Pôvodný kupé-sedan dostane novú výbavu a novú verziu mild-hybridu

Tu je niečo, čo by vás mohlo šokovať. Mercedes CLS je tu s nami už 17 rokov. Áno, auto, ktoré vytvorilo segment kupé-sedan (alebo by to mal byť sedan-kupé?), je teraz dosť staré na to, aby sme sa naučili ako s ním jazdiť. Výbava, vzhľadom na to, že je nabitá asistenčnými systémami, ktoré znamenajú, že vodičovi odpadne veľká časť práce.

Mercedes predal takmer pol milióna exemplárov od chvíle, keď bola prvá generácia modelu CLS uvedená na trh v roku 2004. Automobil, ktorý vidíte na obrázku, je faceliftovanou verziou modelu CLS tretej generácie s niekoľkými diskrétnymi úpravami dizajnu, vďaka ktorým vyzerá navonok sviežo. Vo vnútri máte na výber z dvoch nových drevín a volant z napa kože teraz vycíti, keď máte okolo neho ovinuté ruky, aby udržal aktívne funkcie samočinného riadenia bez nutnosti skutočného pohybu volantu.

Väčšia správa prichádza v oddelení motorov, a to predstavením nového mild hybridného naftového agregátu. CLS 300d spája 2,0-litrový naftový motor s 15kW elektrickým pohonom s maximálnym výkonom 261 koní, s akceleráciou 0 – 100 km / h za 6,4 sekundy, maximálnou rýchlosťou 250 km / h a so spotrebou paliva až na úrovni 5,9 litra na 100 kilometrov.


Dokopy sú k dispozícii tri benzínové motory a tri naftové motory, čo je zmes štvor- a šesťvalcových agregátov. Čo znamená, že už nedostaneme plnohodnotné AMG so zúrivým motorom V8, pretože, zjavne, bola táto verzia nahradená AMG GT 4-door.

K dispozícii je však ale polovičné AMG v podobe mild hybridného CLS 53, ktorý je dodávaný s elektrickou asistenciou, ktorá zvyšuje jeho 6-valcový motor na 429 k, čo postačuje pre akceleráciu 0 – 100 km / h za 4,5 s. Mercedes ponúka novú limitovanú edíciu v počte 300 kusov, ktorá má označiť aktualizovaný model CLS polovicou jeho životnosti.

Zdroj: TopGear