Spoločnosť má svoje vlastné produkty vo vývoji

Predtým, ako Chevy dokonca odhalil model Corvette C8 2020, sa hovorilo o tom, že nový
supercar s motorom uprostred bude „nevytunovateľný“. Chevy ukázal na auto využívajúce
elektrickú architektúru GM Global B, ktorá blokuje ECU z dôvodu kybernetickej bezpečnosti
a zdá sa, že to tak zatiaľ zostane. Výkonný hlavný inžinier Corvette Tadge Juechter pre
spoločnosť Muscle Cars and Trucks uviedol, že spoločnosť nemá v pláne pomáhať s
náhradnými dielmi pri tunovaní vozidla.
Za prvé, Chevy nemá v úmysle poskytnúť firmám a tunerom na trhu s náhradnými dielmi
zázemie okolo svojich elektronických bezpečnostných opatrení. História ukazuje, že takéto
riešenia sa môžu ľahko dostať do rúk hanebných aktérov a je nepravdepodobné, že GM by
chcela riskovať kompromisy vo svojich vozidlách, ktoré sú na ceste s
turbodúchadlom. Juechter uviedol, že cieľom spoločnosti je vyrábať produkty „čo
najpriechodnejšie“ na ochranu zákazníkov. Ďalšou prekážkou je, že Chevy už má veľa roboty
na vývoji Corvetty a vlastných produktov.

Juechter verí, že „najlepší“ prídu na to, ako vytunovať auto, pričom niektorí to už aj bez
väčších ťažkostí dokázali. Existujú vysoko výkonné Corvetty C8, ktoré produkujú výkon viac
ako 1 000 koní, ale ako uvádza Muscle Cars and Trucks, nie je k dispozícii ani jedna sada s
núteným indukčným trhom s náhradnými dielmi. Tí, ktorí to dokázali, sa museli vysporiadať s
nespočetným množstvom drôtov a počítačov. Vytunovanie Corvetty nie je nemožné, ale tiež
to nie je také ľahké ako kedysi. To však nezabránilo tunerom v skúšaní.

Chevy zatiaľ predstavil Corvette Stingray iba pre generáciu C8. Očakáva sa niekoľko ďalších
variantov, vrátane modelu Z06, ale Chevy neposkytol žiadne ďalšie informácie a to ani po
výkonnostnej stránke. Zdá sa, že nedostatok robustnej scény s náhradnými dielmi spoločnosti
nijako neubližuje. Minulý mesiac sa objavila správa, že Chevy má na Corvette viac
objednávok, ako zvládne.
Zdroj: Motor1