Maria | April 16, 2021

Peugeot 508 – z dielne Peugeot Sport

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
Odvážne, zaujímavé a drahé. Je to špecializovaná, ale exotická alternatíva k norme VÝHODY: Krásny vzhľad a vychytávky, ktoré sú ako stvorené na skvelú jazdu NEVÝHODY: Drahý. Potrebuje sa nabiť, aby ste z neho dostali to najlepšie Prehľad Čo je to? Peugeot sa vracia do Le Mans v roku 2022. A ak v tú slnečnú júnovú nedeľu zvíťazí jeho…

Odvážne, zaujímavé a drahé. Je to špecializovaná, ale exotická alternatíva k norme

VÝHODY:

Krásny vzhľad a vychytávky, ktoré sú ako stvorené na skvelú jazdu

NEVÝHODY:

Drahý. Potrebuje sa nabiť, aby ste z neho dostali to najlepšie

Prehľad

Čo je to?

Peugeot sa vracia do Le Mans v roku 2022. A ak v tú slnečnú júnovú nedeľu zvíťazí jeho hybridné hyperauto, je to automobil, ktorý vám chce predať nasledujúci pondelok.

Je to 508 Peugeot Sport Engineered – odteraz ho budeme nazývať PSE – a je to prvý výkonný automobil Peugeot, ktorý bol uvedený na trh za posledných päť rokov. Taktiež, na rozdiel od takmer všetkých predošlých, preukázateľne nejde o hot hatchback.

https://www.topgear.com/car-reviews/peugeot/508-peugeot-sport-engineered

Namiesto toho tu máme športový sedan (alebo v preklade Peugeot Fastback) a kombi (alebo SW) s plug-in hybridným pohonom. Marketéri citujú dvoch kľúčových súperov: Audi S4 a BMW M340i. Automobily, ktoré nie sú hybridmi, a dúfajú, že PSE bude nemilosrdne znižovať predaj vozového parku, kde nereálne nízke oficiálne emisie CO2 tejto 508 (46 g / km) zaisťujú nízku sadzbu BIK (12% pre sedan) a teda vážne konkurenčné mesačné náklady.

Ako súkromný kupujúci máme podozrenie, že musíte byť dosť odvážni. A hlavne sa snaží tento trend podchytiť. Počnúc 53 995 librami (kombi je 55 795 libier) – alebo okolo 950 libier mesačne za typických podmienok súkromného lízingu, ako píšeme – odpustíme kurátorom „Odpisovacej francúzskej Luxe Hall of Fame“, že mu vyčistili priestor medzi Citroenom C6 a Renault Vel Satis. Avšak Peugeot to rozumne označuje ako halo produkt, ktorý poskytuje filozofické spojenie s autom Le Mans a zároveň nás oboznámi s novým výkonnostným znakom, ktorého sa pravdepodobne na elektrických hot hatchoch dočkáme už onedlho.

https://www.topgear.com/car-reviews/peugeot/508-peugeot-sport-engineered

Nie je žiadnym prekvapením, keď sa dozviete, že ide o komfortne najdrahšie auto, aké kedy Peugeot predal, ale zároveň je aj najvýkonnejším. Benzínový štvorvalec s objemom 1,6 litra, ktorý je v podobnej podobe, v akej sa objavil v hatchbacku 208 GTI, kombinuje s dvojicou elektromotorov – jedným pre každú nápravu – výkon v rozsahu 355 k a 384 libier točivého momentu. Všetko je spojené s osemstupňovou automatickou prevodovkou, ktorá je dobrá pre akceleráciu 0-100 km / h za 5,2 sekundy a maximálnu rýchlosť 250 km / h (elektronicky obmedzená, rovnako ako jej nemeckí nepriatelia).

https://www.topgear.com/car-reviews/peugeot/508-peugeot-sport-engineered

Takže áno, je to 4WD, ale zadné kolesá poháňa iba motor s výkonom 113 koní. Pri štarte má automobil predvolené nastavenie iba na elektrický pohon, kde je to väčšinou RWD a máte sľubovanú až 40 kilometrov jazdy bez emisií. Ale rozdelenie výkonu je inak prednostné, pričom pomer sa líši podľa toho, ako tvrdo jazdíte a v ktorom z mnohých jazdných režimov PSE sa nachádzate.

