Maria | April 14, 2021

Recenzia automobilu od Top Gearu: Mazda CX-30

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
Mazda úspešne prepája malú malinkú medzeru medzi modelmi CX-3 a CX-5 ďalším crossoverom VÝHODY: Dobre vyzerá, slušne sa s ňou jazdí, parádny interiér NEVÝHODY: Malá zadná časť, staromódna Prehľad Čo je to? Mazda si myslí, že medzi vynikajúcou, ale dnes už dosť starou CX-3, a tiež vynikajúcou a o niečo novšou CX-5 je príliš veľká priepasť. Zapojilo…

Mazda úspešne prepája malú malinkú medzeru medzi modelmi CX-3 a CX-5 ďalším crossoverom

https://www.topgear.com/car-reviews/mazda/cx-30

VÝHODY:

Dobre vyzerá, slušne sa s ňou jazdí, parádny interiér

NEVÝHODY:

Malá zadná časť, staromódna

https://www.topgear.com/car-reviews/mazda/cx-30

Prehľad

Čo je to?

Mazda si myslí, že medzi vynikajúcou, ale dnes už dosť starou CX-3, a tiež vynikajúcou a o niečo novšou CX-5 je príliš veľká priepasť. Zapojilo sa teda auto – nie CX-4, pretože už existuje jeden z nich, ktorý sa predáva výhradne v Číne, ale CX-30, crossover založený na Mazde3, zameraný priamo na mladé rodiny. Podľa všetkého.

So dĺžkou 4,4 metra a výškou 1,5 m je CX-30 asi o 7 cm kratšia a o 10 cm vyššia ako hatchback, na ktorom je založená. Kratšia, pretože si Mazda myslí, že to uľahčuje manévrovanie po meste, kde budú žiť všetky tieto veci, a vyššia, pretože, crossover. Ak CX-5 súťaží s Qashqai, Tiguan, Kuga a tak ďalej, súpermi CX-30 musia byť automobily ako Volkswagen T-Roc, prípadne Honda HR-V alebo Toyota C-HR. Toto je trieda bohatá na spojovníky.

https://www.topgear.com/car-reviews/mazda/cx-30

Mazda počíta s tým, že CX-30 sa môže stať jej najpredávanejším autom v Európe – pred hatchback modelmi 2 a 3, sedanom/kombi 6 a crossovermi CX-3 a CX-5. To je naša zjavná láska k pseudo-SUV.

Pretože vychádza z modelu 3, používa CX-30 rovnaké mierne nové hybridizované motory (vrátane mimoriadne chytrého zážihového zapalovania „Spark-Controlled Compression Ignition“) a prevodovky a má veľmi podobný interiér. Vyzerá tiež podobne, hoci sa dosť líši od štandardného hatchbacku, aby sa z neho stala hodnotná položka.

CX-30 je dobre vyzerajúca vec. Nie tak ostrá ako trojka, ale nie je ani príliš ďaleko. Patrí medzi lepšie vyzerajúce autá vo svojej triede, určite, aj keď plastové obloženie pozdĺž prahov a cez podbehy kolies vyzerá z niektorých uhlov trochu ťažkopádne.

https://www.topgear.com/car-reviews/mazda/cx-30

Šoférovanie

Aká je na ceste?

CX-30 má úplne rovnaké motory ako hatchback Mazda3 – čo znamená, že teraz máte na výber z dvoch 2,0-litrových atmosférických benzínových štvorvalcov (Mazda pokračuje v trende „downsizingu“ a uprednostňuje väčšie N / A motory oproti menším preplňovaným). Oba benzíny majú teraz hybridnú technológiu a vo Veľkej Británii už nie je k dispozícii nafta. 

