Maria | April 26, 2021

Recenzia: 2021 Toyota Supra je príťažlivá nielen zábavou ale aj štýlom

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
Toyota Supra piatej generácie mala čo nasledovať. Dedičstvo milovanej generácie A80 z 90. rokov s nepriestrelným radom 2JZ inline-6, inžinierstvom BMW, krásnym koncepčným autom FT-1, ktoré ho inšpirovalo, a prísľubom moderného športového automobilu vo svete SUV mali nadšení nadšenci vidiny sily na trhanie pneumatík a výkonu pripraveného na trať. Supra z veľkej časti splnila svoj prísľub. Je…
https://www.motorauthority.com/news/1131944_review-update-2021-toyota-supra-appeals-with-its-fun-and-flaws

Toyota Supra piatej generácie mala čo nasledovať. Dedičstvo milovanej generácie A80 z 90. rokov s nepriestrelným radom 2JZ inline-6, inžinierstvom BMW, krásnym koncepčným autom FT-1, ktoré ho inšpirovalo, a prísľubom moderného športového automobilu vo svete SUV mali nadšení nadšenci vidiny sily na trhanie pneumatík a výkonu pripraveného na trať.

https://www.motorauthority.com/news/1131944_review-update-2021-toyota-supra-appeals-with-its-fun-and-flaws

Supra z veľkej časti splnila svoj prísľub. Je to zábavné a silné, ale v niektorých ohľadoch chybné, vďaka čomu je takmer roztomilé. Supru som odjazdil na trati pre našu prvú kontrolu pohonu, keď dorazila v roku 2019 ako model do roku 2020 a znova počas testovania Motor Authority Best Car To Buy 2020. Minulý týždeň som však zažil Supru 2021 s výkonnejším radovým turbodúchadlom preplňovaným radom 6 a ako každodenný vodič. Tieto skúsenosti mi poskytli dobrý prehľad o tom, kam dopadne a kde Supra zaostáva.

https://www.motorauthority.com/news/1131944_review-update-2021-toyota-supra-appeals-with-its-fun-and-flaws

Hit: Ten motor

Originálny 3,0-litrový turbovaný radový 6-valec Supry mal výkon 335 k a krútiaci moment 365 lb-ft, čo bolo viac ako dosť. Auto vyletelo z 0-100  km/h iba za 4,1 sekundy. Ale viete, čo je lepšie ako veľa? Viac. Toyota musela žiarliť na verziu bratranca Supra, BMW Z4, pretože Supra 2021 má tento motor – všetkých 382 hp a krútiaci moment 368 lb-ft. Radový 6-valec​​čerpá z hlbokej studne krútiaceho momentu, ktorá dosahuje maximum iba pri 1 800 ot./min. A pri vare zostáva až do 5 000 ot./min. Naštartuje vozidlo na rýchlosť 100 km/h za 3,9 sekundy a Supru stále posúva k elektronicky obmedzenej najvyššej rýchlosti 250 km/h. Motor BMW má uspokojivú odozvu na plyn a režim Sport mu poskytuje pripravenú silu pri výstupe z vrcholu, radový 6-valec však napriek tomu dokáže byť po meste poslušný.

https://www.motorauthority.com/news/1131944_review-update-2021-toyota-supra-appeals-with-its-fun-and-flaws

Nedostatok: Vzhľad

Supra čerpá svoj dizajn z koncepčného vozidla FT-1, ktoré Toyota predstavila na autosalóne v Detroite v roku 2014. Pri dĺžke 184,1 palca bolo toto auto takmer o stopu dlhšie ako Supra, kde by sa objavilo (172,5 palca) na rázvoru o viac ako 10 palcov dlhšom (107,9 vs. 97,2 palca). Vďaka extra dĺžke sa línie FT-1 hrali na dlhších úsekoch, čo viedlo k ladnému, splývavému vzhľadu. Pozrite sa na tie dva vedľa seba a na Supre vidíte rovnaké čiary, ale sú kratšie, tvrdohlavejšie a menej rafinované. Ak by Toyota nechala niektoré z obrysov vyčnievať alebo natiahnuť auto, vzhľad mohol byť ladnejší a lepšie integrovaný.

