Pod kapotou má motor V8 s výkonom 450 koní

BMW Z8 roadster bol jeden z tých nepredvídateľných počinov od tejto automobilky na
prelome storočia. Vyznačoval sa jedinečným dizajnom, pričom pod dlhou kapotou skrýval
osemvalcový motor a jeho dizajn je stále taký, za ktorým sa aj dnes ľudia otáčajú. Vďaka
tomu je kupé Oletha také pútavé. Nie je to presná kópia Z8, ale vplyvy sú zreteľne viditeľné a
výsledok je ohromujúci a elegantný na pohľad.

Spoločnosť neuvádza, čo tvorí základ Olethy aj keď si myslíme, že je založená na E86 Z4 a
nie na Z8. Zadné okno a interiér vyzerajú rovnako a umiestnenie veka palivovej nádrže je
rovnaké – priamo za dverami spolujazdca. Oletha však vymaže takmer každú referenciu na Z4
s ohromujúcou karosériou, ktorá premení tento model na jedinečné auto. Podľa spoločnosti
Smit Vehicle Engineering má Oletha karosériu z uhlíkových vlákien, pričom celková váha je
1 401 kg.

Pod kapotou sa nachádza atmosférický 4,4-litrový osemvalec S65B44 s výkonom viac ako
450 koní (335 kilowattov). Motor je vybavený vlastným sacím potrubím z uhlíkových vlákien
a vlastnými výfukovými komponentmi z nehrdzavejúcej ocele Inconel, pričom motor je
spárovaný so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou typu H. Výkon smeruje ku kolesám
prostredníctvom mechanického diferenciálu s obmedzeným preklzom. Brzdnú silu poskytujú
brzdy AP Racing s ľahkými kovanými strmeňmi Radi-CAL a plne plávajúcimi
rotormi. Pneumatiky Michelin Pilot Sport 4S obklopujú kované monoblokové kolesá.

Dovnútra nevidíme, aj keď spoločnosť tvrdí, že bude mať kokpit zameraný na vodiča
vyzdobený najlepším materiálom. Zákazníci si môžu vybrať medzi športovými sedadlami
nastaviteľnými v ôsmich smeroch alebo športovými sedadlami z kompozitných uhlíkových
vlákien. Zákazníci môžu požiadať o stavbu na mieru, ktorá zahŕňa výber materiálov, farieb a
textúr, pričom spoločnosť víta všetky špeciálne požiadavky bez ohľadu na ďalšie inžinierske a
projekčné práce. Oletha vyzerá ako súčasná Z8.
Zdroj: Motor1