Verzia rally pre osobné vozidlá s verziou rally pre cestné vozidlá. Chápeš?

Toyota GR Yaris predstavuje cestnú interpretáciu rally automobilu. Spoločnosť Toyota Australia z nej opäť urobila rally auto. Zoznámte sa s Toyotou GR Yaris AP4 alebo Toyota Gazoo Racing Yaris Asia-Pacific 4WD, ak chcete z kompletný názov.

Nebude súťažiť na svetovom šampionáte v rally, skôr na rally 2, ktorá je na nižšej úrovni. Je teda o niečo z pohľadu ceny a aj jazdných vlastností.

Je produktom spolupráce Toyoty a Neal Bates Motorsport, ktorý viedol štvornásobný austrálsky šampión v rally so svojimi dvoma synmi – Harrym a Lewisom – ohľadom vodičských povinností.

A Neal si veľmi chváli to, ako konkurencieschopná vyzerá byť malá Yaris. Zdá sa, že postavenie rally vozidla z homologizovaného špeciálu je ešte priamočiarejšie, ako by ste dúfali.

„Spolu s kompaktným turbomotorom a systémom pohonu všetkých kolies je GR Yaris skvelým základným autom pri tvorbe rally automobilov oproti tomu s čím sme spolupracovali v minulosti,“ hovorí Neal, než pochváli, aké užitočné sú jeho ľahké hliníkové dvere a karbónová strecha.

Vyskytla sa tiež celá rada vychytávok. Kapota a rúčky zo sklenných vlákien, nové zrkadlá s 3D potlačou a okná Perspex pomáhajú znižovať hmotnosť a zvyšovať bezpečnosť. Špeciálny výfukový systém a nové turbo s objemom 1,5 baru pomáhajú sériovému trojvalcovému motoru splniť predpisy AP4, pričom cestné auto má dosiahnuť výkon 257 koní a 266 libier, čo ale zatiaľ nie je potvrdené.

Všetko je spojené so šesťstupňovou sekvenčnou prevodovkou Sadev, ktorá prirodzene poháňa všetky štyri kolesá, hoci rozdelenie krútiaceho momentu je teraz uzamknuté na 50:50, vpredu a vzadu. Generálne prerobenie zavesenia umožňuje oveľa lepšiu prejazdnosť cez všetky hrbole a nerovnosti.

„Ľudia si často myslia, že rally auto je len upravené cestné auto, ale v skutočnosti ide o superauto pre štrk, pričom proces výroby je identický s procesom výroby superauta,“ hovorí Neal.
Zdroj: TopGear