokroku, keď veľké SUV odstreľovalo latku s podobnou dravosťou ako dragstar superstar, ktorým je Challenger. Vďaka štandardnému kontrolovanému štartu (launch control) a asistencii rozjazdu (launch assist) Durango účinne eliminuje prekĺzaniu pneumatík a preskakovaniu kolies pre agresívne a plynulé rozjazdy. Ako sa dalo očakávať, na prívode je viac výkonu, než väčšina kedy bude potrebovať; toto je jedno SUV, v ktorom strávite viac času ovládaním ako v čomkoľvek inom.

Aj keď sa stále cítite bleskurýchlo, stojí za zmienku, že naladenie osemstupňovej prevodovky TorqueFlight pôsobí zdržanlivejšie ako v iných Hellcatoch, napríklad Charger a Challenger . Možno Dodge vedel, že majitelia Durango Hellcat môžu stále chcieť obývateľné SUV, ktoré tiež dokáže ísť rýchlo. Radenie prichádza tak rýchlo, ako by sme chceli, aj keď im chýba dostupná dravosť, ktorú nájdeme v Chargeri alebo v Challengeri.

  • Motor: 6,2-litrový preplňovaný plyn V8
  • Prevodovka: 8-stupňová automatická prevodovka
  • Hnacie ústrojenstvo: Náhon 4×4

Jazda a pocity z jazdy 

Modely Dodge Hellcat sa vždy vyznačovali obrovskou silou, ktorú je zložité potlačiť bez dokonale rovnej cesty a ideálnych poveternostných podmienok. Jazda s jedným z týchto automobilov na pretekárskej dráhe alebo v daždi môže byť riskantná záležitosť, ale Durango Hellcat úplne eliminuje hrôzu spojenú s výkonom viac ako 700 koní na zadných kolesách. Toto je prvý model Hellcat s pohonom všetkých štyroch kolies (nerátame Jeep Trackhawk), pričom toto nás núti rozmýšľať, prečo ho Dodge neimplementoval už skôr. Nezáleží na tom, či je cesta premočená, tento Hellcat je stále schopný dodať svoj výkon na požiadanie. Mať takúto úroveň prístupu k výkonu viac ako 700 koní, bez obáv z pretočenia zadných pneumatík, dáva šoférovi pocit ako keby bol Boh. Upozorňujeme Vás, aby ste si neboli príliš istí systémom pohonu všetkých štyroch kolies, pretože Durango je tak výkonné, že aj v mokrých podmienkach dokáže rozpáliť všetky štyri kolesá.

Ak by sa Durango Hellcat ocitol na suchom úseku cesty, vystrelí ako školský autobus pripútaný k rakete Falcon 9. Mali sme príležitosť zažiť Hellcat v Carolina Motorsports Park v situácii, ktorú zažije len málo majiteľov Duranga. Aj keď to nie je ideálne vozidlo pre pretekanie na pretekárskej dráhe, jazdilo sa s ním oveľa lepšie, ako sme predpokladali. Dodge venoval osobitnú pozornosť odpruženiu, pridal odskakovacie pružiny Bilstein a spevnil zadnú časť, aby poskytovala viac priľnavosti a eliminovala nedotáčavosť. Napriek svojej mohutnej veľkosti a pohotovostnej hmotnosti sa Durango omnoho lepšie ovláda na pretekárskej trati oproti ostatným modelom Hellcat a to vďaka ingerencii pohonu všetkých štyroch kolies. Stačí keď s ním správne prejdete zákrutu, stlačíte plynový pedál a necháte kompresor HEMI urobiť zvyšok roboty.