Kvôli veľkému skoku sily 508 poskytuje množstvo vylepšení. Odpruženie je o 4 mm nižšie ako štandardná 508, je o 50% tuhšie a je spojené s trojstupňovým nastaviteľným tlmením. Rozchod kolies je širší (do 24 mm vpredu, 12 mm vzadu) a máte obrovské 380 mm brzdy Alcon zastrčené za simulovanými karbónovými zliatinami s rozmerom 20 palcov obalené vo vážnych pneumatikách Michelin. Urobili na tom riadnu prácu.

https://www.topgear.com/car-reviews/peugeot/508-peugeot-sport-engineered

Ako odlíšiť tohoto od bežnej 508? Jeho asertívnejší postoj a estetický vzhľad. Stačí sa pozrieť na tie malé krídelká, ktoré pučia po celom jeho parapete. Potom je tu označenie PSE – tri kyselinovo zelené lomítka, ktoré Peugeot nazýva „kryptonitové pazúry“, a ktoré budeme nazývať „viac ako trochu pripomína určité logo energetického nápoja“. Dosť sú však škaredé. Je čas zistiť, či je auto skutočne monštrum na riadenie …

Šoférovanie

Aké to je na ceste?

https://www.topgear.com/car-reviews/peugeot/508-peugeot-sport-engineered

Vďaka tomu, že systém PSE predvolene nastavil na elektrický pohon pri každom štarte, budete odchádzať z domu vo veľmi tichom, ale nie obzvlášť rýchlom aute. Je to však pokojné. Tieto gigantické zliatiny a bezrámové okná zaisťujú, že vo vnútri vozidla nie je úplné ticho, keď model 508 hrá EV, ale napriek tomu je pôsobivo prepracovaný.

Ak však nie je vaša cesta krátka alebo sa nikam neponáhľate, budete chcieť prepnúť jeho tlačidlo jazdného režimu do podoby, ktorá je viac naklonená použitiu benzínového motora.

Teraz je to trochu zložitejšie. Nad elektrickým pohonom máte k dispozícii štyri režimy: Comfort, Hybrid, Sport a 4WD. Vzhľadom na to, že vozidlo je v zásade hybridné aj s pohonom 4WD, sa zdá, že je toho príliš veľa na výber. A napriek tomu toho vlastne nie je dosť: nemôžete spojiť najjemnejšie pruženie s najšportovejšou mapou pohonnej jednotky. Plných 355 koní sa dodáva iba v režime Sport (ostatné režimy sú obmedzené na 325 koní), ale rovnako tak aj jazda po krútiacich sa cestách, po vychodených cestách. Ojoj.

https://www.topgear.com/car-reviews/peugeot/508-peugeot-sport-engineered

Keby Peugeot umožnil nejaký mix’n’match – a keby súčasne zmenil aj osemstupňovú automatickú prevodovku – toto auto by mohlo byť geniálne. Pretože je už blízko, má bohatú priľnavosť a rozkošný cit pre zadnú nápravu, ktorý vám pomôže prechádzať zákrutami, keď jej naozaj dáte trochu zabrať. S každým prvkom jeho pohonnej jednotky je to tiež rýchle.

Je to oveľa zaujímavejšie (a bujarejšie) ako Audi S4, približuje sa k zábave a zapojeniu BMW M340i a ponúka úplne niečo iné. Pohodlne sa skĺzne, keď práve prichádzate na miesto – keďže 70 percent kupujúcich flotíl bude pravdepodobne väčšinu času – predtým, ako podporíte druh agresie, ktorú by ste priniesli na tradičné cestovné menu Peugeot, ak by mala nálada trvať. V neposlednom rade preto, lebo si zachováva ich malý maličký volant.

