Sú PHEV (plug-in hybridy) spojujúcim mostom alebo len zdržanlivou taktikou zo strany automobiliek, ktoré sa odmietajú vzdať benzínu?
Tento článok k nám prichádza vďaka povoleniu od spoločnosti EVANNEX , ktorá vyrába a predáva doplnky pre Teslu. Názory v nich uvedené nie sú nevyhnutne naše vlastné v InsideEVs, a ani nám nebolo nič zaplatené za uverejnenie týchto článkov od EVANNEX . Považujeme perspektívu spoločnosti ako dodávateľa náhradných dielov pre Teslu za sľubnú a sme pripravení zdieľať jej obsah bezplatne. Užite si to!

Pokiaľ ide o veľmi očakávaný prechod na elektrický pohon, je toto niečo, čoho sa automobilový priemysel zdráha? Na jednej strane sa zdá, že automobilky chcú budúcnosť s čistejšími automobilmi. Na druhej strane, pokiaľ ide o elektrické vozidlá, stále sú prítomné veľké znepokojenia. Niektoré zaujali postoj „počkaj a uvidíš“. Iní vsádzajú na vodíkové palivové články. Vinník však môže byť aj niekde inde.
Hybridné elektrické vozidlá typu plug-in sú okrem elektromotora poháňané aj benzínovým alebo naftovým spaľovacím motorom. Håkan Samuelsson, výkonný riaditeľ spoločnosti Volvo, definuje PHEV ako „mostnú technológiu“. Mike Hawes, výkonný riaditeľ Spoločnosti výrobcov a obchodníkov s motormi, pre CNBC uviedol, že PHEV sú „odrazovým mostíkom“ než sa automobilky úplne koncentrujú na plne elektrické vozidlá.

Mohlo by sa to zdať ako niečo proti intuícii. Prečo jednoducho nejsť čisto elektrickou cestou ako Tesla? Nezotrvávajú tradičné automobilové spoločnosti výrobou PHEV iba na zastaralej paradigme založenej na fosílnych palivách? Nová štúdia od európskej spoločnosti Transport & Environment, s podporou Greenpeace Veľká Británia, naznačuje, že produkcia PHEV môže byť vyčkávacou taktikou zo strany automobiliek, ktoré váhajú opustiť tradičný spaľovací motor.
Transport & Environment zhromaždilo údaje zo „skutočného sveta“ z približne 20 000 PHEV a zistili, že „priemerné „typické“ PHEV produkujú okolo 117 g CO2 na kilometer. Toto číslo je podstatne vyššie ako číslo 44 g CO2 na kilometer, ktoré uvádzajú oficiálne výsledky testov.
Aby sme to uviedli v súvislostiach, „v dokumente sa uvádza, že nový PHEV počas svojej životnosti vypustí okolo 28 ton CO2, v porovnaní s 39 tonami pri benzínovom autom a 41 tonami pri naftovom motorom“ uvádza CNBC. „Emisie oxidu uhličitého z plug-in hybridných elektrických vozidiel sú viac ako dvaapolkrát vyššie ako tie z oficiálnych testov.“
„Môže sa zdať, že z hľadiska životného prostredia sú oveľa priaznivejšou voľbou, ale nepravdivé tvrdenia o nižších emisiách sú trikom zo strany automobiliek, ako pokračovať vo výrobe SUV a benzínových a naftových motorov“ hovorí Rebecca Newsom, vedúca politiky Greenpeace UK. „Plug-in hybridy sú vlk automobilového priemyslu medzi ovcami.“

Podľa štúdie bolo zrejmé, že „emisie PHEV sú oveľa porovnateľnejšie s emisiami konvenčných automobilov ako s elektromobilmi.“
Aby sme boli spravodliví, veľa z toho závisí od správania sa vodiča. Podľa BBC „Analýza dopravy a životného prostredia hovorí, že kľúčovým problémom plug-in hybridných vozidiel je to, že veľa majiteľov málokedy skutočne nabíja svoje autá, čo znamená, že sa spoliehajú na benzínový alebo naftový motor.“
Ďalší spomínaný problém poukazuje na to, že „veľa hybridných modelov typu plug-in obsahuje charakteristické prvky, ktoré automaticky zapnú benzínový/naftový motor pri štartovaní počas chladných dní, alebo sa tento motor naštartuje, ak sa vodič rozhodne prudko akcelerovať.“
Bez ohľadu na to, Greg Archer, britský riaditeľ pre dopravu a životné prostredie, pre magazín The Driven uviedol, že podpora PHEV môže byť „škodlivá“ a „zavádzajúca“, pretože sa týka jazdy s nulovými emisiami – najmä v porovnaní s elektrickými vozidlami s batériami.
Zdroj: insideevs.com