Maria | April 6, 2021

Retro recenzia: Opel Zafira VXR s výkonom 237 koní (2005 – 2010)

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
25 290 EUR za nové Na Zafiru VXR sa dá pozerať dvoma spôsobmi. Skúste ju vnímať ako športové auto a zistíte, že ním je. Och, je rýchla, ale inak nie je taká dobrá, určite zďaleka nie taká zábavná ako Astra VXR. Pozrite sa na ňu však ako na MPV a je to absolútna sranda. MPV znamená viacúčelové vozidlo:…

25 290 EUR za nové

https://www.topgear.com/car-reviews/vauxhall/zafira/20t-vxr-5dr/first-drive

Na Zafiru VXR sa dá pozerať dvoma spôsobmi. Skúste ju vnímať ako športové auto a zistíte, že ním je. Och, je rýchla, ale inak nie je taká dobrá, určite zďaleka nie taká zábavná ako Astra VXR. Pozrite sa na ňu však ako na MPV a je to absolútna sranda.

MPV znamená viacúčelové vozidlo: ak ste na niektorých cestách rýchly a na iných idete sólo, potom je pre vás ako stvorená.

Všetko je na svojom mieste. Z veľkého sedadla Recaro uchopíte tučný volant, ktorý je spojený priamo, čím získate ostré riadenie a prednú priľnavosť, ktorá sa zdá byť úplne nekompatibilná s hranatým obrysom vášho vozidla. K dispozícii je tiež slušné množstvo zdvihu odpruženia, takže sa dobre vyrovná s rozbitými cestami a jazda po diaľnici je úplne znesiteľná.

https://www.topgear.com/car-reviews/vauxhall/zafira/20t-vxr-5dr/first-drive

Najväčšia výzva však bola v ostrých zákrutách. Aby ste to všetko mali pod kontrolou, museli byť namontované gigantické ochranné rámy proti prevráteniu, čo znamená, že vnútorná turbína sa vždy snaží vytočiť turbo na maximum. Kontrola trakcie sa potom aktivuje tak často, že na jednom kopcovitom úseku som mal skutočne slabé brzdy. Môže to byť neobvyklá situácia, ale každá ostrá zákruta upozorňuje na nedostatok citu a jemnosti, keď sa táto podivná šelma snaží prekonať zákony športovosti. Je efektívna, ale nie plynulá.

https://www.topgear.com/car-reviews/vauxhall/zafira/20t-vxr-5dr/first-drive

A samozrejme, jazdná poloha je príliš vysoká na to, aby ste sa cítili športovo – je tak vznešená a vzpriamená, že mi to pripomínalo, ako keby som jazdil na kombajne – a radiaca páka namontovaná na prístrojovej doske má komplikované prepojenie, a preto preraďovanie medzi šiestimi prevodovými stupňami je zvláštne. Vysoký pohľad vám napriek tomu poskytuje výhodu v zornom poli. Najlepšie je držať sa otvorených ciest a predbiehania. Pôsobí to nepokojne dobre, a to vďaka krútiacemu momentu 236 lb ft, ako aj výkonu.

Dobre, späť MPV. Interiér Zafiry je tak čertovsky chytrý, že nejde len o praktickosť, ale skutočne sa blíži k územiu vychytávok – konkrétne k miestu v mozgovom priestore chlapca, kde chcete mať takéto vychytávky nie preto, že ich skutočne potrebujete, ale preto, že chcete mať ten pocit, že ich snáď niekedy využijete.

https://www.topgear.com/car-reviews/vauxhall/zafira/20t-vxr-5dr/first-drive

Avšak pozor. Ak ste však 7-členná rodina, zvoľte si radšej naftu. Koniec koncov, ak jazdíte s motorom VXR s výkonom 237 koní a pneumatikami 225/40 R18, ktoré vás pozývajú na rýchlu jazdu, tak špeciálne tí v treťom rade budú cítiť značný diskomfort a ich nohy budú pokryté zvratkami.

Zdroj: TopGear

advertisement