Maria | September 23, 2021

Toyota Hilux Twin-Turbo V12 si požičiava motor zo sedanu Century

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
Pôvodný 3,0-litrový diesel je preč, nahradený jediným motorom V12 od Toyoty a preešte vyšší výkon boli pridané dve turbá 1GZ-FE bol použitý iba v druhej generácii Toyota Century, plnohodnotným luxusnýmsedanom, ktorý sa predával vysoko postaveným ľuďom v Japonsku. Napriek tomu, že je oveľa menej známy ako napríklad populárny motor 2JZ, jediný motor V12 od tejtospoločnosti…

Pôvodný 3,0-litrový diesel je preč, nahradený jediným motorom V12 od Toyoty a pre
ešte vyšší výkon boli pridané dve turbá

https://www.motor1.com/photo/6126737/toyota-hilux-v12-twin-turbo-conversion-by-fatboyfab-works/

1GZ-FE bol použitý iba v druhej generácii Toyota Century, plnohodnotným luxusným
sedanom, ktorý sa predával vysoko postaveným ľuďom v Japonsku.

Napriek tomu, že je oveľa menej známy ako napríklad populárny motor 2JZ, jediný motor V12 od tejto
spoločnosti žil v skutočnosti dlho – v rokoch 1997 až 2017 sa Century predchádzajúcej
generácie predával dve desaťročia.

Jeden z 5,0-litrových motorov bol v určitom okamihu dodaný do Južnej Afriky, kde sa
šikovným ľuďom vo Fatboy Fab Works podarilo ho vtesnať do motorového priestoru úplne
iného vozidla. Hovoríme o skromnom Hiluxe, ktorý mal pôvodne 3,0-litrový diesel, keď v
roku 2012 schádzal z montážnej linky.

https://www.motor1.com/photo/6126289/toyota-hilux-v12-twin-turbo-conversion-by-fatboyfab-works/

Vylepšený Hilux, na ktorý nás upozornil Double Apex , teraz skombinuje motor V12 Century
s dvojicou turbodúchadiel Garrett GT35.

Pôvodný motor v atmosférickom saní dával v majestátnom sedane výkon 276 koní (206 kilowattov), ale teraz na dyno produkuje mohutných 540 koní (402 kW).

Krútiaci moment je tiež podstatne vyšší, od 481 Newtonmetrov (355 libier stôp) na 970 Nm (715 lb-ft).
Je zaujímavé, že štvorstupňová prevodovka Century je zrejme schopná zvládnuť viac ako
dvojnásobok pôvodného krútiaceho momentu motora V12, pretože Hilux preberá automatickú
prevodovku zo sedanu aj pri použití vlastného kĺbového hriadeľa.

Brzdy sú zatiaľ originálne, ale čoskoro budú aktualizované tak, aby zvládli extra výkon, ktoré poskytuje dvojitá turbo pohonná jednotka.

https://www.motor1.com/photo/6126290/toyota-hilux-v12-twin-turbo-conversion-by-fatboyfab-works/

Hlavnou myšlienkou super nákladného auta bolo pripraviť ho na podujatie Simola Hillclimb,
ktoré sa konalo začiatkom tohto mesiaca.

Fatboy Fab Works sa podarilo zaregistrovať twinturbo Hilux a úspešne vyšplhalo na kopec, ale nie skôr, ako vyriešilo problémy s elektrickou energiou a prevodovkou.

Tento svalnatý nákladný automobil je teraz k dispozícii, ak má niekto odvahu riadiť V12 Hilux.

https://www.motor1.com/photo/6126292/toyota-hilux-v12-twin-turbo-conversion-by-fatboyfab-works/

Majte na pamäti, že to nie je prvá Toyota po Century, ktorá dostala 1GZ-FE, pretože bola
umiestnená do niekoľkých áut Supra Mk4 s konverziou 5,0. Za zmienku stojí aj to, že Hilux
už mal niekoľko väčších motorov, pretože konverzia AMG V8

sa dostala na titulné stránky minulého roka vďaka atmosférickému 6,2 litru (M156), ktorý pochádza zo starého C63.

Zdroj: Motor1

advertisement