Maria | March 31, 2021

Recenzia Jaguar E-Pace PHEV: detské SUV je elektrické

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
Och, krásne, stále ho predávajú? Och, krásne, stále ho predávajú? Možno ste ich v okolí nevideli príliš veľa, ale vďaka tomu je auto exkluzívnejšie, že? Škoda, že na E-Pace sa nepripravilo viac ľudí, pretože sa nám páči – je to Scrappy-Doo z ponuky značky Jaguar. Musí bojovať o pozornosť, ale hrozí, že bude skutočne celkom zábavný. V…

Och, krásne, stále ho predávajú?

https://www.topgear.com/car-reviews/jaguar/15-p300e-r-dynamic-hse-5dr-auto/first-drive

Och, krásne, stále ho predávajú?

Možno ste ich v okolí nevideli príliš veľa, ale vďaka tomu je auto exkluzívnejšie, že? Škoda, že na E-Pace sa nepripravilo viac ľudí, pretože sa nám páči – je to Scrappy-Doo z ponuky značky Jaguar. Musí bojovať o pozornosť, ale hrozí, že bude skutočne celkom zábavný.

V predaji je však od roku 2017, takže je treba trochu pridať a tento facelift prichádza včas. O favorita malého SUV na trhu s automobilmi sa v súčasnosti bojuje pravdepodobne najviac. Konkurencia je zo všetkých strán – v neposlednom rade zo vzťahov JLR. Land Rover Discovery Sport a Range Rover Evoque môžu mať spoločný základ s modelom E-Pace, ale to neznamená, že mu to uľahčia.

https://www.topgear.com/car-reviews/jaguar/15-p300e-r-dynamic-hse-5dr-auto/first-drive

Tak čo je nové?

Podvozok je tuhší, je tu najnovší informačno-zábavný systém Jaguar, Pivi Pro, ktorý je dodávaný s dotykovou obrazovkou s uhlopriečkou 11,4 palca a má vkusnejší interiér s vylepšenými materiálmi a uhladenejším vzhľadom.

Vonku sú upravené nárazníky, sú tu nové LED svetlomety a slová, ktoré vás pri čítaní zašteklia pri srdci – „asertívna“ mriežka. Našťastie to nie je také zlé, ako to znie, vyzerá to v poriadku.

https://www.topgear.com/car-reviews/jaguar/15-p300e-r-dynamic-hse-5dr-auto/first-drive

Čo potom s týmto novým plug-in elektrickým modelom?

Spoločnosť Jaguar práve uvádza na trh dva nové PHEV, vlastne E-Pace a väčší F-Pace. Čisto elektrický I-Pace je v predaji už nejaký ten čas, ale nadšenie z neho bolo slabé.

E-Pace PHEV sa dodáva v troch rôznych špecifikáciách, od 46 do 50 000 EUR. Je to ambiciózny nováčik v automobilovej zostave, ktorá začína na cene 38 000 EUR, ale ako každý prémiový voz, s hrdosťou nosí svoj špičkový štatút a zlepšuje sa, čím viac sa do neho ponoríte.

Je tiež nenápadné a nie je tu veľa na propagáciu u vašich ekologických susedov. Je však veľmi sympatický, viac ako Evoque, ktorý sa zdá byť na dobrej ceste k dokázaniu porekadla, že úspech sa neodpúšťa.

https://www.topgear.com/car-reviews/jaguar/15-p300e-r-dynamic-hse-5dr-auto/first-drive

Plug-in E-Pace dostane 15kWh batériové s dojazdom až 50 kilometrov. Elektromotor namontovaný vzadu produkuje výkon 108 koní a krútiaci moment 192 libier,  zatiaľ čo 3-valcová benzínová jednotka produkuje výkon 197 koní a krútiaci moment 207 libier. Model E-Pace má integrovanú nabíjačku s výkonom 7 kW alebo môžete pripojiť rýchlu nabíjačku s jednosmerným prúdom a výkonom 32 kW pre rýchlejšie nabitie.

Nie je toto prvý 3-valcový motor od Jaguaru?

Áno je – motor zaznamenal posun v zostave Land Roveru, a tento energický motor tu funguje dobre. Jeho búrlivá nôta a dychtivosť po otáčkach vnášajú do jazdy trochu drámy, ktorá by inak mohla byť dosť žiadaná. Vďaka všetkej tejto komplikovanej elektronike a zaneprázdnenej osemstupňovej automatickej prevodovke by to pre vodiča mohlo znamenať, že sa začne nudiť ale perfektné jazdné vlastnosti to nedovolia.

https://www.topgear.com/car-reviews/jaguar/15-p300e-r-dynamic-hse-5dr-auto/first-drive

Aký má zmysel ísť na plnohodnotný elektromobil, ak môžete mať toto?

