Maria | September 6, 2021

Oletha Coupe je hardtop BMW Z8, o ktorom sme nevedeli, že hochceme

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
Pod kapotou má motor V8 s výkonom 450 koní BMW Z8 roadster bol jeden z tých nepredvídateľných počinov od tejto automobilky naprelome storočia. Vyznačoval sa jedinečným dizajnom, pričom pod dlhou kapotou skrývalosemvalcový motor a jeho dizajn je stále taký, za ktorým sa aj dnes ľudia otáčajú. Vďakatomu je kupé Oletha také pútavé. Nie je to…

Pod kapotou má motor V8 s výkonom 450 koní

https://www.motor1.com/photo/6085495/oletha-by-smit-vehicle-engineering/

BMW Z8 roadster bol jeden z tých nepredvídateľných počinov od tejto automobilky na
prelome storočia. Vyznačoval sa jedinečným dizajnom, pričom pod dlhou kapotou skrýval
osemvalcový motor a jeho dizajn je stále taký, za ktorým sa aj dnes ľudia otáčajú. Vďaka
tomu je kupé Oletha také pútavé. Nie je to presná kópia Z8, ale vplyvy sú zreteľne viditeľné a
výsledok je ohromujúci a elegantný na pohľad.

https://www.motor1.com/photo/6085493/oletha-by-smit-vehicle-engineering/

Spoločnosť neuvádza, čo tvorí základ Olethy aj keď si myslíme, že je založená na E86 Z4 a
nie na Z8. Zadné okno a interiér vyzerajú rovnako a umiestnenie veka palivovej nádrže je
rovnaké – priamo za dverami spolujazdca. Oletha však vymaže takmer každú referenciu na Z4
s ohromujúcou karosériou, ktorá premení tento model na jedinečné auto. Podľa spoločnosti
Smit Vehicle Engineering má Oletha karosériu z uhlíkových vlákien, pričom celková váha je
1 401 kg.

https://www.motor1.com/news/530357/oletha-coupe-bmw-z4-tune/

Pod kapotou sa nachádza atmosférický 4,4-litrový osemvalec S65B44 s výkonom viac ako
450 koní (335 kilowattov). Motor je vybavený vlastným sacím potrubím z uhlíkových vlákien
a vlastnými výfukovými komponentmi z nehrdzavejúcej ocele Inconel, pričom motor je
spárovaný so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou typu H. Výkon smeruje ku kolesám
prostredníctvom mechanického diferenciálu s obmedzeným preklzom. Brzdnú silu poskytujú
brzdy AP Racing s ľahkými kovanými strmeňmi Radi-CAL a plne plávajúcimi
rotormi. Pneumatiky Michelin Pilot Sport 4S obklopujú kované monoblokové kolesá.

https://www.motor1.com/photo/6085494/oletha-by-smit-vehicle-engineering/

Dovnútra nevidíme, aj keď spoločnosť tvrdí, že bude mať kokpit zameraný na vodiča
vyzdobený najlepším materiálom. Zákazníci si môžu vybrať medzi športovými sedadlami
nastaviteľnými v ôsmich smeroch alebo športovými sedadlami z kompozitných uhlíkových
vlákien. Zákazníci môžu požiadať o stavbu na mieru, ktorá zahŕňa výber materiálov, farieb a
textúr, pričom spoločnosť víta všetky špeciálne požiadavky bez ohľadu na ďalšie inžinierske a
projekčné práce. Oletha vyzerá ako súčasná Z8.


Zdroj: Motor1

advertisement