Maria | December 2, 2020

Jaguar F-Pace SVR je teraz o 3,2 km/h rýchlejší a o 3% menší aerodynamický odpor

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
Je čas na aktualizáciu jedného z najpríjemnejších rýchlych SUV v odbore Zoznámte sa s novým Jaguarom F-Pace SVR, presne o 3,2 km/h rýchlejším ako ten starý. Čo -úprimne- nie je to, čo by mohli tvrdiť jeho konkurenti od Audi, BMW alebo Mercedes-AMG, pretože títo sa tuho pridržiavajú svojich obmedzovačov nastavených na 250 km/h, bez pridania drahých príplatkov. Je…

Je čas na aktualizáciu jedného z najpríjemnejších rýchlych SUV v odbore

https://www.topgear.com/car-news/suvs/jaguar-f-pace-svr-now-2mph-faster-and-3-slipperier

Zoznámte sa s novým Jaguarom F-Pace SVR, presne o 3,2 km/h rýchlejším ako ten starý. Čo -úprimne- nie je to, čo by mohli tvrdiť jeho konkurenti od Audi, BMW alebo Mercedes-AMG, pretože títo sa tuho pridržiavajú svojich obmedzovačov nastavených na 250 km/h, bez pridania drahých príplatkov.

Je to skromný facelift na rozdiel od úplnej inovácie, čo nie je žiadnym prekvapením, pretože táto sa ešte dva roky nebude predávať. Bol upravený tak, aby sa umiestnil úhľadne nad bežným modelom F-Pace – tiež aktualizovaným v roku 2020 – s novými svetlami vpredu aj vzadu a upravenými nárazníkmi.

https://www.topgear.com/car-news/suvs/jaguar-f-pace-svr-now-2mph-faster-and-3-slipperier

Na tomto mieste však Jaguar uvádza výkonnostné výhody. Konkrétne o tri percentá menší aerodynamický odpor a väčšie chladenie bŕzd, ktoré samotné prešli procesom zvýšenia výkonu. Čo by malo byť vítanou správou, ak by ste si chceli na svojom dvojtonovom SUV zajazdiť svižnejšie.

https://www.topgear.com/car-news/suvs/jaguar-f-pace-svr-now-2mph-faster-and-3-slipperier

Vo vnútri sa nachádza nová sada obrazoviek – spojená s bezdrôtovými aktualizáciami softvéru – a tiež prémiovejšie vyzerajúca prevodová páka a mierne hračkársky joystick starého SVR bol nahradený niečím, čo vyzerá ako ťažítko na stole významného účtovníka.

https://www.topgear.com/car-news/suvs/jaguar-f-pace-svr-now-2mph-faster-and-3-slipperier

Motor je prevažne taký istý ako predtým – preplňovaná V8 s objemom 5,0 litra a výkonom 542 koní. Jag sa trochu pohral s krivkou krútiaceho momentu, s navýšením o 19 Nm (jeho vrchol je teraz na úrovni 700 Nm), čo mu určite pomáha k závratným výškam jeho novej maximálnej rýchlosti v podobe 286 km/h, zatiaľ čo systém kontrolovaného štartu (launch control) skrátil čas 0-100 km/h o 0,3 s, na rovné štyri sekundy. Dosť rýchle.

https://www.topgear.com/car-news/suvs/jaguar-f-pace-svr-now-2mph-faster-and-3-slipperier

Aj podvozok je do značnej miery nezmenený a má veľmi vzrušujúci systém pohonu všetkých štyroch kolies spojený s elektronicky riadeným aktívnym zadným diferenciálom. Tlmenie prešlo miernym preladením a je tu nový systém posilňovača riadenia, ale boli by sme prekvapení, keby niektoré z týchto vylepšení výrazne zmenili spôsob riadenia F-Pace SVR. V neposlednom rade preto, že už tak či onak bolo vynikajúce a nebolo treba veľa vylepšovať.

https://www.topgear.com/car-news/suvs/jaguar-f-pace-svr-now-2mph-faster-and-3-slipperier

Ceny začínajú na úrovni 85 000 eur, ktorá však nebude konečnou, keď si začnete vyberať príplatkovú výbavu ako napríklad vkusnejšiu kožu a podobne.

Zdroj: TopGear

advertisement