Maria | April 6, 2021

Porsche 718 Cayman GT4 PDK vs manuál

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
Konečne, test dvojičiek, ktorý GT4 prehrá. Funguje hrdina #savethemanuals s prevodovkou PDK? Začnime číslami, pretože práve tam je na tom nové Porsche 718 Cayman GT4 PDK najlepšie. Áno, jeden z kľúčových protagonistov hnutia #savethemanuals teraz ponúka radenie pádlami. A ak je také dobré ako 911 GT3, asi polovica zo všetkých  kupujúcich 718 GT4 čoskoro začiarkne políčko pri voľbe…

Konečne, test dvojičiek, ktorý GT4 prehrá. Funguje hrdina #savethemanuals s prevodovkou PDK?

https://www.topgear.com/car-news/porsche-718-cayman-gt4-pdk-vs-manual

Začnime číslami, pretože práve tam je na tom nové Porsche 718 Cayman GT4 PDK najlepšie. Áno, jeden z kľúčových protagonistov hnutia #savethemanuals teraz ponúka radenie pádlami. A ak je také dobré ako 911 GT3, asi polovica zo všetkých  kupujúcich 718 GT4 čoskoro začiarkne políčko pri voľbe PDK za cenu 2 000 EUR.

https://www.topgear.com/car-news/porsche-718-cayman-gt4-pdk-vs-manual

Vzhľadom na to, že legenda GT4 začínala so svojskou jednoduchosťou – skromnou veľkosťou, silou a priľnavosťou spojenou s RWD, prevodovou pákou a relatívne dostupnou cenou predtým, ako sa do nej špekulanti pustili – to vyzerá na zaujímavý zvrat. Ale pozrite sa na ktorýkoľvek z výkonných automobilov v pomere k cene, ktoré ponúkajú v posledných rokoch manuálnu aj automatickú prevodovku a budete sa diviť, prečo si tento model muži nekupovali už skôr. V poslednom roku predaja, iba 0,5 percenta vozidiel F80 BMW M3 predaných vo Veľkej Británii, bolo manuálnych. Fuj.

https://www.topgear.com/car-news/porsche-718-cayman-gt4-pdk-vs-manual

Takže čísla. Model GT4 PDK spája sedemstupňovú dvojspojkovú automatickú prevodovku so štandardným štvorvalcom s objemom 4,0 litra. Špičkový výkon je stále 414 koní pri 7 600 otáčkach za minútu (tesne pod 8 000 otáčkami za minútu), ale špičkový krútiaci moment je o 7 libier ft vyšší: 317 libier ft pri 5 500 ot./min. PDK pridáva ďalších 30 kilogramov k pohotovostnej hmotnosti – teraz 1 450 kg -, ale stále prináša pozoruhodne lepšie zrýchlenie o pol sekundy z 0 – 100 kilometrov za hodinu, aby sa prvýkrát dostal pod štyri sekundy (3,9 s oproti 4,4 s), bez vplyvu na maximálnu rýchlosť modelu GT4 s rýchlosťou 301 km/h.

https://www.topgear.com/car-news/porsche-718-cayman-gt4-pdk-vs-manual

Naozaj dúfam, že to nie je bod zlomu, ktorý presvedčí kupujúcich, aby prešli na PDK. Dúfam, že existuje hromadný dopyt od ľudí, ktorí vždy chceli Cayman GT4, ale jednoducho nemajú vodičák na manuál, alebo plánujú svoje auto použiť doslova na všetko a trochu viac využiteľnosti v meste alebo na dlhých cestách je vítané. Pretože, objektívne povedané, GT4 PDK niečo chýba.

https://www.topgear.com/car-news/porsche-718-cayman-gt4-pdk-vs-manual

Možno práve vďaka rozkvetu cestných pretekárov bude prevodovka PDK nežiadúca

Je objektívne dosť brilantné a veľmi živo pripomína o aké zvláštne, malé, auto ide. A to hneď od chvíle, keď vlezieš dovnútra. Látková kľučka dverí je vychytávka, ale neostýchavo brilantná, zatiaľ čo by ma nikdy nenudilo, že by moje spätné zrkadlo bolo úhľadne rozpolené týmto fixným zadným krídlom, s dráždivým pohľadom na „klietku“ v spodnej časti spätného zrkadla.

https://www.topgear.com/car-news/porsche-718-cayman-gt4-pdk-vs-manual

Možno práve vďaka rozkvetu cestných pretekárov bude prevodovka PDK nežiadúca. Pevnosť spojkového pedála manuálneho ovládania a vrhanie radiacej páky do prevodových stupňov pripravujú vašu myseľ a vaše svaly na to, čo sa má stať. Stlačenie brzdového pedálu pri preklikávaní P, R, N a do polohy D celkom neprináša taký pôžitok.

