WOW, to má … zjav.

Wow, to má … prítomnosť.
Nazveme to tak, že? Je to gargantuovský chrlič s príjemnou jemnosťou a kultúrnou jemnosťou betónovej dlažobnej dosky. BMW sa zjavne dostalo do pozornosti iX EV, keď vytvorilo pohrebný automobil X7 . A myslím si, že za to musíme viniť skôr BMW ako Alpinu – aj keď tá si tú slávu príliš neužila.

Nie, je pokrytý chrómom a 23-palcovými kolesami.
Má. A tým sa dostávame k hlavnému bodu sporu. Alpina je o podhodnotení. Pridáva určitý vizuálny nádych modelom, ktoré vylepšuje, ale vždy je to rafinovane postavené. Tu poskytnutý základný materiál nebol veľmi vhodný na prácu, ale tentoraz štandardné ozdoby Alpina tak ľahko nepridávajú na vizuálnej stránke, skôr zvýrazňujú iný problém.
Dosky z chrómu, zliatiny s niekoľkými lúčmi vyzerajú v tejto mierke trochu nepríjemne.

Čo sa deje za tou *mrežou* mriežkou?
Model XB7 vychádza zo základu už skutočne vhodného modelu X7 M50i s cenovkou 96 000 EUR, s turbom V8 o objeme 4,4 litra s výkonom 530 koní a bez náznaku akejkoľvek hybridnej asistencie. V dnešnej dobe je to náročné auto, ktoré si obľúbite, ale potom je tu aj mnoho ďalších – GLS od Merca , preplňovaný Range Rover Sport , Lamborghini Urus , Bentayga , Cullinan (vizuálny partner pre XB7 …), dokonca aj Audi SQ8 .
Alpina potom odstráni štandardné turbá a skrutky na väčšom páre, nájde priestor pre pár ďalších vodných chladičov, veľmi dôkladne prejde zvyškom motorového priestoru, aby sa ubezpečila, že si s tým všetko poradí – najmä osemstupňovou automatickou prevodovkou, ktorá je zásadne generálne prerobená – a vyšle ju von z dverí s výkonom 613 koní a 590 libier točivého momentu, zvýšenie o 89 koní a 37 libier točivého momentu nad štandardom.

Stavím sa, že to nekončí, však? V skutočnosti sa stavím, že to nekončí, bodka. Ak vidíš, čo tým myslím.
Ja áno, takže sa tým najskôr zaoberajme. Brzdy sú úplne silné. Myslel by som si, že pre SUV s hmotnosťou 2 580 kg nie je možné príliš špecifikovať brzdy, ale boli také pôsobivé, že som ich musel vyskúšať. 60 míľ za hodinu za menej ako 30 metrov a za 2,8 sekundy to porovnáva s BMW M5 alebo Ferrari F8 Tributo. Predné disky s priemerom 395 mm, ktoré ste uchopili, zachytávajú štyri piestové strmene Brembo. Toto sú voliteľne dostupné vysoko výkonné brzdy s krížovým vŕtaním.

0-100 km / h?
To sa deje za 4,2 sekundy. 160 km/h za asi 9 a 200 km/h za menej ako 15 sekúnd. Rovnako rýchle ako Merc-AMG A45S, o niečo svižnejšie ako W12 Bentayga, ale rovnako ako druhý menovaný je to absurdná rýchlosť. Čoskoro vycúvate, keď zistíte, že údaj o spotrebe paliva ide nad 22 litrov na 100 kilometrov. Problém je v tom, že sa nedostanete o toľko nižšie. Myslím, že 20 litrov sa dá, ale 21 je oveľa pravdepodobnejších, ak jazdíte mimo mesta a podobne s rodinou na palube – čo je v prvom rade zmysel pre sedemmiestne SUV. Počítajte s tým, že 83-litrovú nádrž zaplatíte 100 EUR alebo viac každých 500 až 550 kilometrov (oficiálna hodnota je 12 litrov s 274 g / km CO2).
A to aj napriek tomu, že motor na vrchole ťahá iba na 1 600 otáčkach za minútu pri 120 km/h. Nie je potrebné prekonávať veľa turbo-dier, turbá iba sklopia hlavy a vytáčajú sa až k obmedzovaču pri 6 500 otáčkach za minútu. Prevodovka je dobre nakalibrovaná, takže si na ňu rýchlo zvyknete. Tak je rovnako dobré, že na volante nie sú žiadne pádla iba klasické Alpine tlačidlá na volante.

