Maria | September 2, 2020

Recenzia Renaultu Megane Sport Tourer E-Tech: nový hybrid vyskúšaný

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
Ach, nebola toto prvá šanca zajazdiť si na novom Megane? Správne. Technicky je to stále štvrtá generácia francúzskeho hatchbacku, ale Renault mu dal nové LED svetlomety, nové interiérové ​​obrazovky štandardne s Apple CarPlay a Android Auto a dokonca aj úplne nové osvetlenie kľučiek dverí. Oooh, kúpte si to. Inými slovami, je to celkom štandardný facelift. Netradične nám však…

Ach, nebola toto prvá šanca zajazdiť si na novom Megane?

https://www.topgear.com/car-reviews/renault/megane-st/16-e-tech-phev-160-rsline-5dr-auto/first-drive

Správne. Technicky je to stále štvrtá generácia francúzskeho hatchbacku, ale Renault mu dal nové LED svetlomety, nové interiérové ​​obrazovky štandardne s Apple CarPlay a Android Auto a dokonca aj úplne nové osvetlenie kľučiek dverí. Oooh, kúpte si to.

https://www.topgear.com/car-reviews/renault/megane-st/16-e-tech-phev-160-rsline-5dr-auto/first-drive

Inými slovami, je to celkom štandardný facelift. Netradične nám však Renault najskôr dal na výber kombi Sport Tourer. Vyzerá dobre nie? Najmä v najvyššej výbave RS Line, ako môžete vidieť.

Ale toto meno naznačuje, že je tu ešte niečo nové, no nie?

Opäť správne. E-Tech je nový názov Renaultu pre svoju hybridnú technológiu a je oveľa zaujímavejší ako niekoľko nových LED diód vpredu a vzadu. 

https://www.topgear.com/car-reviews/renault/megane-st/16-e-tech-phev-160-rsline-5dr-auto/first-drive

S využitím poznatkov svojho aktuálne sa zdokonaľujúceho tímu F1 vyvinuli konštruktéri Renaultu systém, ktorý spája dva elektromotory s celkom základným 1,6-litrovým štvorvalcovým benzínovým motorom a viacrežimovou prevodovkou bez spojky.

https://www.topgear.com/car-reviews/renault/megane-st/16-e-tech-phev-160-rsline-5dr-auto/first-drive

Väčší z elektromotorov poháňa predné kolesá samostatne od začiatku (a v režime „Pure“ až od rýchlosti 135 km/h), zatiaľ čo menší motor sa používa na naštartovanie spaľovacieho motora a na zosúladenie otáčok motora s jazdnou rýchlosťou pre hladké preraďovanie prevodových stupňov bez spojky. Renault tvrdí, že neprítomnosť spojky a iného hardvéru má za následok tú skutočnosť, že ide o najlacnejší plne hybridný systém na trhu. Neexistuje ani spiatočka, pretože aj to má na starosti elektrina. 

Čo to teda znamená Megane?

Držte sa pevne. Pohonné systémy Megane E-Tech kombinujú výkon 160 koní a krútiaci moment na úrovni 373 Nm, vďaka čomu dosahuje úctyhodných 9,8 sekundy pri akcelerácii 0-100 km/h.

https://www.topgear.com/car-reviews/renault/megane-st/16-e-tech-phev-160-rsline-5dr-auto/first-drive

Navyše, na rozdiel od menšieho modelu Clio a podobne ako v prípade crossoveru Captur, Megane dostane lítium-iónovú batériu s kapacitou 9,8 kWh, ktorá z neho robí plug-in hybrid a znamená elektrický dojazd až 50 kilometrov. 

A ako to teda celé pôsobí?

Je to všetko veľmi pôsobivé. Prevodové stupne sú plynulé a je tu oveľa menej efektu otáčania gumičky, ako by ste dosiahli pri hybridnom systéme vybavenom CVT. Otáčky motora sa všeobecne celkom dobre zhodujú s rýchlosťou na ceste a znie len trochu zvláštne, pretože sa točí asi ešte sekundu potom, čo dáte dole nohu z plynu.

https://www.topgear.com/car-reviews/renault/megane-st/16-e-tech-phev-160-rsline-5dr-auto/first-drive

Vybite batériu a budete mať mierne odlišný zvuk, pretože štvorvalcový motor sa premení na generátor – jeho výkon sa posiela priamo do batérie, aby ste vždy mali dostatočne nabitú batériu pre štart výhradne v režime EV. Nie je to nič, čo by vás malo znepokojovať, pričom počúvanie hnacej sústavy, aby ste zistili, čo robí, sa stáva zaujímavým spôsobom, ako stráviť čas. 

https://www.topgear.com/car-reviews/renault/megane-st/16-e-tech-phev-160-rsline-5dr-auto/first-drive
https://www.topgear.com/car-reviews/renault/megane-st/16-e-tech-phev-160-rsline-5dr-auto/first-drive

K dispozícii sú tri jazdné režimy – spomínaný „Pure“, ako aj Sport (robí to, čo sa očakáva) a MySense, ktorý optimalizuje efektivitu pri hybridnej jazde. Riadenie je tiež dobre vyvážené a brzdový pedál je napriek jeho regeneračným vlastnostiam lineárny.

https://www.topgear.com/car-reviews/renault/megane-st/16-e-tech-phev-160-rsline-5dr-auto/first-drive

Celkovo cítite, že tento hybridný systém je mimoriadne múdry, aj keď má byť lacnejšou alternatívou, pričom je však zrejmé, že to nie je problém. Renault by to mal vykričať do sveta a urobiť z toho svoju charakteristickú črtu.

https://www.topgear.com/car-reviews/renault/megane-st/16-e-tech-phev-160-rsline-5dr-auto/first-drive

Aké sú tvrdenia o efektivite?

V Renaulte sú naozaj dosť dobrí. Renault tvrdí, že vo verzii Sport Tourer tento Megane dosiahol priemernú spotrebu na úrovni 1,3 litra pri teste WLTP a produkuje iba 30 g/km CO2. To je na niečo úžasné pre auto, ktoré dokáže akcelerovať z 0-100 km/h pod 10 sekúnd a aj keď Megane moc nemusí jazdu na hrane, zachováva si väčšinu svojej efektivity, aj keď máte ťažšiu pravú nohu.

https://www.topgear.com/car-reviews/renault/megane-st/16-e-tech-phev-160-rsline-5dr-auto/first-drive

Ešte niečo, čo by sme mali vedieť?

No, Renault tvrdí, že chce demokratizovať hybridnú energiu pomocou svojich systémov E-Tech. To znamená, že pri modeloch Clio a Captur si budete môcť kúpiť túto pohonnú jednotku bez ohľadu na to, akú výbavu si zvolíte.

https://www.topgear.com/car-reviews/renault/megane-st/16-e-tech-phev-160-rsline-5dr-auto/first-drive
https://www.topgear.com/car-reviews/renault/megane-st/16-e-tech-phev-160-rsline-5dr-auto/first-drive

Na Megane sú ale jediné možnosti Iconic alebo RS Line. Všetky majú robustný batožinový priestor s objemom 447 litrov vo forme Sport Tourer a súpravu štandardných bezpečnostných systémov. K dispozícii je varovanie pred vybočením z jazdného pruhu, rozpoznávanie dopravných značiek a automatické svetlá, zatiaľ čo RS Line štandardne obsahuje aj aktívny systém núdzového brzdenia. Iconic začínaj na úrovni 33 500 eur.

Áno a do domácnosti získate zadarmo nabíjačku wallbox, s povolením BP Chargemaster. Pekné.

Zdroj: TopGear

advertisement