Maria | April 27, 2021

Spoločnosť Honda plánuje vyložiť motory s vnútorným spaľovaním do roku 2040

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
Japonská značka plánuje svoju budúcnosť s elektrickou energiou a batériovo-palivovými článkami. Honda je najnovšou automobilkou, ktorá oznamuje, že odstráni všetku produkciu spaľovacích motorov s plánom ísť plne elektricky od roku 2040. Nie je elektrifikovane (t.j. hybridne), ale 100 percent batériami alebo palivovými článkami za menej ako o 20 rokov. Nebojte sa, ešte chvíľu nám zostáva vychutnať…

Japonská značka plánuje svoju budúcnosť s elektrickou energiou a batériovo-palivovými článkami.

https://www.motortrend.com/news/honda-electric-vehicles-2040/

Honda je najnovšou automobilkou, ktorá oznamuje, že odstráni všetku produkciu spaľovacích motorov s plánom ísť plne elektricky od roku 2040. Nie je elektrifikovane (t.j. hybridne), ale 100 percent batériami alebo palivovými článkami za menej ako o 20 rokov.

Nebojte sa, ešte chvíľu nám zostáva vychutnať si fantastické benzínové motory Hondy, kým sa dostanú na zoznam ohrozených druhov. Nástup je skutočne taký: Štartovanie bude chvíľu trvať, ale potom to naozaj pôjde. V pláne spoločnosti Honda je dosiahnuť, aby elektrická energia z batérií (BEV) a elektrická energia z palivových článkov (FCEV) predstavovali 40 percent severoamerického predaja do roku 2030, 80 percent do roku 2035 a 100 percent do roku 2040.

https://www.motortrend.com/news/honda-electric-vehicles-2040/?galleryimageid=2471356

Čo sa musí stať, aby Honda prešla do roku 2040 ZEV?

Aj keď je to ešte zatiaľ ďaleko, je to stále prekvapivé oznámenie automobilky, ktorá v súčasnosti nemá v severoamerickom zložení žiadne EV (upierajú nám šikovnú Hondu E ) a jeden FCEV, Clarity Fuel Cell . S dojazdom iba 142 km bola verzia Clarity od BEV slabo prijatá (vlastne zosmiešňovaná) a Honda ju v roku 2019 ukončila.

https://www.motortrend.com/news/honda-electric-vehicles-2040/?galleryimageid=2471370

Aký je teda plán do budúcnosti? Spoločnosť Honda vyvíja v spolupráci so spoločnosťou General Motors dve veľké elektrické vozidlá na batérie s využitím technológie GM Ultium . Jeden bude uvedený na trh ako model Honda a druhý ako Acura pre modelový rok 2024, čo znamená, že by sme sa ich mali dočkať zhruba o 18 mesiacov.

Spoločnosť Honda medzitým vyvíja novú výhradne elektrickú platformu s názvom e: Architecture, ktorá ponúkne modely EV, ktoré sa začnú predávať v druhej polovici 20. rokov 20. storočia, najskôr v Severnej Amerike a potom vo zvyšku sveta. Spoločnosť tiež skúma polovodičové batérie , ktoré, ako dúfa, budú pripravené na výrobu v rovnakom časovom rámci. Honda tiež investuje do motocyklov na elektrický pohon.

Spoločnosť Honda sa tiež zaviazala k budúcnosti vodíka, ktorý považuje za životaschopné riešenie nielen pre osobné automobily, ale aj pre komerčné nákladné vozidlá a stacionárne a mobilné zdroje energie. (Predstavte si jeden z tých malých generátorov Hondy poháňaných vodíkom.)

V rámci rovnakého plánu spoločnosť Honda oznámila svoj cieľ znížiť do roku 2050 počet nehôd pri vozidlách Honda na nulu – cieľ, ktorý zahŕňa motocykle aj automobily. Spoločnosť Honda vyvíja niečo, čo označuje ako „všesmerový pokročilý asistenčný systém pre vodiča (ADAS)“, ktorý bude do roku 2030 vhodný pre všetky svoje vozidlá.

