Motor pochádza od nepravdepodobného darcu Toyota
Už ste niekedy premýšľali o tom, že by ste narvali V12 do úbohého motorového priestoru
Subaru WRX? Pre Jonathana Proulxa to bol sen – sen, ktorý premenil na realitu v
bláznivej misii na výmenu motora. Ešte dôležitejšie je, že agregát V12 pochádza z
nepravdepodobného zdroja.
Darcovským vozidlom je v tomto prípade Toyota Century. Ako viete, majestátny sedan mal
kedysi motor V12, ktorý pre toto auto skonštruovala a vyrobila Toyota. Nachádza sa v každej
Century druhej generácie od roku 1997; teraz jeden nájdete v tomto sivom Subaru WRX. Ak
toto nie je najlepšia spolupráca medzi Subaru a Toyotou, tak si nevieme predstaviť lepší
prípad
Motor je 5,0-litrový 1GZ-FE V12. Vo svojej najvýkonnejšej konfigurácii dosahoval výkon až
295 koní (220 kilowattov) a krútiaci moment 460 newtonmetrov. Tieto čísla sa v tomto
prípade neznížili; vyzbrojil svoje WRX dvoma turbami G30-770, novými ojnicami a novými
piestami. Pridal tiež nové vstrekovače Bosch a počítač MaxxECU Pro, aby dosiahol konečný
výkon 1 000 koní.
Ten obrovský výkon posiela na kolesá sedemstupňová dvojspojková automatická prevodovka
požičaná z BMW radu 3.
Pravdou je, že motor V12 z roka na rok vymiera, pričom Ferrari je v čele snahy o udržanie
exotického agregátu pri živote. Ale asi sa nedočkáme doby, kedy by Subaru vyrábalo motor
V12 aj pre svoje najrýchlejšie autá.
Ale pre tých, ktorí zdieľajú Proulxov sen o jazde na Subaru s motorom V12, môžete
nasledovať jeho príklad a nájsť darcu pre poriadny projekt výmeny motora. Je dokázané, že je
to možné; všetko, čo k tomu potrebujete je čistá vôľa.
Zdroj: Motor1