Durango Hellcat ako denno-denné vozidlo trpí určitými nedostatkami spojenými so zvýšeným výkonom. Adaptívne odpruženie, aj keď je pohodlné na udržiavaných cestách, tak a tých zničených dobre potrápi cestujúcich vzadu. Deťom na zadných sedadlách môže prísť zle, keď sa mamina alebo oco rozhodnú pre športový mód alebo závodný mód na hrboľatej ceste. Keď už hovoríme o deťoch na zadných sedadlách, možno si budú so sebou musieť vziať kvalitnú sadu slúchadiel za účelom potlačenia hluku, pretože výfuk Hellcatu nie je skutočne schopný byť potichu. Dúfajme, že si deti užijú spánok s rachotom V8 a zavíjajúcim kompresorom, ale ak by si aj nepospali tak nevadí, pretože Durango Hellcat ponúka zábavný systém na zadných sedadlách, aby prehlušil hluk.

Priemerná spotreba paliva Duranga SRT Hellcat

Oficiálne údaje o spotrebe paliva Duranga SRT Hellcat ešte v čase písania tohto článku ešte nie sú zverejnené, bude to však jedno smädné zviera. Hodnoty EPA, pre nie-Hellcat Durango SRT, sa v mestských/diaľničných/kombinovaných cykloch pohybujú na úrovni 15l/15l/19l na 100 km a neboli by sme prekvapení, keby nemal Hellcat v skutočnosti ešte väčšiu spotrebu. Napriek namontovaniu veľkej palivovej nádrže o objeme 93 litrov neočakávame dojazd pri kombinovanej jazde viac ako asi 580 kilometrov.

  • Objem palivovej nádrže: 93 litrov

* 2021 Dodge Durango SRT Hellcat AWD

Interiér Duranga SRT Hellcat

Napriek cene viac ako 66 000 eur má táto cenovka smerovať k tomu vás toto super-SUV obdarilo úžasným výkonom, ktorý je väčší než čokoľvek iné. Ak vezmeme do úvahy, že niektoré materiály použité v interiéry môžu byť sklamaním, Dodge si predsa nekupujete za kvalitu na úrovni Audi. Existuje však niekoľko príjemných prvkov, pričom tieto sú oveľa lepšie ako tie použité na základných modeloch Duranga so sedadlami z kože/semišu Nappa a elegantným stredovým stĺpikom s chrómovanými prepínačmi. Vítaným vylepšením je aj nový 10,1-palcový dotykový displej s navigáciou. Jedná sa o pohodlné trojradové SUV s priestranným sedením a pohodlnými sedadlami, aj keď je prístup k tretiemu radu predvídateľne najťažší. Vďaka svojim športovým prvkom SRT, kabínu Duranga ocenia nadšení vodiči, ale aj rodiny.

https://carbuzz.com/cars/dodge/durango-srt-hellcat#review

Sedenie a vnútorný priestor

Dodge ponúka veľa flexibility v rámci ponuky modelov Duranga v závislosti od veľkosti rodiny. Durango je prvým modelom Hellcat, ktorý ponúka tri rady sedadiel až pre šesť cestujúcich, hoci Dodge tiež ponúka variant bez 3. radu sedadiel a to bez doplatku, vďaka čomu je Durango Hellcat päťmiestny. Svetlá výška je vo všetkých radoch, okrem toho tretieho radu, veľkorysá a cestujúci v druhom rade dostanú priestor pre nohy v podobe 98 cm, čím tesne predčil Chevrolet Traverse, ale nestačí na Ford Explorer. Väčšina sedadiel v treťom rade v tejto kategórii sú pre dospelých tesné, ale v Durangu máte pocit, že sa tam aj celkom dá žiť. Kupujúci, ktorí plánujú často využívať tretí rad, budú musieť kvôli väčšej pohodlnosti pristúpiť k väčšej Chevy Tahoe/Suburban, Ford Expedition alebo GMC Yukon.