A potom je tu tá živá prevodovka. V režimoch Comfort alebo Hybrid, keď je pruženie najkompatibilnejšie, vás náhle preraďujú vyššie prevodové stupne a na jeho spätné spustenie je potrebné silne použiť plyn. Zdá sa, že v športe si automobil myslí, že smeruje na kvalifikačné stretnutie v La Sarthe a príliš horlivo visí na nízkych prevodových stupňoch. Bod dole za hluk. Táto 1,6-ka sa vždy cítila ako vynikajúci malý motor v rýchlych 208s a 308s, ktorý sa pri zmenšenom turbe neobvykle dobre otáčal. Len to nemôže pomôcť, ale vyznieť trochu nekultúrne, keď predvádza rovnaký trik v jemnom sivom sedane.

Kontrolu môžete prevziať cez pádla, ale ich nešťastná veľkosť a umiestnenie znamená, že to pravdepodobne nebudete. A prevodovku nemôžete zablokovať na manuálnu, takže vaše ovládanie bude aj tak krátkodobé. Toto sú veci, ktoré Audi a BMW dostanú priamo do vienka, a je zrejmé, že Peugeot je na trhu skôr novým, ktorého údajní rivali pomohli s vynájdením a obývali ho už celé desaťročia.

Nenechajte to však príliš ubrať na dynamike modelu 508 PSE. Žite s týmito problémami – hlavne sa naučte, ako najlepšie pracovať s prevodovkou – a je to športový sedan (alebo kombi) s príjemne odlišným sklonom. Svižnosť, ktorú inžinieri Peugeotu Sport zaobstarali z hybridu s hmotnosťou 1 850 kg, treba obdivovať.

Interiér

Rozloženie, povrch a priestor

https://www.topgear.com/car-reviews/peugeot/508-peugeot-sport-engineered

Peugeot tvrdí, že batérie a motory PSE sú umiestnené tak, aby nezjedli končatiny a batožinový priestor modelu 508. Uf . Pretože je umiestnený na viac nóbl mieste na trhu s luxusnými kombikmi, s diabolsky dobrým vzhľadom na vonkajšej strane, ktorý vedie k štíhlym oknám a mierne tmavému, klaustrofobickému pocitu vo vnútri. V prípade modelu PSE je všetko široko zdobené šedou alebo čiernou farbou, s občasnými zelenými zábleskami, ktoré zodpovedajú vonkajším doplnkom.

https://www.topgear.com/car-reviews/peugeot/508-peugeot-sport-engineered

Model 508 žiada od svojich cestujúcich o niečo väčšie úsilie ako ktorýkoľvek z nemeckých súperov. Jeho rozloženie tlačidiel sa pri prvom zoznámení javí ako nevyspytateľné, ale ako indonézske jazzovo-fúzne album, na ktoré sa dá skutočne tucet poslucháčov, je možné, že niektorí z 508 chtivých „odlišných“ kupujúcich vlastne vykopávajú nedostatok konvencie.

https://www.topgear.com/car-reviews/peugeot/508-peugeot-sport-engineered

Poloha a veľkosť volantu zostáva kontroverzným. Tí, ktorí majú menej ako 190 cm, majú tendenciu sa na to dosť rýchlo aklimatizovať a to dynamike modelu 508 určite dodáva ďalší elán. Oveľa nepríjemnejšie je, že číselníky za nimi – mimoriadne prispôsobiteľné so šiestimi rôznymi rozloženiami – nie sú vybavené 3D holografickými prvkami, ktoré dostanete v malom hatchbacku 208.

https://www.topgear.com/car-reviews/peugeot/508-peugeot-sport-engineered

Zvyknite si na kuriózne usporiadanie – v neposlednom rade musíte pomocou podponúk zvoliť, koľko brzdenia chcete regenovať alebo akú teplotu má vzduch vychádzajúci z klimatizácie – a tu je toho veľa, čo sa vám páči. Veľké obklopujúce športové sedadlá sú eso a sú vybavené masážnou funkciou, ktorá sa môže pochváliť piatimi nastaveniami (s tromi úrovňami intenzity). Užitočné, ak sa miestne kúpele neotvorili späť z uzamknutia.

https://www.topgear.com/car-reviews/peugeot/508-peugeot-sport-engineered

Bezrámové okná, ktoré pri otvorení a zatvorení dverí elektricky bzučia hore a dole po centimetri, vnášajú do sedanu alebo kombiku nádych exotiky. Ale vzhľadom na to, že zadné dvere majú pevne rozmiestnené štvrtinové okno zo skla, ktoré sa surovo drží, by sa dalo vyčítať, že to kúzlo sa relatívne vytráca.

