Znamená to tiež, že Ford môže stále ponúkať F-150 s motorom V8.

Úplne nový Ford F-150 2021 debutoval ešte v júni, stále sa však dozvedáme viac podrobností o pohonnej jednotke. Prvýkrát je populárny pick-up k dispozícii s novým hybridným motorom V6 s objemom 3,5 litra a výkonom 400 koní a krútiacim momentom 775 Nm. 2021 F-150 je navyše k dispozícii s 2,7-litrovým motorom EcoBoost V6 s výkonom 325 koní a 545 Nm, aj s 3,0-litrovým dieselovým motorom Power Stroke V6 s výkonom 250 koní a 600 Nm a 5,0-litrovým motorom V8 s výkonom 400 koní a 555 Nm. Tento 5,0-litrový motor V8 od spoločnosti Ford dostal pre novú generáciu zvýšenie výkonu o päť koní a 15 Nm, ale to nie je jediná zmena. Podľa Pickup Talk má 5,0-litrový motor V8 výhody aj z technológie deaktivácie valcov.

„K 5,0 litru sme pridali aj funkciu deaktivácie valcov s variabilným zdvihovým objemom, ktorá pomáha znižovať spotrebu paliva znižovaním počtu valcov prijímajúcich palivo pri nižších rýchlostiach a pri malom zaťažení,“ vysvetlil Dawn McKenzie, manažér pre komunikáciu od Fordu pre nákladné vozidlá.

Táto technológia umožní modelu F-150 poháňanému motorom V8 bežať na štyroch valcoch namiesto ôsmich. Uzavretie polovice valcov pomôže ušetriť palivo, keď to nie je potrebné za určitých jazdných podmienok, napríklad počas pomalej jazdy.

Umožňuje to spoločnosti Ford stále ponúkať F-150 s hnacím ústrojenstvom V8 v čase, keď sú emisné predpisy čoraz prísnejšie, takže sa nečudujte, ak túto technológiu využíva viac modelov poháňaných motorom V8. Keď je valec deaktivovaný, systém zatvorí sací a výfukový ventil a zastaví vstrekovanie paliva do valca. Piesty sa však budú pohybovať hore a dole, aby otáčali kľukovým hriadeľom.

Budeme si musieť počkať, či táto technológia ponúkne nejaké významné úspory paliva, pretože Ford zatiaľ neoznámil hodnotenie spotreby paliva pre Ford F-150 v roku 2021. Nový F-150 sa nedávno začal vyrábať v továrňach Fordu v Michigane a Kansase.

Zdroj: carbuzz.com