  • Počet miest na sedenie – 6 miest
  • Priestor na nohy vpredu  – 102,3 cm
  • Priestor na hlavu vpredu – 101,3 cm
  • Priestor na nohy vzadu  – 98 cm
  • Priestor na hlavu vzadu – 101,1 cm

Farby a materiály použité v interiéry

Na hornej palubnej doske a na paneloch dverí ponúka Durango SRT Hellcat slušný výber príjemných materiálov na dotyk ako súčasť prevažne tmavého prostredia. Čierne sedadlá sú zdobené kombináciou kože Nappa a semišu so strieborným prešívaním spolu s vyšívaným logom SRT Hellcat na opierkach hlavy. Pre väčší štýl sú k dispozícii pretekárske kožené sedadlá Laguna vo farbe Demonic Red, rovnako ako bezpečnostné pásy Demonic Red, zatiaľ čo balík Premium Interior Group v hodnote 2 000 eur pridáva červenú kožu aj na stredovú konzolu. Súčasťou balíka je aj veko stredovej konzoly potiahnuté kožou, zatiaľ čo na čiernych velúrových koberčekoch je ďalšie logo SRT. Kované prvky z uhlíkových vlákien a čalúnenie stropu Dinamica soft-touch sú za príplatok. Tento facelift urobil s interiérom Duranga zázraky, vďaka ktorým sa v ňom cítite oveľa prémiovejšie ako predtým, pričom však stále nejde o prémiové auto.

Batožinový priestor Duranga SRT Hellcat

Aj napriek tomu, že sú všetky sedadlá vo vzpriamenej polohe, má Durango za tretím radom stále dosť priestranných 487 litrov, čo je viac ako dosť na týždenný nákup potravín. Tretí rad sa sklápa v pomere 50/50, čím zväčší batožinový priestor na 1226 litrov, pričom sklopením druhého radu sedadiel sa batožinový priestor zväčší na 2410 litrov.

Pokiaľ ide o úložný priestor v kabíne, odkladacie priestory vo dverách nie sú také veľké, ako by ste od veľkého SUV očakávali. Napravo od radiacej páky sú dva osvetlené držiaky na nápoje, zatiaľ čo mini podlahová konzola v druhom rade obsahuje tiež držiaky na nápoje. Veľký úložný priestor v stredovej konzole, stropná predná konzola a malý sieťovaný úložný priestor v priestore pre nohy predných spolujazdcov poskytujú viac priestoru pre menšie predmety. Na zadnej strane predných sedadiel sú tiež vrecká na mapy, do ktorých sa zmestia knihy alebo iPady.

https://carbuzz.com/cars/dodge/durango-srt-hellcat#review

Infotainment a funkcie Durango SRT Hellcat

Vlastnosti

Ako vrcholná verzia Duranga, prichádza SRT Hellcat s množstvom vychytávok, vďaka ktorým sa vodič aj cestujúci nebudú nudiť. Super SUV je dodávané s trojzónovou automatickou klimatizáciou, sedempalcovou rekonfigurovateľnou digitálnou prístrojovou doskou, ambientným LED osvetlením vo farbe Sapphire Blue, elektricky ovládanými batožinovými dverami, automatickými diaľkovými svetlami, diaľkovým štartom a automaticky stmievateľným spätným zrkadlom. Obe predné sedadlá sa dajú elektricky nastaviť v ôsmych smeroch, vyhrievanie, ventiláciu a elektricky nastaviteľnú bedrovú opierku, zatiaľ čo vodič dostane pamäťový systém. Štandardné sedadlá v druhom rade sú vybavené lakťovými opierkami a vyhrievaním. Z bezpečnostného hľadiska je Durango dodávané s asistentom rozjazdu do kopca, prednými/zadnými parkovacími senzormi, ovládaním náklonu prívesu a zadnou kamerou. Medzi príplatkovú výbavu patrí monitorovanie mŕtveho uhla, výstraha križovania vzadu a adaptívny tempomat.

