Maria | April 21, 2021

Top 9 podľa Top Gearu: najlepšie vyzerajúce BMW, aké boli kedy vyrobené

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
Nehoríte radosťou z nových M3, iX a X7? Pripomeňte si tieto krásy BMW 1. BMW 328 Mille Miglia Touring Coupe Napriek tomu, že sa Európa na jeseň 1939 dostala do konfliktov, bolo povolené uskutočniť cestné preteky Mille Miglia 1940, iba pár mesiacov predtým, ako sa do vojny dostalo samotné Taliansko.  Pretože väčšina kontinentu bola zamestnaná hitlerovskými nájazdmi,…

Nehoríte radosťou z nových M3, iX a X7? Pripomeňte si tieto krásy BMW

https://www.topgear.com/car-news/opinion/top-gears-top-9-best-looking-bmws-ever-made#1

1. BMW 328 Mille Miglia Touring Coupe

Napriek tomu, že sa Európa na jeseň 1939 dostala do konfliktov, bolo povolené uskutočniť cestné preteky Mille Miglia 1940, iba pár mesiacov predtým, ako sa do vojny dostalo samotné Taliansko. 

Pretože väčšina kontinentu bola zamestnaná hitlerovskými nájazdmi, bola táto udalosť oveľa menej medzinárodnou záležitosťou ako obvykle, v ktorej dominovali talianske značky oboznámené s terénom. 

Napriek tomu 1940 MM vyhralo nemecké BMW 328 s nádhernou aerodynamickou karosériou vyrobenou spoločnosťou Carrozeria Touring. Kupé s priamym šesťvalcom a výkonom 80 k absolvovalo skrátenú trať dlhú 893 kilometrov pri priemernej rýchlosti 165,8 km / h.

V roku 2004 sa model 328 Touring stal prvým autom, ktoré vyhralo klasickú aj modernú verziu Mille. Nie je to zlé pre starých ľudí.

https://www.topgear.com/car-news/opinion/top-gears-top-9-best-looking-bmws-ever-made#2

2. BMW 507

Tento neuveriteľne pekný roadster bol hitom, a to až do okamihu, kým sa skončila výroba, pričom bolo vyrobených iba 252 exemplárov. 

Vidíte, v päťdesiatych rokoch sa americkí dovozcovia zúfalo snažili zúročiť štátnu túžbu po európskych športových automobiloch a spoločnosť BMW bola presvedčená, aby postavila dvojmiestny športový automobil, ktorý by vyplnil prázdne miesto medzi lacnými a veselými britskými Triump a Austin-Healey, a exotickým Mercedesom-Benz 300SL. Nová 507 od BMW vyzerala dobre . Mala 150-koňový motor V8 s objemom 3,2 litra. A ľahké hliníkové telo. Bola to rana pre peňaženky. 

Problémom však boli peniaze: 507 stála príliš veľa. Bola tak dobre prepracovaná, že cena sa zdvojnásobila z plánovaných 5 000 dolárov na viac ako 10 000 dolárov – aby ste si ju mohli kúpiť, museli ste byť tak bohatý ako Elvis Presley. 

V skutočnosti mal The King dve 507-ky – jednu z nich namaľoval na červeno po tom, čo fanúšikovia pokryli jej bielu karosériu bozkami, zatiaľ čo bola zaparkovaná pred jeho domom. Kedy ste naposledy počuli o tom, že by sa to stalo s X4?

https://www.topgear.com/car-news/opinion/top-gears-top-9-best-looking-bmws-ever-made#3

3. BMW 2002 tii

Predtým, ako sa rady 1, 3 a 5 stali chrbtovou kosťou BMW, bola séria 02 malým výkonným sedanom BMW. A toto bol vek, ak tomu uveríte, keď značky BMW dávali zmysel. Model 1602 mal 1,6-litrový motor a dvoje dvere. 2002 dostal – uhádli ste – 2,0-litrovú pohonnú jednotku a dvoje dvere. 