Aké je s ním jazdiť?
Viete, čo som už hovoril o tom, že brzdy sú pre túto úlohu takmer príliš dokonlé? No, rovnako je aj jazda s ním. Pochybujem, že veľa majiteľov začne dokonca zdaňovať podvozok, ale opäť je to úžasne komponované a kompetentné. Alpina tiež vylepšuje odpruženie a systém 4WD, ktorý obsahuje aktívne stabilizátory BMW. Už predtým sme ich chválili za to, že ide o dynamické vytváranie výkonných SUV, a je to tak aj tu. XB7 by nemala byť schopná prechádzať zákruty tak rýchlo, ako to v skutočnosti je, a nemal by to byť schopný robiť. Napriek tomu to robí. Najprv však spevnite tlmiče a riadenie, inak môže byť situácia trochu vratká.
Nie je to o spätnej väzbe alebo komunikácii, ktorú získate, ale zábavné je, ak vás sleduje hot hatch alebo Porsche Cayman. Je to druh automobilu, ktorý pošlete cez niekoľko zákrut, dostanete sa na koniec a pri krútení hlavou si možno dva alebo trikrát zakričíte.

Nie veľmi relevantné, však?
Nie je to úplne kľúčovým atribútom pre SUV, ale odkedy ľudia, ktorí kupujú Urusy a Cayenny, boli odradení nepotrebnosťou alebo nevyužiteľnosťou? A sľubujem vám, že keď chcete pohodlie s deťmi na palube, toto to pravé. Čarovnou ingredienciou, ktorú Alpina dodáva všetkým svojim modelom, je jazdný komfort. A vzhľadom na to, že sa jedná o najväčšie kolesá, aké kedy firma namontovala na automobil, je to pozoruhodné – teda okrem trochu reptania pneumatík a občasného chvenia, keď človek narazí na hrebeň. Neďaleko od Bentley je však úroveň pohodlia a potlačenia hluku. Štandardné ráfiky sú 21 palcové – ďalšia navýšenie bočnice im môže poskytnúť pridanú úroveň, ktorá zodpovedá tej od Bentley, a ušetrí vám aspoň 3 500 EUR.

Je teda rýchle, plynulé a schopné. Aká je nevýhoda?
Je ich niekoľko. Okrem spotreby paliva a toho, ako vyzerá. Obloženie klavírnej čiernej je super reflexné, čo pôsobí rušivo, a túto teóriu, že čím viac elektromotorov vo vašom automobile je, tým luxusnejšie je, je potrebné zastaviť. Deti nebudú čakať hodiny na to, aby sa sedadlo v strednom rade elektricky naklonilo dopredu – a to iba potom, keď je predné sedadlo úplne mimo. Pri ponorení sa do sedadla zadného radu si dupnú zablatenými nohami na krémovu kožu v hodnote 4 995 EUR.

Ale hlavne je to štýlovka a máte pocit, že to nie je tá pravá Alpina. Áno, podarilo sa im do X7 pridať ich atribúty, čo je vynikajúci technický počin, ale Alpina je pre mňa o dynamických vylepšeniach, ktoré prinášajú pocit plynulosti a sofistikovanosti. To dáva autám ako B3 a B5 skutočnú dušu pre tých, ktorí nechcú agresiu M3 alebo M5. X7 ale na prvom mieste nie je produkt zameraný na vodiča, takže práca Alpiny sa tu javí ako zbytočnejšia a zbytočnejšia, akoby na trh zásadne nepriniesla nič nové.

Ďalším spôsobom, ako sa na to pozrieť, je to, že moje myšlienky sú úplne zbytočné, pretože sa pozrite na to, čo Brabus, Mansory a spol. robia s SUV a zdá sa, že ich to drží na trhu. Po ich boku je XB7 vzorom dobrého vkusu – nehovoriac o relatívne dostupnom. Stojí 125 650 EUR, čo je v porovnaní s modelom X7 M50i nárast o 30 000 EUR. Merc-AMG vám predá GLS 63 s takmer identickým výkonom za takmer identickú cenu. Ak vám také veci páčia.

Zhrnutie.
Jazda je síce pôsobivá a myslím si, že to tu hrá celkom malú rolu. Na prvom mieste nejde o agresívne športové SUV, takže schopnosť Alpiny zdokonaliť riadenie je predmetom obmedzeného záujmu. Nie je dosť dôvodov, aby ste to mali na akejkoľvek inej X7, a premýšľajte o tom, prečo by ste vlastne chceli práve X7? Alpina je dobrá, ale nevyrába karosériu, takže z vlajkovej lode BMW nemôže urobiť menšiu veľrybu. Urobila na mňa dojem ale nemôžem povedať, že by ma chytila za srdce.
Skóre: 6/10
Zdroj: TopGear