Vlastnenie

Prevádzkové náklady a spoľahlivosť

https://www.topgear.com/car-reviews/peugeot/508-peugeot-sport-engineered

Najskôr by sme mali riešiť cenu. Päťdesiatpäť grandióznych výsledkov pre Peugeot s 1,6-litrovým motorom sa zdá byť prielomový. Ale špecifikujte BMW 330e na podobnú úroveň a budete platiť podobnú sumu za hybridný sedan alebo kombi s výrazne menším výkonom.

Peugeot počíta s tým, že drvivú väčšinu kupujúcich bude PSE využívať ako služobné auto. Vzhľadom na jeho vysnívaný svet s číslami 46 g / km a 1,7 litra na 100 kilometrov prináša výnos 12 a 13 percent sadzby BIK (pre Fastback a SW), to dáva zmysel. Je to tvrdší predaj na trhu so súkromným lízingom: preskúmanie niektorých finančných kalkulačiek pri predstavení automobilu v apríli 2021 nám prinieslo dohodu vo výške 950 libier mesačne, keď sa Audi S4 a BMW M340i pohybujú okolo 650 libier za rovnakých podmienok.

https://www.topgear.com/car-reviews/peugeot/508-peugeot-sport-engineered

Za zmienku stojí, že Peugeot štandardne pridáva do výbavy takmer všetko. Kľúčové možnosti sú farba (šedá je štandardná, čierna je 575 libier, biela je 725 libier – nič viac krikľavé nie je v ponuke) a to, či chcete panoramatické strešné okno (870 libier), alebo početné obtlačky nalepené na tých odvážnych malých aero švihnutiach.

Zatiaľ čo Peugeot tvrdí, že má dojazd iba 40 kilometrov, má dojazd v skutočnosti iba okolo 25 kilometrov, keď je počasie nevyspytateľné. Plné nabitie trvá necelé dve hodiny, ak ste doma namontovali nástenný box, alebo sedem hodín pri bežnej trojkolíkovej zástrčke. V podstate cez noc.

Môžete ho nabíjať v pohybe aktiváciou brzdenia pomocou voliča prevodových stupňov a výberom možnosti ponechať v banke šesť, 15 alebo celých 40 kilometrov v dojazde, ale pravdepodobne by ste to nemali. Zahŕňa to spotrebu paliva a budete to robiť iba pre svoj faktor dobrého pocitu.

https://www.topgear.com/car-reviews/peugeot/508-peugeot-sport-engineered

Kúpte si model 508 PSE ako hybridný automobil a radšej ho zapojte. Berte to čisto ako výkonné auto – niečo, čo Peugeot bez nejakej formy elektrifikácie opäť neponúkne – a vaša priemerná spotreba paliva nemusí byť oveľa lepšia ako tá pri súperoch iba s benzínom.

Verdikt

Záverečné myšlienky a výber rozsahu

https://www.topgear.com/car-reviews/peugeot/508-peugeot-sport-engineered

Odvážne, zaujímavé a drahé. Je to špecializovaná, ale exotická alternatíva k norme

Peugeot označuje model 508 PSE ako „svätožiaru“, čo je priemyselné odvetvie, ktoré hovorí, že ide skôr o vytváranie zvukových efektov, ako o zvyšovanie ziskových marží. Neočakávame, že by sme ich videli veľa v okolí, ale pozdravíme každého, koho uvidíme ho riadiť.

Francúzsky sedan s cenou tejto robustnej značky bude vždy nika, ale ak máte dostatok odvahy na to, aby ste to vyskúšali, dostanete auto, ktoré je atraktívne na pohľad, je zaujímavé ho vidieť a je zábavné ho riadiť, ak môžete tolerovať rušnú jazdu. Znie to ako ty? Ak sa rozhodnete predať ten váš, pošlite nám odkaz na inzerát…

Zdroj: TopGear

advertisement