A predtým, ako sa z M Division stala svätyňa s benzínovým motorom, bol tii z roku 2002 skorým a rešpektovaným športovým sedanom s rýchlejšou jazdou, vďaka verzii väčšieho motora so vstrekovaním paliva, ktorý bol dostatočne dobrý pre 128 koní. Zatiaľ čo britské automobily smerovali do priemeru sedemdesiatych rokov, tento perfektne vyvážený praktický sedan s tromi boxmi poskytol šablónu pre dizajn BMW a jazdné schopnosti po ďalšie desaťročia.

https://www.topgear.com/car-news/opinion/top-gears-top-9-best-looking-bmws-ever-made#4

4. BMW E24 635CSi

Žiadna ľahká úloha pre kupé BMW nahradzujúce vynikajúci model E9 ‘CS’, z ktorého vzišiel legendárny model ‘Batmobile’. Ale E24 to zvládla a svojou špičatou žraločou tvárou a spotovými proporciami vytvorila dvojdverovú ikonu BMW všetkých čias, ktorej sa dnes vzdáva hold dnešnej agresívnej sérii 8. 

Preferujete niečo trochu viac agresívne? Mohli by ste si vybrať horšie ako 635CSi modernizované na závodné vozidlo skupiny C…

https://www.topgear.com/car-news/opinion/top-gears-top-9-best-looking-bmws-ever-made#5

5. BMW E39 M5

Hovoríme o najlepších z najlepších. Séria E39 modelu 5 je všeobecne uznávaná ako jedna z najväčších výkonných sedanov, aké kedy boli vyrobené. Zbúrala konkurenciu, keď sa objavila v roku 1995, a stále bola na vrchole, keď o osem rokov neskôr odišla do dôchodku. 

Zdá sa, že ani pridanie 4,9-litrového motora V8 s výkonom 400 k a štyroch výfukov to veľmi neprinieslo. E39 M5 v skutočnosti nie je len jedným z najkrásnejšie vyzerajúcich super sedanov, aký bol kedy vyrobený, ale tiež patrí medzi najluxusnejšie všestranné vozidlá, s ktorými sa dá jazdiť. A šmykovať. 

https://www.topgear.com/car-news/opinion/top-gears-top-9-best-looking-bmws-ever-made#6

6. BMW Z8

Je iróniou, že model Z8 bol inšpirovaný beznádejne drahou a prekonanou 507. BMW sa opäť vrhlo na motor V8 umiestnený v nádhernom kabriolete … a nepodarilo sa im to. Z8 skončila uviaznutá v histórii, bez náležitého ocenenia.

Vyzerala dosť dobre na to, aby si ju zaobstaral James Bond krátko predtým, ako ju vrtuľník s pílou rozsekal na polovicu. Neznášame, keď sa to stane. Naozaj vám to pokazí deň. 

https://www.topgear.com/car-news/opinion/top-gears-top-9-best-looking-bmws-ever-made#7

7. BMW E46 M3 CSL

Ľahká M3 odetá do kolies CSL je modernou dizajnovou klasikou BMW. Je pekná, ale priebojná, elegantná a akosi jej chýba agresivita. Jej moderný nástupca, perfektná M2 CS je pravdepodobne jednou z posledných skutočne dobre vyzerajúcich BMW …

https://www.topgear.com/car-news/opinion/top-gears-top-9-best-looking-bmws-ever-made#8

8. BMW i8

Aj keď hybridné športové vozidlo BMW už nie je vo výrobe, zostane akousi dizajnovou súčasťou, ktorú veľmi milujeme pre jej číre ambície. Karbónová a hliníková konštrukcia, podpery, motýlie dvere – to je všetka tá dráma z V12 Lamborghini, pritom s emisiami CO2 ako pri Mini Cooper. 

https://www.topgear.com/car-news/opinion/top-gears-top-9-best-looking-bmws-ever-made#9

9. BMW M6 Gran Coupe

Ani 6 Series Gran Coupe – ani jeho nástupca 8 Series Gran Coupe – vlastne nedávajú zmysel, ak sa nad tým pozastavíte a zamyslíte sa. Sú to štvordverové sedanové verzie dvojdverových kupé založené na štvordverových sedanoch. BMW potrebovalo konkurenciu pre Porsche Panamera a Mercedes CLS, takže si pomyslelo iba „vot der heck?“ a aj tak to postavili.

Nezabudnite, že keď budeme mať výbavu M6 s výkonom 600 k s týmito úžasnými zadnými kolesami, môžeme M6GC odpustiť jeho marketingové nezmysly. Je to naozaj skutočne pekný a skutočne rýchly automobil. A to je to, o čo sa BMW počas svojej histórie neustále pokúšalo.

Zdroj: TopGear

advertisement