 

Dvojstupňový Model Honda S Nízkymi Emisiami

Vývoj pokročilých emisných technológií spoločnosti Honda bol rýchlym-pomalým-pomalým. V polovici 70. rokov, keď sa Detroit sťažoval na cenu katalyzátorov potrebných na splnenie nových emisných predpisov, predstavila spoločnosť Honda v modeli Civic z roku 1975 motor CVCC , ktorý spĺňal normy bez prevodníka. Honda bola tiež prvým priaznivcom variabilného časovania ventilov so svojimi legendárnymi motormi VTEC.

https://www.motortrend.com/news/honda-electric-vehicles-2040/?galleryimageid=2471360

V elektrickom a elektrifikovanom svete predstavil model EV Plus spoločnosti Honda v rokoch 1997-1999 priekopnícke využitie NiMH batérií a spoločnosť Honda ho vybavila palivovým článkom navrhnutým spoločnosťou, ktorý vytvoril vodíkový pohon FCX . Dvojmiestny model Honda Insight z roku 2000 porazil o niekoľko mesiacov Toyotu Prius prvej generácie na trhu a stal sa prvým sériovo vyrábaným plynovo-elektrickým hybridom predávaným v USA. Zdá sa však, že si trh myslel, že Toyota má lepší vzorec, a Prius čoskoro zatienil Civic Hybrid z hľadiska spotreby paliva aj predaja. Misia Honda Accord Hybrid 2005, ktorá mala za cieľ preukázať, že aj hybridné pohonné ústrojenstvo môže byť sociálne zodpovedným muscle carom, bola zväčša nepochopená.

Odvtedy to všetko išlo trochu z kopca: V Kalifornii predstavila Honda vodíkový pohon Honda FCX Clarity o sedem rokov skôr ako Toyota Mirai a verzia druhej generácie sa stále vyrába, zdá sa však, že FCEV Hondy nedosiahli popularity spoločnosti Toyota. Ako už bolo spomenuté skôr, Honda Clarity Electric bola prepadákom.

https://www.motortrend.com/news/honda-electric-vehicles-2040/?galleryimageid=2471312

V dnešnej dobe, keď sa Honda pohybuje pomaly, na výsledky sa vždy oplatí čakať. Hybridné pohonné jednotky použité v  hybridoch Accord  a CR-V sú vynikajúce, rovnako ako v prípade súčasného modelu Insight, ale skoré úskalia spoločnosti umožnili spoločnosti Toyota najužšie spojiť sa s hybridnou technológiou. Pri prijímaní maloobjemového preplňovaného motora bola Honda pomalšia ako väčšina jej konkurentov, aj keď sa ukázalo, že na turbá Hondy sa oplatí počakať.

https://www.motortrend.com/news/honda-electric-vehicles-2040/?galleryimageid=2471314

 Včasný sľub, pomalá zmena

Spoločnosť Honda sa pripája k čoraz väčšiemu počtu výrobcov automobilov, ktorí sa zaviažu vylúčiť spaľovacie motory. Spoločnosť Jaguar prisľúbila, že sa do roku 2025 stane „čisto elektrickou luxusnou značkou“ (aj keď firemný partner Land Rover bude pokračovať v predaji vozidiel ICE až do roku 2035). Spoločnosti Bentley a Volvo budú do roku 2030 čisto elektrické a spoločnosť GM tvrdí, že do roku 2035 bude pravdepodobne čisto elektrická, pokiaľ trh nebude vyžadovať opak. Pripoja sa k značkám ako Tesla a Rivian, ktoré sú od prvého dňa plne elektrické.

Spoločnosť Honda si dala dlhý časový harmonogram prechodu na elektrický pohon a sme si istí, že z dozrievania tejto technológie budú mať prospech zákazníci. Napriek tomu nám spoločnosť Honda poskytla jedny z najlepších štvorvalcových a benzínových motorov V6, aké boli kedy vyvinuté. Vychutnajte si ich, kým môžete – máte necelé dve desaťročia.

Zdroj: Motortrend

advertisement