EV Vlajková loď Mercu má byť hotová o pár týždňov. Medzitým, tu je jeho interiér

Vitajte všetci v novom vlajkovom automobile značky Mercedes. Je to ešte pár týždňov, kým uvidíme EQS v plnej kráse, ale aby sme uspokojili naše chute, Mercedes odhalil svoju nesmierne luxusnú kabínu. To je ale veľa obrazoviek.
Veľkou novinkou však je, že vzhľad palubnej dosky EQS by nemal byť prekvapením pre tých z vás, ktorí ste venovali pozornosť tejto značke. Nové auto je štandardne vybavené portrétnou dotykovou obrazovkou a palubnou doskou triedy S, ale môžete (a pravdepodobne by ste mali) upgradovať na rozsiahly Mercedes „MBUX Hyperscreen“, ktorý bol predstavený v januári. Parametre systému sú teda: osem jadier CUP, 24 gigabajtov pamäte RAM a kumulatívna obrazovka 141 centimetrov. Wow.

Trojitá obrazovka obsahuje stredový (17,7-palcový) displej, displej vodiča a spolujazdca (oba 12,3-palcový) za jednou tabuľou zo zakriveného skla, ktorá pokrýva takmer celú šírku automobilu. Je obklopený strieborným / koženým rámom a je zasadený pod tenký prieduch pre klimatizáciu. Stredový displej a displeje pre cestujúcich sú vybavené technológiou OLED a obidva majú haptickú a silovú spätnú väzbu.
Prvý zavibruje, keď klepnete na obrazovku, aby ste mali pocit, že stlačíte skutočné tlačidlo, zatiaľ čo druhý je trochu ako málo známa technológia „3D Touch“ zo starých telefónov iPhone. Obrazovka v podstate vie, ako veľmi tlačíte, a môže podľa toho meniť svoju reakciu.

Vďaka špeciálnym povrchovým úpravám a výrobným technikám je produkt Hyperscreen odolný nielen voči poškriabaniu, ale aj ľahšie čistiteľný a menej náchylný na odrazy. Displej spolujazdca medzitým tiež dokáže zistiť, či sa pohľad vodiča na neho upiera a za tým účelom sa dokáže sám stmavnúť, takže je viditeľný iba pre spolujazdca. Tiež vie, či si niekto sadol na sedadlo spolujazdca, a automaticky sa vypne, ak jazdíte sólo.
Celkovo je v EQS viac ako 350 senzorov, ktoré merajú všetko od „vzdialeností, rýchlostí a zrýchlení, svetelných podmienok, zrážok a teplôt“, po „obsadenie sedadla, pohyby viečok vodiča alebo jazyk cestujúcich“.

Hyperscreen používa najnovšiu verziu informačno-zábavného systému „MBUX“ od spoločnosti Merc, ktorý pomocou AI predpovedá, čo má urobiť, skôr ako prejdete prstom v ľubovoľnom menu. „S takzvaným dizajnom nulovej vrstvy nemusí používateľ listovať v podponukách ani vydávať hlasové príkazy. Kľúčové aplikácie sú vždy ponúkané na najvyššej úrovni v zornom poli, v závislosti od situácie a kontextu, “hovorí Mercedes.
Kamkoľvek v kabíne nového Merca sa nachádza HEPA filter na zabránenie tomu, aby škaredé častice a pachy nenarúšali pokoj, a aktualizovaný systém „Energizing Comfort“, ktorý dokáže čerpať údaje z kompatibilných inteligentných hodiniek, aby vás upokojil alebo zobudil. Potom je tu funkcia „Power Nap“, ktorá zatvára okná a žalúzie, sklopí sedadlo, prehráva upokojujúce zvuky cez stereofónny systém a nastavuje klimatizáciu / okolité osvetlenie tak, aby podporovala krátke zdriemnutie, za tým účelom aby vám pri nabíjaní rýchlejšie prešiel čas.

Mercedes tiež venoval veľa úsilia voliteľným „zvukovým zážitkom“ EQS. Ak chcete, môžete jazdiť v blaženom tichu – bezpochyby je EQS jedným z najtichších Mercedesom, aký bol kedy vyrobený – alebo si môžete zvoliť jednu z troch zvukových scenérií, ktoré sa prispôsobia vášmu jazdnému štýlu, či už ste v Športe alebo Komfortnom režime. „Silver Waves“ je „zmyselný a čistý zvuk“, potom máte k dispozícii technický „Vivid Flux“ a dramatickejší „Roaring Pulse“.
Čo si o tom myslíte, internet?
Zdroj: TopGear