Infotainment

Veľkým príbehom na prístrojovej doske modelu Durango 2021 je predstavenie nového informačno-zábavného systému Uconnect 5 NAV. Zobrazuje sa na špičkovej 10,1-palcovej dotykovej obrazovke a je poháňaný operačným systémom Android. Tento nový systém pridáva množstvo funkcií, medzi ktoré patrí bezdrôtová podpora Android Auto a Apple CarPlay, integrácia Amazon Alexa, podpora SiriusXM, navigácia a možnosť spárovania dvoch zariadení pomocou Bluetooth naraz. Zjednodušene povedané, Uconnect 5 môže byť najlepšie vyzerajúcim a najintuitívnejším informačno-zábavným systémom, ktorý je k dispozícii: má takmer nulovú krivku učenia. Aj keď nič nemôže prekonať burácanie motora HEMI, ozvučovací systém Harman Kardon s 19 reproduktormi je k dispozícii iba za 820 eur, aby nahradil štandardný ozvučovací systém Alpine s deviatimi reproduktormi. Voliteľný zábavný systém na zadných sedadlách s prehrávačom Blu-Ray je za 1 640 eur je už menej výhodnou kúpou.

Problémy a spoľahlivosť Duranga SRT Hellcat

Aj keď nový Durango SRT Hellcat ešte nebol hodnotený spoločnosťou JD Power, vlaňajšie Durango SRT predviedlo solídne vystúpenie s celkovým skóre 83 zo 100. V čase písania tohto článku ešte ani jedna verzia z modelu Dodge Durango z roku 2021 nebola predmetom akejkoľvek zvolávačky zo strany NHTSA.

Bohužiaľ, záruka od spoločnosti Dodge nie je tou najlepšou – trojročná/58 000 kilometrov obmedzená záruka a päťročná/96 000 kilometrov záruka na pohonné ústrojenstvo. Ponuka nezahŕňa bezplatný garančný servis.

Záruka

  • Základná: 3 roky/58 000 kilometrov
  • Základná: 3 roky/58 000 kilometrov
  • Základná: 3 roky/58 000 kilometrov
  • Základná: 3 roky/58 000 kilometrov

Bezpečnosť Duranga SRT Hellcat

Aj keď verzia Hellcat nebola osobitne testovaná, pri nehode by sa mala správať podobne ako zvyšok verzií modelu Durango. Dodge Durango z roku 2021 bol NHTSA testovaný na odolnosť voči nárazu iba čiastočne. Dosiahol hodnotenie troch hviezdičiek pri teste prevrátenia a hodnotenie päť hviezdičiek pri bočnom náraze, zatiaľ čo v roku 2020 dosiahol celkovo štyri hviezdičky. Pri teste IIHS nemá Durango z roku 2020 nemá také dobré výsledky, pretože dosiahol iba hraničné hodnotenie pre malý presah testu predného sedadla na strane vodiča a rovnaké hraničné skóre pre svetlomety. Všetky ďalšie výsledky týkajúce sa odolnosti proti nárazu boli dobré.

Výsledok nárazovej skúšky amerického NHTSA

  • Hodnotenie bočnej zrážky

    ☼☼☼☼☼

  • Hodnotenie prevrátenia

☼☼☼    

Kľúčové bezpečnostné prvky

Je skôr sklamaním, že väčšina asistenčných systémov Duranga SRT Hellcat je za príplatok. Zahŕňa to technológie ako adaptívny tempomat, pokročilý brzdový asistent, monitorovanie mŕtveho uhla, výstraha križovania zozadu, upozornenie na čelnú zrážku s aktívnym brzdením a varovanie pred vybočením z jazdného pruhu. Základné asistenčné systémy pre vodiča sú štandardom, napríklad predné/zadné parkovacie senzory a zadná kamera. Medzi ďalšie prvky patrí elektronická kontrola stability, kontrola trakcie pri všetkých rýchlostiach, podpora pri rozjazde do kopca, podpora brzdenia pri daždi a kontrola kývania prívesu. Pri vysoko-výkonnom SRT Hellcate je dobré vedieť, že výkonné brzdy Brembo s dvojdielnymi prednými rotormi sú štandardom. Kompletný zoznam airbagov obsahuje dvojité predné a bočné hlavové airbagy pre všetky rady sedadiel spolu s vodičom.

Verdikt: Je 2021 Dodge Durango SRT Hellcat dobré SUV?