Konvenčnejším z týchto dvoch motorov je 120-hp e-Skyactiv G, ktorý na zachovanie účinnosti využíva neobvykle vysoký kompresný pomer. Nároky sú medzi 5,5 litra a 5,0 litra na 100 kilometrov a budú emitovať medzi 134 a 144 g / km CO2. Je tiež k dispozícii iba s pohonom predných kolies. 

https://www.topgear.com/car-reviews/mazda/cx-30

Našťastie existuje aj fantasticky šikovný benzínový motor „Skyactiv-X“ od Mazdy, ktorý je dnes známy ako e-Skyactiv-X. Tiež s objemom 2,0 litra a štyrmi valcami tvrdí, že ponúka účinnosť a nízky hluk nafty s charakterom vysokých otáčok a pocitom z benzínu. Niečo bolo možné, hovorí Mazda pomocou systému „Spark-Controlled Compression Ignition“, systému, ktorý umožňuje motoru prepínať medzi metódami iskry a kompresie podľa potreby.

Skoro všetko, čo potrebujete vedieť, je, že s jeho ďalším hybridným posilnením teraz získate 183 koní a pri jazde v skutočnom svete sa nám podarilo pôsobivá spotreba na úrovni okolo 6 litrov na 100 kilometrov. Je oveľa rafinovanejšia, ako keď prvýkrát dorazila v roku 2019.

Pohon všetkých kolies je k dispozícii v kombinácii s motorom e-Skyactiv-X, ale ani potom nečakajte, že sa CX-30 dostane veľmi ďaleko do terénu. Na to to nie je.

https://www.topgear.com/car-reviews/mazda/cx-30

Manuálne prevodovky Mazdy patria zvyčajne k najlepšie vybaveným bežným automobilom (tiež aj Hondy sú vynikajúce) a CX-30 sa nijako nelíši. Automatika je z pôvodnej odrody, od meniča krútiaceho momentu a … to nie je skvelé. Bude vás to stáť poriadny kus nervov, než pri manuáli a môže to byť trochu neohrabané a nerozhodné. Dvojspojkové prevodovky ponúkané inými výrobcami sú v predstihu, aj keď sa zdá, že mnohé z nich boli trochu kompromitované hospodárnosťou WLTP a postupmi testovania emisií.

https://www.topgear.com/car-reviews/mazda/cx-30

Čo sa týka motorov, Skyactiv-X je tou pravou. G je dosť dobré – ale extra výkon, krútiaci moment a hospodárnosť ponúkané motorom nového veku sťažujú ignorovanie, aj keď je drahšie ako bežný benzín.

CX-30 zvláda tiež veľmi dobre – niečo, čo by nemalo byť prekvapením, pretože je založená na automobile, ako bolo na začiatku skôr dobré na jazdu, a že napriek svojej crossoverov karosérii nie je v skutočnosti oveľa ťažšia. Riadi, brzdí a zatáča rovnako plynulo. Jej jazda je celkovo v poriadku – je dobre tlmená, ale je tu počiatočná pevnosť, ktorá zavádza trochu pleskania na zle vyložených britských cestách.

Interiér

Rozloženie, povrch a priestor

Je to viac-menej to isté ako pri Mazda3, čo je podľa nás v poriadku. Palubná doska je tak jednoduchá, ako vyzerá, s ľahko použiteľnými ovládacími prvkami klimatizácie oddelenými od obrazovky infotainmentu, ktoré je možné ovládať iba kliknutým kolieskom na stredovom tuneli (poznámka – Mazda tvrdí, že medzi prednými sedadlami je toľko miesta ako je vo väčšej CX-5). 

https://www.topgear.com/car-reviews/mazda/cx-30

Užívateľské rozhranie je vynikajúce – vyzerá inteligentne a neobsahuje žiadne zbytočné komplikácie, na ktoré sa nemecké systémy špecializujú. Aj bežné číselníky. Rýchlomer je technicky obrazovka, ale stále vyzerá ako konvenčný číselník a je lemovaný ďalšími dvoma. Veľmi prehľadné, veľmi ľahko použiteľné. Veľmi Mazda.

