Resto-rod? Mod-rod? Nech už to nazveme akokoľvek, je to úžasné

Čo je to?
Toto je Mustang, ktorý zahanbí všetky tie kópie Eleanor. Je postavený pre rýchlosť, postavený pre pretekanie a (sme si istí, že je to len náhoda) na zlomenie čelustí, keď prehrmí okolo.
Vychádza z väčšieho, zlého a tradične menej žiadaného Mustangu z roku 1969. Už sme si povedali a povieme to znova – hodnoty klasických automobilov nedávajú absolútne žiadny zmysel. Tentokrát však našu myseľ zmiatla skutočnosť, že auto s takou prítomnosťou ako Mustang z rokov 1969 až 1970 bol tak dlho prehliadaný. A že sme neboli dosť múdri na to, aby sme vyzdvihli „69 Boss 429“, keď boli ceny dostupné.

Kto to stavia?
To bude Ringbrothers, Wisconsinský zákazkový staviteľ, dodávateľ dielov pre športiaky a domov hot rodov. Spoločnosť Ringbrothers založili Jim a Mike Ring, ktorí sú bratmi, a to nie je nijako zvlášť šokujúca správa. A teraz vidíte, odkiaľ názov pochádza.

Čo sa s tým urobilo?
Je to duša hot-roddingu do posledného šróbu. Pôvodný stroj Mach 1 bol obnovený a chránený, predtým ako bol podrobený rozšíreniu. A nemáme na mysli ani naskrutkované svetlice alebo čokoľvek prozaické – po každej strane od stredovej čiary bol pridaný palec. To si samozrejme vyžadovalo nové nárazníky vpredu aj vzadu, ako aj novú kapotu a veko batožinového priestoru. A keďže je to Ringbrothers, takmer všetko z toho pochádza z uhlíkových vlákien. Napríklad celá kapota.
Pod touto karbónovou kapotou sa skrýva motor V8 s objemom 520 kubických palcov, ktorý beží na vhodných karburátoroch Holley a rúrkach Flowmaster, ale s veľmi nízkymi retro výkonom 700 koní. Je to pravdepodobne kvôli a) jeho nesmiernej veľkosti b) skutočnosti, že ide o bona fide závodný motor.
Ale je to pretekársky motor, ktorý je stále spojený so šesťstupňovou prevodovkou, ako by povedali naši bratranci s rhotickým prízvukom. Ako možno čakáte, je to veľmi prísne vylepšená šesťstupňová prevodovka, ktorá zase točí hnacím hriadeľom z uhlíkových vlákien, deväťpalcovým diferenciálom a zadnými pneumatikami dostatočne tučnými na to, aby sa kvalifikovali na operáciu bandáže žalúdka.
Odpruženie je úplne nové a líši sa od pôvodného Mustangu tým, že pracuje o niečo lepšie ako najstarší vozík v supermarkete, a riadenie už nie je také vágne ako odpoveď politika vďaka novému nastaveniu ozubeného kolesa. Toto je oslava starej školy; len taká, ktorá spĺňa moderné očakávania výkonu.

Koľko sa ich postaví?
Toto je jednorazové, kámo. Rovnako ako každý exemplár, ktorý Ringbrothers stavia. Ale to je celá podstata stavby na mieru – je to auto, ktoré chcete, presne také, aké chcete. Takže ak máte svoje srdce založené na uhlíkovej kópii toho, čo tu vidíte, skôr vám chýba zmysel – a možno vám niečo chýba v ceste predstavivosti.
Ak máte peniaze, môžete požiadať o čokoľvek, čo fyzika a cestné predpisy umožnia. My by sme si s najväčšou pravdepodobnosťou želali nejaký riff na Vanishing Point Challenger. Musím už len naškrabať drobné …

Je rýchle?
A poriadne. A potom ešte viac, ak budeme úplne úprimní. Hovoríme o 8,5-litrovom závodnom V8, ktorý postavil John Kaase Racing Engines tak, aby dosahoval výkon 700 koní a krútiaci moment, ktorý by zo štandardného hnacieho hriadeľa urobil malinovú škvrnu. Pravdepodobne preto Ringbrothers osadili uhlíkové vlákna.
John Kaase, pokiaľ nie ste oboznámení (t.j. nie ste Američanom), vyrába pretekárske motory Pro Stock a doteraz si pripísal 15 majstrovstov sveta v tomto športe. Takže ponoriť jeden z jeho motorov do cestného automobilu je niečo ako ísť kempovať a prinútiť SAS, aby založili tábor.
Bude to rýchle, aj keď bude na vozovke veterno, a to vďaka lepivým pneumatikám Pilot Sport 4S, šesťpiestikovým brzdám vpredu a vzadu a mimoriadne odpruženému zaveseniu. Stále existuje veľká pravdepodobnosť, že to napálite do stromu, samozrejme ale, to už bude vaša chyba, nie chyba auta.

Koľko stojí?
Obávame sa, že sme pevne v poli „iba na dopyt“. Bojíme sa opýtať.

Prečo by mi na tom malo záležať?
Pretože bratia Ringovci sa neboja opustiť originalitu a ísť od pôvodného sykofantizmu k pôvodnému článku. Možno to nebude podľa vášho vkusu a podľa nich je to úplne v poriadku. Je to pre vkus iných ľudí – najmä pre tých so slabosťou pre hot rody, ktorým sa zdá byť tvorba Ringbrothers takmer špeciálne na mieru.
Rekonštrukcia sa môže často vyvinúť do akejsi modernej snahy o zachovanie alebo napodobenie originálu, ktorá presahuje rámec vašej vôle, čo obmedzuje kreativitu tak, ako to nerobí žiadna prekážka. Spojiť hot-rodding a restomodding v jednom dokonale nádhernom koncepte je vzácny a pozoruhodný úspech.

Môžete mi o tom povedať jednu zaujímavú skutočnosť?
Existuje veľmi dobrý dôvod, prečo Ringbrothers uznali za vhodné pomenovať tento resto-hot-mod „UNKL“ – je to pocta strýkovi Jima a Mika, s ktorými si vytvorili blízky vzťah kvôli spoločnej vášni pre majstrovanie, stavanie a len tak si užívanie automobilov. Ak vás toto auto nedostane do varu, choďte k lekárovi.
Zdroj: TopGear