PHEV sú momentálne lepšou voľbou pre mnohých vodičov – nemáte rovnaké starosti s nabíjaním, ale nulové emisie stoja za to. Realisticky sa dostanete skôr na úroveň do polovice roku 2010, pokiaľ ide o dojazd tohoto EV, ako na optimistických oficiálnych 50 kilometrov.

Je to celkom zjavné, ale z auta nevyžmýkate svetoborný dojazd, pokiaľ nejazdíte iba spiatočné cesty do vzdialenosti 40 km alebo menej a radi sa uspokojíte s nudným elektromotorom.

https://www.topgear.com/car-reviews/jaguar/15-p300e-r-dynamic-hse-5dr-auto/first-drive

Aká je jazda s E-Pace?

Malý Jaguar si v rámci svojho dizajnu vedie dosť dobre – SUV nikdy neporazí klasické auto, pokiaľ ide o jazdné vlastnosti, ale E-Pace je v zákrutách dostatočne ostrý, stabilný a spoľahlivý. Ak ide o nedostatok, tak uchytenie brzdového pedála sa mierne otáča doprava smerom k plynovému pedálu a nechtiac by ste mohli zavadiť o plynový pedál.

https://www.topgear.com/car-reviews/jaguar/15-p300e-r-dynamic-hse-5dr-auto/first-drive

Jaguar zvyčajne uprednostňuje hliníkové podložky, aby si udržal svižnosť, ale E-Pace má oceľové kosti zdedené po bratrancoch Land Roveru – je skutočne ťažší ako jeho výrazne väčší súrodenec F-Pace, ale v skutočnosti to necítiť. Pravdepodobne vďaka ťažkým predmetom, ako sú batéria a elektrický motor, ktoré sú rozptýlené po celom automobile, a zároveň pohyb karosérie je minimálny.

https://www.topgear.com/car-reviews/jaguar/15-p300e-r-dynamic-hse-5dr-auto/first-drive

A čo interiér?

Jaguar urobil s interiérom modelu E-Pace rozumný krok vpred. Nový informačno-zábavný systém Pivi Pro je dodávaný s 11,4-palcovou dotykovou obrazovkou, ktorú je možné ľahko prispôsobiť a poskytuje to, čo hľadáte, klepnutím alebo tromi tlačidlami, bez hlbokých zložitých podmenu.

https://www.topgear.com/car-reviews/jaguar/15-p300e-r-dynamic-hse-5dr-auto/first-drive

V kvalite interiéru došlo tiež k zlepšeniu, vďaka čomu je kabína štýlovejšia a súdržnejšia než predtým. Palubná doska zostáva zameraná na vodiča a Jaguar zvládol vyváženie tlačidiel a dotykovej obrazovky dobre. Ovládacie prvky ventilácie majú svoje zvláštnosti, ale na nastavenie by ste si čoskoro zvykli.

Vzadu je dosť miesta na sedenie, ale napriek tomu pôsobí mierne skliesňujúcim dojmom vďaka hrubým stĺpikom, vysokej línii pásu a malým oknám, ktoré vytvárajú trochu klaustrofobickú atmosféru.

https://www.topgear.com/car-reviews/jaguar/15-p300e-r-dynamic-hse-5dr-auto/first-drive

Praktickosť nebola príliš dotknutá pridaním plug-in systému – batožinový priestor zostáva slušnej veľkosti, ale v podlahe batožinového priestoru je badateľný hrb.

https://www.topgear.com/car-reviews/jaguar/15-p300e-r-dynamic-hse-5dr-auto/first-drive

Mám si nejaký kúpiť?

Plug-in E-Pace je silným hráčom, najmä ak hľadáte firemné auto a chcete niečo s nízkou sadzbou dane. Ak to porovnávame s konkurenciou, potom je plug-in Volvo XC40 výrazne lacnejšie (v rozmedzí od približne 39 000 EUR do 43 000 EUR, všetky verzie sú lacnejšie ako štartovacia cena modelu E-Pace za 46 000 EUR) a štýlovejšie, ale nemá jazdné vlastnosti ako E-Pace. Ponúka tiež menší dojazd ako Jaguar.

https://www.topgear.com/car-reviews/jaguar/15-p300e-r-dynamic-hse-5dr-auto/first-drive

Range Rover Evoque PHEV je pravdepodobne väčším konkurentom pre model E-Pace, ktorý ho predčí pri štartovacej cene, ale je drahší pri vrcholných verziách (45 000 – 51 000 EUR). Jaguar je v našich očiach určite tým žiadanejším z nich.

Skóre: 7/10

Zdroj: TopGear

advertisement