https://www.motorauthority.com/news/1131944_review-update-2021-toyota-supra-appeals-with-its-fun-and-flaws

Hit:Vzhľad

Napriek tomu Supra priťahuje davy. Tieto nadštandardné štýlové prvky oznamujú, že Supra je športový automobil. Dokazuje to tým, že vyžaduje vodičské schopnosti a potrubia a lopatky v exteriéri. Namaľujte si ho na Renaissance Red 2.0 ako môj tester alebo choďte s Nitro Yellow alebo modelom A91 Edition vo farbe Refraction (modrá) a oddajte sa pozornosti, ktorú vaše športové autá majú.

https://www.motorauthority.com/news/1131944_review-update-2021-toyota-supra-appeals-with-its-fun-and-flaws

Nedostatok: Malá

Supra je dvojmiestny hatchback, karoséria, ktorá zvyčajne ponúka zdravé množstvo priestoru pre náklad. Bohužiaľ má pod zadným sklom iba 10,2 kubických stôp nákladného priestoru, čo je obdoba mnohých kabrioletov. Dve sedadlá majú slušný priestor pre hlavu a nohy, ale jazdná poloha je umiestnená tak ďaleko dozadu, že hlavička čelného skla môže odrezať výhľad a brzdiť svetlá, ak sa dostanete príliš blízko. Postavenie nízko nad zemou je po sedavom roku izolácie COVID-19 strašne ťažké aj pre nastupovanie a vystupovanie zo Supry.

https://www.motorauthority.com/news/1131944_review-update-2021-toyota-supra-appeals-with-its-fun-and-flaws

Hit a nedostatok: Svižnosť a schopnosť jazdiť na okruhu

Krátky rázvor, nízke ťažisko, rýchle riadenie a široké lepkavé pneumatiky dodávajú modelu Supra agilitu. Zábavné je zipsovanie v premávke, cez zákruty a najmä okolo trate – čím užšia, tým lepšia. Výkonné a pohotové turbo v radovom 6-valci ​​tiež uľahčuje riadenie vozidla pomocou zadných kolies. To všetko robí zo Supry ideálneho konkurenta autokrosu, aj keď začiatočníkov upozorňujeme, aby boli opatrní pri používaní plynu v zákrutách, inak by sa mohlo stať, že zlyhá najnovšie video na YouTube. V modeli 2020 sme tiež zaznamenali nestabilitu od zadnej časti vozidla cez vysokorýchlostné zákruty. Je to problém veľkých tratí, s ktorými by sa na ulici nemal nikto stretnúť.

https://www.motorauthority.com/news/1131944_review-update-2021-toyota-supra-appeals-with-its-fun-and-flaws

Nedostatok: Manuálne blues

Športové auto je hynúce plemeno a športové autá s manuálnou prevodovkou majú s prichádzajúcou elektrickou revolúciou krátku trvanlivosť. Toyota sa napriek tomu rozhodla, že pri modeli Supra nebude ponúkať zapojenie a interakciu s vodičom manuálnej prevodovky. Dodáva sa s rýchlym a úhľadným 8-stupňovým automatom, ale tu radšej používame #GiveAShift.

https://www.motorauthority.com/news/1131944_review-update-2021-toyota-supra-appeals-with-its-fun-and-flaws
https://www.motorauthority.com/news/1131944_review-update-2021-toyota-supra-appeals-with-its-fun-and-flaws

2021 Toyota Supra 3.0 Premium

Základná cena: 55 485 dolárov vrátane daní

Cena podľa testu: 56 680 dolárov vrátane balíka Driver Assist s adaptívnym tempomatom, monitormi mŕtveho uhla, upozorneniami na križovatky vzadu a parkovacími senzormi s funkciou núdzového brzdenia

Pohon: turbovaný radový 6-valec ​​s výkonom 382 hp, 8-stupňový automatický pohon zadných kolies

Spotreba paliva podľa EPA: 10,7 l/100 km v meste, 7,8 l/100 km na diaľnici, 9,4 l/100 km kombinovaná

Hity: Neuveriteľný motor, agilný vzhľad

Nedostatky: Tesný interiér, vysokorýchlostná nestabilita, žiadna manuálna prevodovka, vzhľad

Zdroj: MotorAuthority

advertisement