Pojmy „rodinný automobil“ a „preplňovaný motor V8“ by pravdepodobne nemali ísť dokopy, ale vo svete šialenstva Dodge ich Durango Hellcat spáruje tým najveselším možným spôsobom. Ospravedlniť model Durango Hellcat pred manželkou by mohlo byť zložité, najmä po odhalení údajov o spotrebe paliva, ale koniec-koncov, stále ide o vozidlo, ktoré dokáže prepraviť až šesť osôb a potiahnuť čln alebo príves a stále má dosť sily na vyplašenie Nissanu GT-R pri šprinte. To sa nedá povedať o mnohých „muscle cars“, nehovoriac o SUV. Myslite na to takto; Dodge Charger Hellcat má síce päť miest, ale nebol by schopný vziať deti do školy počas sneženia, zatiaľ čo Durango Hellcat nie je ovplyvnené počasím; pľuje do tváre matke prírode.

Okrem podobne výkonného (ale drahšieho a menej praktického) modelu Jeep Grand Cherokee Trackhawk neexistuje žiadne iné SUV, ktoré by sa vyrovnalo výkonu Duranga Hellcat po stránke výkonu na rovinkách. Dokonca ani Alpina XB7 a ani AMG GLS63 (obidve stoja viac ako 82 000 eur) nemajú masívny výkon Hellcatu. V mnohých ohľadoch to potom nie je iba dokonalý model Hellcatu alebo „muscle caru“ na trhu, je to tiež najparádnejšie SUV na planéte. Áno, štandardné modely Duranga sú rovnako praktické, ale pre dokonalú rodinnú vzrušujúcu jazdu nedokážu Durango Hellcat poraziť.

Aká je cena modelu Dodge Durango SRT Hellcat z roku 2021?

Vyše 700 koní v trojradovom SUV nebude lacných. 2021 Dodge Durango SRT Hellcat má vysokú štartovaciu cenu na úrovni 67 000 eur, čo je o 14 800 eur viac ako v prípade Durango SRT 392, ktoré sme testovali osobitne. Táto cena nezahŕňa miestne poplatky vo výške 1 230 eur spolu s daňovými, licenčnými a registračnými poplatkami. V plnej výbave sme sa s Durangom SRT Hellcat zastavili na cene 80 685 eur.

2021 Dodge Durango SRT Hellcat Modely

Dodge Durango SRT Hellcat je verzia na vrchole modelu Durango, ktorá sa ako jediná bude vyrábať iba pre modelový rok 2021. Dostáva plnotučný preplňovaný motor V8 s objemom 6,2 litra Hemi s epickým výkonom 710 koní a krútiacim momentom 875 Nm. Zvládať všetok ten výkon pomáha štandardný pohon všetkých štyroch kolies, kontrola štartu (launch control), asistent štartu (launch assist) a osemstupňová automatická prevodovka. Toto trojradové monštrum vystrelí na 100 kilometrov za hodinu iba za 3,5 sekundy na ceste k maximálnej rýchlosti 290 km/h.

Výkonnostný potenciál sa navonok prejavuje 20-palcovými diskami z ľahkej zliatiny, dvojitými zadnými výfukmi so svetlými koncovkami, čierna maska ​​chladiča a špeciálna kapota so stredovým prívodom vzduchu a dvojitými odvádzačmi tepla. LED vonkajšie osvetlenie je štandardom a elektricky ovládané strešné okno je za príplatok.

V interiéri sa nachádzajú športové sedadlá so zmesou čiernej kože Nappa a semišu. Predné sedadlá sú vyhrievané, vetrané a elektricky nastaviteľné, zatiaľ čo sedadlá druhého radu sú tiež vyhrievané. Medzi štandardné funkcie patrí trojzónová automatická klimatizácia, 10,1-palcový dotykový displej, prémiový ozvučovací systém Alpine s deviatimi reproduktormi a niekoľko USB portov. Na zlepšenie viditeľnosti vodiča slúži zadná kamera, zatiaľ čo predné/zadné parkovacie senzory sú štandardom.

