Je takmer o pol sekundy rýchlejšie pri akcelerácii 0-100 km/h ako RWD. M4 xDrive
začína na 78 000 £

Spoločnosť BMW má záľubu v hádzaní kriviek M3, ako sme už vysvetlili, a tu je posledná –
aj keď menej prekvapujúca – snaha. Toto je nové BMW M3 (a M4) s pohonom všetkých
kolies, ktoré možno rozumne označiť ako … prekvapivé tempo.
Každý automobil, ktorý sa oficiálne nazýva M3 Competition xDrive a M4 Competition
xDrive, je štandardne vybavený rovnakou turbo pohonnou jednotkou s objemom 3,0 litra a s
osemstupňovou automatickou prevodovkou, ktorá je prispôsobená nastaveniam pohonu
všetkých kolies M3 a M4.

BMW nám hovorí, že v systéme je predurčenie pre zadnú nápravu – „v klasickom štýle M“ –
hoci každé auto je pohodlne rýchlejšie ako jeho náprotivok s pohonom zadných kolies. BMW
udáva rýchlosť 0-100 km/h iba za 3,5 s, čo je o 0,4 s rýchlejšie. Tri a pól.

V prevodovej skrini je spojka s viacerými lamelami s „optimalizovaným“ prívodom oleja, čo,
ako uisťuje spoločnosť BMW, znamená, že nastavenie funguje „aj pri tvrdej jazde na
trati“. Hnacie hriadele a výstupné hriadele sú pre modely 4WD samozrejme na mieru.

Toto nastavenie je spojené s aktívnym systémom M diff a DSC (kontrola stability), opäť –
hovorí BMW -, aby bolo super špuntové a zábavné, len s väčšou trakciou. Ďalšie mastné
vylepšenia pre vozidlá s pohonom 4WD pokrývajú niekoľko vylepšení geometrie pruženia a
nový pomer riadenia, zatiaľ čo je tu nový systém prívodu motorového oleja.

Teraz sú za normálnych podmienok obe autá v podstate s pohonom zadných kolies. Predný
diferenciál sa prebúdza, až keď to bude považovať za potrebné. Existujú ale režimy, s ktorými
sa dá hrať, jedným z nich je režim 2WD, ktorý – po vypnutí kontroly trakcie – umožňuje iba
zadný pohon.

Potom príde desať nastavení riadenia trakcie a samozrejme M Drift
Analyzer. Pravdepodobne ste si túto poslednú funkciu rozmysleli. Ceny M3 xDrive začínajú
na 77 015 GBP – čo je o niečo viac ako v prípade verzie RWD – zatiaľ čo M4 xDrive začína
na 78 315 GBP, čo je veľká cena.

Jeden má podozrenie, že novo nájdená priľnavosť a úchvatné tempo M3 a M4 by vyrovnalo
krivku jeho existencie, ale stojí to za tie ďalšie výdavky?
Zdroj: TopGear