Spoločnosť Porsche vynovila svoj super sedan a urobila ho ešte rýchlejším.

Poďme si predstaviť nový rad modelov faceliftovaného modelu Porsche Panamera. Hlboký nádych; teraz sú tu Panamera, Panamera 4, Panamera 4 Executive, Panamera 4 Sport Turismo, Panamera GTS, Panamera GTS Sport Turismo, Panamera Turbo S, Panamera Turbo S Executive, Panamera Turbo S Sport Turismo, Panamera 4S E-Hybrid, Panamera 4S E- Hybrid Executive a Panamera 4S E-Hybrid Sport Turismo. Krik.
Začnime tým najzaujímavejším z celého radu – novo pomenované Turbo S je ešte rýchlejšou verziou predchádzajúceho Turba, pričom výkon z motoru V8 s dvoma turbami a objemom 4,0 litra stúpol z 542 koní a krútiaceho momentu 770 Nm na ohromujúcich 621 koní a 820 Nm.

Zrýchlenie na 100 kilometrov za hodinu teraz trvá len 3,1 sekundy a najvyššia rýchlosť je až 315 km/h. Rýchle nie? Spoločnosť Porsche už dokázala, že je veľmi rýchla – pamätáte na jej rekord Nurburgringu z minulého týždňa 7 m 29,81 s? Tento bol stanovený v špičkovej verzii Turbo S s aktualizovaným vzduchovým pružením a novo optimalizovaným systémom vektorovania krútiaceho momentu. Zo skutočnosti, že môžete mať jeden v prevedení kombi (Sport Turismo) alebo s dlhým rázvorom (Executive), sa nám točí hlava.

A teraz na úplný začiatok celého portfólia. Nova Panamera a Panamera 4 sú vybavené rovnakým 2,9-litrovým twin-turbo motorom V6, tak ako tomu bolo predtým, s rovnakým výkonom 325 koní a krútiacim momentom 450 Nm. To znamená, že výkonnostné údaje zostávajú rovnaké, ale podvozok a ovládacie systémy boli prepracované tak, aby poskytovali „športový a zároveň pohodlný pocit z jazdy“. Ceny budú začínať od 77 500 eur pre verziu s pohonom zadných kolies.

Nad touto verziou stojí plug-in model Panamera 4S E-Hybrid s cenovkou 112 000 eur a s 2,9-litrovým twin-turbo motorom V6 a 100 kW elektrickým motorom integrovaným do osemstupňovej dvojspojkovej prevodovky PDK s celkovým výkonom 552 koní a 750 Nm krútiaceho momentu. So štandardným balíkom Sport Chrono to zvládne z 0 na 100 km / h za 3,7 s a – vďaka väčšej 17,9 kWh batérii – sa dojazd v elektrickom móde zvýši na viac ako 53 kilometrov.

Napokon, tesne pod verziou Turbo S, je model GTS s motorom V8 s výkonom 473 koní a 620 Nm za výhodnú počiatočnú cenu 119 000 EUR v predajni. Pre porovnanie, Turbo S začína na cenovke 150 000 EUR. Fuj.

Vyzerá fantasticky, však? Najmä v podobe Sport Turismo s prepracovaným predným nárazníkom a tými veľkými otvormi pre nasávanie vzduchu. Panamera určite dospela. K dispozícii sú tiež tri nové 20– a 21-palcové disky kolies, takže kupujúci si môžu vybrať z 10 rôznych možností.

Takže, čo si myslíme, kolegovia internetisti? Nová Panamera Turbo S alebo AMG GT 4dv. S?
Zdroj: TopGear