Ďalšie balíčky

Niekoľko balíkov je v ponuke pre špičkové Durango. Jedným z hlavných, ktorý by sme si aj my kúpili, je balík Technology Group, ktorá pridáva niekoľko asistenčných služieb pre vodiča, ktoré považujeme za dôležité pre to, čo sa bude používať ako rodinné vozidlo; medzi nimi je adaptívny tempomat a výstraha pred kolíziou, ktoré spolu stoja 1 970 eur. Menej rozumný, ale viac vhodný pre Hellcat, je balík Lightweight Performance Package, ktorý upustí od zvýšenej hmotnosti tretieho radu sedadiel, pričom nahradí vylepšené sedadlá v druhom rade jednoduchším usporiadaním lavicových sedadiel a to bez príplatku. Deti si zamilujú dostupný DVD zadný zábavný systém s prehrávačom Blu-Ray, ktorý pridáva dve obrazovky k operadlám predných sedadiel za 1 640 eur. Čierny paket SRT medzitým dodáva viac prístupu vďaka šedému metalickému znaku, lesklým čiernym krytom zrkadiel, koncovky výfuku v tmavej Eclipse Black a jedinečný povrch „Lights Out“ pre 20-palcové kolesá. Pre nádych luxusu je balíček Premium Interior Package, ktorý vybavuje prístrojovú dosku do prémiovej kože, prvky z uhlíkových vlákien a mäkké čalúnenie Dinamica, avšak bude vás stáť 2 050 eur.

Aký model Dodge Durango SRT Hellcat si mám kúpiť?

Ako vlajková loď modelu Durango je Hellcat veľmi dobre vybavený so svojou základnou cenou 67 000 eur. To však neznamená, že by sme ho odporúčali kúpiť bez akýchkoľvek príplatkov. Nie sme fanúšikmi štandardných 20-palcových dvojfarebných kolies, preto by sme odporučili čierny balík s cenovkou 1 230 eur, ktorý pridáva čierne kolesá a ďalšie čierne exteriérové doplnky Audiosystém Harman Kardon s 19 reproduktormi je výhodná kúpa za 820 eur a mohli by ste tiež prihodiť lakťovú opierku v 2. rade za 490 eur a strešné okno za 1 065 eur. Pre luxusnejší pocit balík Premium Interior Group dodáva kované obloženie z uhlíkových vlákien, prémiový prístrojový panel a semišové čalúnenie interiéru za 2 055 eur. Pre vodičov, ktorí plánujú niečo ťahať, odporúčame balík Tech Group za 1 980 eur a sledovanie mŕtveho uhla za 410 eur a rovnako aj balík Trailer-Tow Group IV za 1 000 eur. Cenovka Duranga Hellcat sa zastaví na úrovni niečo viac ako 75 000 eur.

https://carbuzz.com/cars/dodge/durango-srt-hellcat#review

2021 Dodge Durango SRT Hellcat vs Jeep Grand Cherokee Trackhawk

Jeep Grand Cherokee, ďalšie rýchle SUV zo stajne Fiat Chrysler, začína na hodnote zhruba o 8 000 eur menej , aj keď jeho 6,4-litrový motor Hemi V8 nie je taký výkonný a dosahuje „iba“ 475 koní a krútiaci moment 640 Nm. Dosiahnuť rýchlosť 100 km/h trvá 4,3 sekundy, čo je takmer o sekundu viac ako pri preplňovanom Durangu SRT Hellcat. Z pohľadu tempa na rovinke je Grand Cherokee Trackhawk dobrým súperom pre Duranga. Dodávame, že Grand Cherokee pojme iba päť ľudí, môže ťahať maximálne 3 300 kg (v porovnaní so 4 000 kg pri Durangu) a nemá toľko batožinového priestoru. V nepravdepodobnom prípade, že máte v úmysle vziať tieto vysoko výkonné SUV do terénu, si bude Jeep vodiť lepšie so svojimi vynikajúcimi nájazdovými/zjazdovými uhlami.

Zdroj: carbuzz.com

advertisement