Taliansko obnovuje nádhernú Giulia GT s elektrinou, uhlíkovými vláknami a silou.

Zdá sa, že elektrifikované „restomody“ (staré zrenovované modely s úpravami) sú dosť polarizujúce. Takže sa pripravte na to, že budete úplne polarizovaní prvým produktom spoločnosti Totem Automobili. Ako vidíte, jedná sa o obnovu nádhernej Alfa Romeo Giulia GT, ktorá je tu vynovená pomocou elektrického prúdu.

Veľa elektrického prúdu, pretože tento automobil – označovaný ako GT electric – má výkon 518 koní. To je o niečo viac ako s výkonom 192 koní pôvodnej Alfa Giulia GT a o dosť viac ako nová Alfa Giulia Quadrifoglio. Do čerta, zaostáva iba o kúsok oproti tej šialenej novej Alfa GTA .

Všetko to začína takmer ako aktom svätokrádeže (samozrejme podľa toho, ako sa na tieto veci pozeráte) – rozložením a rozobratím GT Junior 1300/1600 zo 70. rokov a následným ručným vystužením a vyladením rámu, aby vyššie spomínaných 518 koní nespôsobilo zničenie celej konštrukcie.

Bolo nám povedané, že iba 10 percent podvozku zostalo pôvodných, zatiaľ čo vpredu je nové zavesenia MacPherson doplnené ručne nastaviteľnými tlmičmi Bilstein a hliníkové viaclinkové nastavenie v zadnej časti (opäť s Bilsteins) prepojené s novou zadnou časťou rámu.

Na mieste pôvodnej benzínovej jednotky sa nachádza batéria s kapacitou 50,4 kWh a motor umiestnený v polohe vzadu – v strede. Totem objasňuje, že hluk tradičného benzínového motora môže byť prehlušený elektrinou, pretože k dispozícii je kontrolovaný štart (launch control) a režim driftu a nespočetné množstvo možností prispôsobenia auta.

Predostrieme nejaké zaujímavé čísla? Totem tvrdí, že akcelerácia 0 – 100 km/h zaberie iba 3,4 s – čím sa zaradí do rebríčka „oh môj bože toto je skutočne rýchle“, pričom maximálna rýchlosť je obmedzená na 250 km/h. Táto vec váži 1 410 kg a na jedno nabitie prejde 350 kilometrov… pokiaľ túto hodnotu akcelerácie neustále netestujete.

Niet pochýb o tom, že úplne vynikajúci/rúhavý (nehodiace sa škrtnite) elektrický balík je zabalený vo veľmi peknom tele z uhlíkových vlákien. Predná časť elektrického modelu GT vzdáva hold modelu Giulia GTAm a je o 180 mm širšia, zatiaľ čo zadná časť bola prepracovaná tak, aby nadobudla „oblé krivky“. LED svetlá sú umiestnené vpredu aj vzadu a – aspoň v našich očiach – vyzerajú … nádherne. Naozaj zlaté.

Vo vnútri sa nachádzajú skvelé sedadlá z uhlíkových vlákien, veľa kože a dreva, volant Momo, skutočná mechanická ručná brzda (jaj!) a palubná doska, ktorá „pripomína“ usporiadanie z modelu Giulia GT. K dispozícii je dokonca klimatizácia a elektrické ovládanie okien a bezkľúčové zapaľovanie a … pravdepodobne ste sa už rozhodli.

Ceny sa začínajú na úrovni 430 000 EUR, ktorá zahŕňa „darcovské auto“, pričom iba 20 sa ich vyrobí. Takže, s ohľadom na to, rátajte s tým, že je to spôsob obstarania si nádhernej klasiky, alebo je to úplne nesprávne?


Zdroj: TopGear