Klasický Benz „Pagoda“ s motorom V8 z 90. rokov namontovaným vpredu. Nastal čas vybrať všetky vaše peniaze

Čo je to?
Pravdepodobne dokonalosť. Nemecký konfekčný výrobca Mechatronik sa fušuje do starých Mercedes-Benz už viac ako dve desaťročia a práve týmto nádherným výtvorom – prezývaným „M-SL“ – sa stal známym.
Skutočne to vypovedá o všetkom. „Nebolo možné predvídať, samozrejme, úspech, ktorý tento koncept prinesie spoločnosti,“ hovorí, hm, Spoločnosť.
Stručne povedané, ide o Mercedes-Benz SL série „W113“, ktorý je ticho a nenápadne aktualizovaný s nie tak subtílnou V8 od Mercedesu z deväťdesiatych rokov, a má veľa sympatických vychytávok, vďaka ktorým môže tento klasický tvar prežiť úplne nový život.

Kto to stavia?
Nemecké úpravca Mechatronik. Začalo to v roku 1997 vo Švábsku ako dielňa pre troch ľudí a teraz zaberá 6 000 metrov štvorcových severne od Stuttgartu. Zamestnáva tím viac ako 40 nadšencov, ktorí využívajú veľa „kreativity na zabezpečenie syntézy starej a modernej technológie“. Existuje dokonca aj trainee program.
Stručne povedané, ich cieľom je udržať pôvodný tvar – a kúzlo – pôvodného Benzu nažive, ale vybavený takým množstvom technológii, ako to podvozok a karoséria umožňujú.

Čo sa s tým urobilo?
Veľa. Mechatronik pre vás buď zaobstará základnú Pagodu – ktorú potom úplne obnoví – alebo môžete odovzdať svoj vlastný SL. Prvý umožňuje väčšie individuálne prispôsobenie, druhý – nazvaný „New Tech“ – ak chcete iba konkrétne vylepšenia a originálnu neobnovenú karosériu.
Skutočne veľkou záležitosťou je samozrejme vloženie modernejšieho motora. Preč s motorm zo šesťdesiatych rokov z modelu Pagoda zo šesťdesiatych rokov a na trh prichádza 4,3-litrový motor V8 od spoločnosti Merc z roku 1997. Je o 30 kg ľahší ako motor, ktorý nahrádza, a ponúka skutočne veľmi zdravých 275 koní.
Každý darcovský motor musí mať minimálny nájazd, musí podstúpiť úplnú kontrolu a generálnu opravu, musí byť dva dni testovaný a potom nainštalovaný a prispôsobený päťstupňovému automatu Merc.

Ešte niečo?
Veľa. Spoločnosť Mechatronik prepracovala odpruženie s celokovovými rázmi a pružinami KW Automotive (šité na mieru vašim individuálnym požiadavkám), štandardne dodávaným diferenciálom s obmedzeným preklzom, ABS a väčšími brzdami z triedy S z deväťdesiatych rokov (ventilované disky, dvojpiestikové strmene) na prednú nápravu.
Môžete si vybrať z mnohých farieb exteriéru a dokonca aj zo špecifikácií ako Bluetooth, pripojenie USB, elektrické ovládanie okien, vyhrievané komfortné sedadlá a klimatizácia / satelitná navigácia. A veľa kože. Naozaj stačí otvoriť peňaženku a povedať „urobte to“.

Koľko sa ich vyrobí?
Mechatronik ich vyrába na zákazku, ale urobí vždy iba päť „kompletných zostáv“ ročne (kde získajú auto a obnovia / upravia ho) a päť „New-Tech“ automobilov ročne.

Je rýchle?
Áno. Každopádne dosť rýchle. Očividne to zvládne za 6,5 akceleráciu 0 až 100 km/h a maximálku má na úrovni 200 km/h. To, že to tu stále čítate, si vyžaduje ďalší obrázok.

Koľko stojí?
Veľa. Pravdepodobne niekoľko stotisíc vašich obľúbených mien, ale všetko skutočne záleží na tom, do akej miery si ho chcete prispôsobiť.

Prečo by mi na tom malo záležať?
Pretože tento konkrétny Merc SL zostáva jedným z najkrajších automobilov, aké boli kedy vyrobené. Dať mu transplantáciu srdca a tréning celého tela znamená, že bude žiť oveľa dlhšie.

Môžete mi o tom povedať ešte jednu zaujímavosť?
Inštalácia motora a prevodovky je vykonaná tak, aby si majitelia mohli zjednodušiť údržbu. Mechatronik predpokladá, že by ste mali mať možnosť tento nádherný model znova priniesť ku ktorémukoľvek predajcovi Mercedesu.
Zdroj: TopGear