https://www.topgear.com/car-reviews/mazda/cx-30

Predné sedadlá sú vynikajúce, hoci sedáky môžu byť dlhšie, aby lepšie podopierali stehná vyšším vodičom, a obzvlášť dobrá je jazdná poloha s možnosťou nastavenia volantu (môžete ho vytiahnuť až úplne von z palubnej dosky) . Vzadu sú veci menej dobré. Mazda3 nie je nijako zvlášť priestranná a pamätajte, že CX-30 je ešte kratšia.

https://www.topgear.com/car-reviews/mazda/cx-30

Svetlá výška je v poriadku a viac skla znamená, že je tam viac svetla, ale vyšší dospelí môžu bojovať o priestor pre nohy. Môžete aspoň zasunúť nohy pod predné sedadlá (dostať ich znova von je trochu nepríjemné, pamätajte), ale ak meriate viac ako 190 cm, vaše kolená budú narazené priamo na sedadlo.

https://www.topgear.com/car-reviews/mazda/cx-30

Batožinový priestor nie je zlý – 430 litrov, ale samotný nákladový priestor nie je taký chytrý ako majú niektorí súperi. V autách, ktoré sme testovali, sa nenachádzali žiadne vylepšenia, vychytávky alebo medzipriestory.

https://www.topgear.com/car-reviews/mazda/cx-30

Vlastnenie

Prevádzkové náklady a spoľahlivosť

Je zrejmé, že CX-30 stojí o niečo viac ako hatchback Mazda3, čo znamená, že ceny začínajú okolo 22 000 libier za základnú výbavu SE-L s motorom e-Skyactiv G. To sa u špičkových modelov GT Sport Tech s inteligentným motorom Skyactiv-X, automatickou prevodovkou a pohonom všetkých kolies zdvihne rýchlo na úroveň 30 000.

Avšak, je to celkom dobrá hodnota za peniaze. Mazdy sú známe svojou spoľahlivosťou a motory sa pohybujú od pekných po veľmi účinné. Automatické prevodovky, pohon všetkých kolies a veľké zliatinové disky majú negatívny vplyv na takéto údaje.

https://www.topgear.com/car-reviews/mazda/cx-30

Aj Mazdy sú zvyčajne pekne vystrojené. Spoločnosť taktiež nerobí voliteľné doplnky, vďaka čomu je vymýšlanie so špecifikáciou vášho vozidla dosť jednoduché. Štandardne majú byť dodávané rôzne prvky aktívnej bezpečnosti vrátane varovania pred opustením jazdného pruhu a monitorovania mŕtveho uhla. 

https://www.topgear.com/car-reviews/mazda/cx-30

Verdikt

Záverečné myšlienky a výber rozsahu

Mazda úspešne prepája malú, maličkú medzeru medzi modelmi CX-3 a CX-5 ďalším crossoverom.

Dobré auto táto Mazda CX-30. Dobre sa s ním manipuluje, vyzerá elegantne a má krásny interiér. Ale ako to už pri crossoveroch býva, rozumnejšie je kúpiť si konvenčné vozidlo, na ktorom je založené – v tomto prípade hatchback Mazda3. Manipuluje sa s ním ešte lepšie, je ekonomickejší, rovnako praktický, rýchlejší a samozrejme lacnejší.

https://www.topgear.com/car-reviews/mazda/cx-30

Ale odkedy niektorá z týchto logík zabránila ľuďom prúdiť k crossoverom? Či tak alebo onak, pokiaľ sa vyhnete automatickej prevodovke a nemusíte často vzadu nosiť vysokých dospelých, je CX-30 hodnotnou alternatívou k čomukoľvek, o čom by ste mohli uvažovať. Motory sú mimoriadne zaujímavé aj pre automobilových špecialistov a sú mimoriadne kompetentné a efektívne pre tých, ktorým to príliš nevadí. 

Zdroj: TopGear

advertisement