Pridanie siedmeho prevodového stupňa znamená o niečo kratšie prevody ako pri manuálnom – hurá! – ale výhody nie sú obrovské. Druhý rýchlostný stupeň preradí o 11 kilometrov za hodinu skôr ako predtým, stále je však na nesprávnej strane britských zákonov. Na diaľnici budete stále mať okolo 500 otáčok za minútu menej – pri rýchlosti nad 2 000 otáčok – takže očakávajte tiež lepšiu spotrebu paliva.

https://www.topgear.com/car-news/porsche-718-cayman-gt4-pdk-vs-manual

Táto plynulosť – z dôvodu úplnej jemnosti medzi prevodovými stupňami – z neho robí hmatateľne rýchlejšie auto. Ide to ruka v ruke s jednoduchou vedou: uvoľní sa viac vášho mozgového výkonu, takže s istotou prídete do väčšiny zákrut s väčším digitálnym číslom vyobrazeným v spodnej časti otáčkomera. Zaujímalo by ma, či extra rýchlosť posunie GT4 príliš ďaleko od toho sladkého miesta, ktoré tak slávne obsadil pri štarte v roku 2015, prístup „nie príliš veľa“, vďaka ktorému sa z neho stalo uspokojivejšie cestné auto ako dokonca 911 GT3. Uzamykací diferenciál dokonca pracuje s PDK na zvýšení trakcie.

https://www.topgear.com/car-news/porsche-718-cayman-gt4-pdk-vs-manual

Nejde o tirádu proti radičom – mnoho z posledných automobilových velikánov malo iba dva pedále. Samotná modernizácia pádiel by pomohla; GT4 má rovnaké pomerne malé predmety, ktoré nájdete pripevnené ku každému druhému volantu od Porsche, zatiaľ čo Alpine, Alfa Romeo a Ferrari patria medzi spoločnosti, ktoré doplatili na nedostatok ponuky manuálov s obrovskými kovovými plátkami, ktoré vyzerajú skvele a na dotyk pôsobia brilantne (a sú tiež pripevnené k stĺpiku). Zdá sa čudné, že Porsche, ktoré je zvyčajne symbolom ergonomickej geniality, v tejto oblasti zaostáva.

https://www.topgear.com/car-news/porsche-718-cayman-gt4-pdk-vs-manual

Aj vy budete ťahať pádla. Prevodovka sama o sebe má dva režimy. Štandardne dosiahne siedmy prevodový stupeň o 60 kilometrov za hodinu, keď nebudete príliš prudko akcelerovať. Stlačte tlačidlo PDK Sport a v podstate odkrútite mapu pretekárskeho okruhu; Ak ste to využili na slušnom úseku cesty, dorazíte do dedín s druhým prevodovým stupňom a auto nebude ochotné klesnúť na tretí prevodový stupeň. Najsladšie uspokojenie nevyhnutne pochádza z radenia prevodových stupňov. Nie je to jedno z tých radiacich pák, s ktorými som sa hrával päť minút a potom som sa vrátil späť do polohy D, ale možno vizuálna stimulácia týchto látkových rukovätí opäť len pošteklila moje nečisté zmýšľanie.

https://www.topgear.com/car-news/porsche-718-cayman-gt4-pdk-vs-manual

Bolo by nemilosrdné nezobrať so sebou manuálnu GT4 na porovnanie a určite nebude nikto prekvapený tým, že je brilatné. Tam, kde vám niektoré automobily s automatickou prevodovkou dávajú príležitosť sústrediť sa viac na podvozok, GT4 upriamuje pozornosť niekde inde: jeho správanie pri jazde je také priehľadné, že uvoľňuje priestor v mozgu a zdokonaľuje vaše preraďovanie. A tak, staršie, žltšie auto si nemôže pomôcť, ale mám pocit, že nie je také dobré ako to novšie, červenejšie.

https://www.topgear.com/car-news/porsche-718-cayman-gt4-pdk-vs-manual

To je to, o čom my staromódni nadšenci radi neustále rozprávame. Je to pocit, že všetky tri pedále sú rovnako krásne vyvážené ako riadenie a radenie rýchlostí, takže je vašou úlohou dostať všetko do absolútnej synchrónie. Skutočnosť, že GT4 má neslávne dlhé prevodové stupne znamená, že väčšinu zákrut prejde na druhom alebo treťom prevodom stupni, tento zážitok skutočne neovplyvní. Športové autá kedysi boli dokonalé práve pre to preraďovanie medzi dvojkou a trojkou. Veľa hovorí o spoločnosti Porsche, že aj funkcia automatického zablikania vám môže zodvihnúť chĺpky na rukách.

https://www.topgear.com/car-news/porsche-718-cayman-gt4-pdk-vs-manual

Ale zvládnutie techniky päta-špička je rovnako uspokojujúce (a oveľa morálnejšie) ako neposlušný šmyk na výjazde zo zákruty. Spoločnosť Porsche zdokonaľovala svoje rozstupy pedálov a vrhanie hlavice radiacej páky po celé desaťročia, aby bolo nemožné odolať takýmto činnostiam. Myslíte si, že to nie ste „vy“? Nechajte sa pohltiť zážitkom GT4 a budete pohltený.

Nechápte ma zle, obe autá nám pripomínajú, prečo je GT4 špeciálna, a nie je žiadnym tajomstvom, že príde aj GT4 RS. Podajte svoje stávky, tak ako GT3 RS, bude iba PDK, aby odrážal prístup zameraný na čo najlepší čas na kolo, ktorý symbolizujú práve tie dve písmenka. A takmer určite to bude celkom dobré. Je to len prechod 718, ktorý priniesol do zážitku menom GT4 o niečo menšie šumenie a šialenstvo. Čoraz väčší dôraz na nižšie emisie má na svedomí tú prevodovku PDK. Čo i len jedno podradenie vás donúti na to zabudnúť.

Zdroj: TopGear

advertisement