
SUV poskytujú v zime vo Wisconsine chladný komfort. Nie sú to moje obľúbené vozidlá, ale ich systémy pohonu všetkých kolies a zvýšené jazdné výšky zvládajú chlad a sneh lepšie ako moji favoriti. Ich milostná rýchlosť jazdy však nedokáže živiť moju dušu.

2020 Porsche Macan GTS je skvelou alternatívou k spoločnému SUV, pretože je to v podstate hot hatch v crossoveru oblečení. Je to tiež ideálne vozidlo pre prvé príznaky jari.
GTS završuje ponuku Macan a predstavuje najšportovejšiu verziu najšportovejšieho SUV na trhu. To je jedlo pre dušu.
Musím len nasadnúť na sedadlo vodiča, aby som si začal všímať rozdiely medzi Macanom a Nautirogue-RV4 na svete. Sedí nižšie, má menší volant a má miesto na sedenie v športovom automobile s dobre vystuženými športovými lopatami doplnenými vložkami z Alcantary. Je tiež vybavený výplňou Alcantara na stredovej konzole a dverách a dodáva sa s 10,9-palcovou dotykovou obrazovkou. Exkluzívne pre GTS zahŕňajú čierne výstuhy z brúseného hliníka s nápisom Macan GTS a logom GTS na predných a zadných opierkach hlavy.

Navonok vyzerá Macan GTS zlovestne s čierno lakovanými prvkami na prednej maske a zadnom difúzore, čiernymi kolesami, čiernymi vložkami spodných dverí, tmavými zadnými svetlami, čiernymi skriptami Macan GTS a tmavými koncovkami výfukov.

Moja radosť rastie, keď naštartujem motor. Je to 2,9-litrový twin-turbo V6, ktorý je väčší, než je rázna Macan S modelu s jedným turbom 3,0 l V6 . Vytvára výkon 375 hp a krútiaci moment 383 lb-ft, čo je navýšenie z výkonu S o 27 hp a 29 lb-ft krútiaceho momentu a od predchádzajúceho modelu Macan GTS z roku 2017 o 15 hp a 14 lb-ft krútiaceho momentu. Vydýcha tiež prostredníctvom štandardného športového výfukového systému, ktorý dodáva tomuto modelu V6 športové vrčanie, ktoré dobre zapadá do známej značky Flat-6 pre výfuky. Horúca rada: vždy udržujte výfuk v hlasnejšom nastavení.
Na ceste pôsobí V6 tak, ako som mu povedal, a to všetko sa deje kombináciou mojej pravej nohy a ovládača jazdného režimu na volante. Vďaka voliteľnému balíku Sport Chrono pridáva tento ovládač režimy Sport + a Individual a tlačidlo Sport Response.

V komfortnom režime motor a 7-stupňová dvojspojková automatická prevodovka spolupracujú, aby poskytovali uvoľnenú silu, ktorá lepšie reaguje, čím hlbšie dupnem na plyn. Keď ho prepnem na režimy Sport a zvlášť Sport +, pohonná jednotka ožije, ako pes túžiaci potešiť rozmary svojho pána plynového pedála. Prevodovka drží nižšie prevodové stupne, aby udržala potrebný výkon, a preraďuje, aby rýchlo chytil ďalší prevodový stupeň. Tlačidlo Sport Response v strede voliča jazdných režimov ide ešte ďalej a poskytuje motoru maximálnu odozvu na 20-sekundové špurty.

V ktoromkoľvek z režimov Sport umožňuje systém riadenia štartu šprint z 0 na 100 km/h za 4,5 sekundy, čo je o 0,4 sekundy rýchlejšie ako pri modeli S. Sila ma pri štarte otriasla, motor sa rozbehol medzi prevodovými stupňami a dostal Macan GTS až na mimoriadne legálne rýchlosti rýchlejšie, ako môžem povedať Sorentescape-X30. Môže tiež ísť až na 270 km/h, o 10 km/h viac ako Macan S, ale pri tejto rýchlosti by som mohol povedať, že je tu veľa nudných mien SUV.
Koncom tejto zimy na Stredozápade dominoval sneh, takže tento tester je vybavený zimnými pneumatikami Michelin Pilot Alpin. Veľké a rozložené – 245/45 R20 vpredu a 295/40 R20 vzadu – sú dostatočne pevné, aby poskytli vítanú spätnú väzbu prostredníctvom priameho riadenia SUV. Počas troch ďalších ročných období (dážď, stavby a predčasná zima/babie leto) dostane Macan GTS priľnavejšie letné pneumatiky rovnakej veľkosti.
Macan GTS sedí ešte nižšie ako ostatné modely Macan vďaka štandardnému vzduchovému odpruženiu, ktoré znižuje jazdnú výšku o palec oproti už športovému Macanu S. Zvyšuje to sedaciu pozíciu športového vozidla a ovládateľnosť hatchbacku.

V zákrutách štandardné vzduchové pruženie a adaptívne tlmiče pomáhajú tomuto vozidlu s hmotnosťou 4 370 lb zostať pôsobivo ploché a prenášať svoju váhu zo strany na stranu ako menšie a ľahšie vozidlo – v zásade ako hot hatch. Nie je to obdobie roka, kedy by ste sa mali vrhnúť do lístia ďateliny alebo vytvárať svoje vlastné malé autokrosové ihriská, ale Macan GTS prináša viac zábavy, ako je možné v iných SUV. To je teraz vítané, keď sú ulice po chladnej, zasneženej zime suché.

Macan GTS zastaví dobre aj vďaka štandardným 14,2-palcovým predným rotorom s červenými 6-piestikovými strmeňmi a 13-palcovým zadným rotorom s jednopiestikovými strmeňmi. Rozhodnite sa pre brzdy s povrchovou úpravou 3 490 dolárov a získate lepšie opotrebenie a väčšie rotory pre ešte lepšiu brzdnú silu.
Porsche SUV zvláda práve toľko SUV, aby pritiahlo dnešných zákazníkov spokojných s SUV. Jazda je skôr pohodlná na každý deň ako tvrdá pre športové auto a nesklame ma ani v režime Sport +. Nákladový priestor má užitočných, ale pre svoju triedu malých 17,7 kubických stôp so zdvihnutými zadnými sedadlami a 53 kubických stôp so sklopenými. Vyzerá tiež dosť ako SUV na to, aby ste ich oklamali nákupom toho, čo je v podstate veľký hot hatch.

Macan GTS je možno najzábavnejším SUV na trhu, má však veľkú prémiu. Macan začína na 53 450 dolároch a Macan S na 61 550 dolároch, ale Macan GTS stojí 73 450 dolárov. Pridajte si možnosti, aké má môj tester, vrátane vektorovania krútiaceho momentu za 1 500 dolárov a balíka Sport Chrono za 1 360 dolárov a Macan GTS sa blíži alebo zvyšuje 80 000 dolárov, aj keď je to stále menej ako 434 k, 86 000 dolárov Macan Turbo .
S modelom GTS ponúka Porsche Macan väčší výkon a mnoho najlepších výkonových kúskov, vďaka ktorým sa bude cítiť športovo ako hot hatch. To vytvára pútavý zážitok z jazdy, ktorý ma hreje pri srdci po tuhej zime a príliš veľa bezduchých SUV.

Zdroj: Motorauthority