Maria | April 22, 2021

Highlander trpí najmä tým, že má prebytok všetkého. Je v pohode. Ale nie je tak úplne dobrý

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
Toyota Highlander Výhody: Veľké, relatívne efektívne, decentná výbava Nevýhody: Chýba mu USP v segmente preplnenom excelenciou Prehľad Čo je to? Najväčšie SUV značky Toyota (LandCruiser s pohonom 4×4) s plnou kapacitou pre sedem miest a hybridnou motiváciou. Medzi najdôležitejšie patrí spomínaných sedem sedadiel so stredným posuvným radom (celých 180 mm), robustný zoznam špecifikácií z dvoch modelov dostupných…

Toyota Highlander

https://www.topgear.com/car-reviews/toyota/highlander

Výhody:

Veľké, relatívne efektívne, decentná výbava

Nevýhody:

Chýba mu USP v segmente preplnenom excelenciou

Prehľad

Čo je to?

Najväčšie SUV značky Toyota (LandCruiser s pohonom 4×4) s plnou kapacitou pre sedem miest a hybridnou motiváciou. Medzi najdôležitejšie patrí spomínaných sedem sedadiel so stredným posuvným radom (celých 180 mm), robustný zoznam špecifikácií z dvoch modelov dostupných vo Veľkej Británii (Excel a Excel Premium), ktoré zahŕňajú 20-palcové disky z ľahkej zliatiny, panoramatickú strechu, 11 – reproduktorový zvukový systém JBL a 8-palcový multimediálny displej s funkciami Apple CarPlay a Android Auto a hybridným pohonom všetkých kolies, ktorý zvláda priemernú spotrebu pod 5,9 l/100 km a 160g/km CO2.

https://www.topgear.com/car-reviews/toyota/highlander

Highlander už nejaký čas veselo klope na iné trhy, začína – relatívne – už v roku 2000 a mierne rastie v priebehu rokov, kým táto súčasná generácia je založená na platforme Toyota GA-K – áno, rovnaká ako súčasná RAV-4. A táto rozšírená platforma znamená len necelých päť metrov od vašej najjemnejšej veľkej nákladnej lode využívajúcej 2,5-litrový štvorvalcový spaľovací motor spojený s prednými a zadnými elektromotormi, ktorý umožňuje pohon všetkých kolies, 0-100 km/h za 8,3 s a maximálnu rýchlosť 177 km/h.

https://www.topgear.com/car-reviews/toyota/highlander

Vyzerá dosť pekne, aj keď by sa to dalo považovať za trochu nevýrazného vedľa niektorých jeho súčasníkov a zdá sa, že väčšina jeho dojmu pochádza skôr z jeho veľkosti, ako z nejakej konkrétnej dizajnovej funkcie – nie je to však aktívne škaredé a je tu toho veľa s trochu konzervatívnejším dizajnom. Nejako to skĺzne z vedomia človeka – a to nie je vždy dobrá vec.

Zaujímavé veci sú dole; Highlander využíva hybridný systém Toyota štvrtej generácie, ktorý kombinuje úžasne efektívny štvorvalec s objemom 2,5 litra v Atkinsonovom cykle s prednými a zadnými elektromotormi (s pohonom všetkých kolies) a malou nikel-metal hydridovou batériou, ktorá sa nachádza pod druhým radom sedačiek.

Na elektrický pohon ísť rýchlosťou až 141 km/h – aj keď nie dlho – a je tu menšia a ľahšia prevodovka ako predtým. Transaxle je jednoducho jedno kontaktné miesto na umiestnenie prevodovky, nápravy a diferenciálu – niečo, čo sa zvyčajne používa v automobiloch s motorom na rovnakom konci vozidla ako hnané kolesá. Je to dostatočne prehľadný systém a jazdí v režime EV prekvapujúco dlho – čo by mohlo zmierniť vinu tohto veľkého SUV, ak už nič iné.

Šoférovanie

Aké to je na ceste?

https://www.topgear.com/car-reviews/toyota/highlander

Nebudete prekvapení, keď sa dozviete, že Highlander nie je najlepšia v dynamike: jedná sa o veľké auto, na ktoré sa vždy cíti. Väčšinu času odtiahnete na čisto elektrický pohon (dobré) a potom sa motor naštartuje dosť rýchlo (zlé). Je to slušný hybridný systém s určitými výhodami, ale nie je to nijako hyperefektívne – existujú dieselové motory tejto veľkosti, ktoré ponúkajú tento druh spotreby s oveľa lepšími číslami akcelerácie a o dosť väčším nadšením.

To isté platí pre spôsob, akým Highlander jazdí, v tom, že máte pocit geniálneho pohodlia, ak robíte veci superľahko – a jazdíte po hladkých cestách – ale závoj sofistikovanosti je v skutočnosti dosť tenký. K dispozícii je ovládanie tela, dostatočne presné riadenie, slušný brzdný výkon a všeobecný nedostatok brzdenia a stúpania – ale je tu vzácne malé uspokojenie.

Pokiaľ ide o ďalšie veci, bude sa na zlých povrchoch vozovky zachytávať pomerne agresívne, obzvlášť sa mu páčia bočné hrebene a dilatačné škáry a motor znie slabo, ale priemyselne. Účinok tohto dronu s motorom je zjavne zosilnený skutočnosťou, že automobil je vybavený iba „e-CVT“ (plynulo meniteľnou prevodovkou), ktorá vyhľadáva vrchol krútiaceho momentu a jednoducho tam sedí, ale aj tak je to tak trochu tupé reptanie.

Existujú pádla, ktoré mimochodom predstavujú falošné „prevodové stupne“, ale zdá sa, že v skutočnosti nemajú obrovský účinok, takže je lepšie len sedieť a jazdiť s autom o niečo pomalšie. A to je miesto, kde má Highlander skutočne najväčší zmysel, pretože kombo motora a prevodovky je spočiatku energické a potom sa posúva k pohodlnej a pokojnej plavbe. Inými slovami, je to v poriadku.

Vodič si môže vybrať z niekoľkých jazdných režimov – Eco, Normal, Sport a Trail – pričom všetky štyri režimy sú ešte použiteľné, keď je vozidlo v prevádzke v režime EV. Hrajú s obvyklými parametrami – mapa plynu, elektronické pomôcky, ABS atď. – ale pravdu povediac, predvolený je Normal a auto je na toto nastavenie „Zlatovláska“ najvhodnejšie. Pravdepodobne zvládne trochu ľahkého offroadu, ale nemali sme príležitosť popri drsnej vidieckej príjazdovej ceste.

Je potrebné tiež poznamenať, že Toyota je príkladom toho, že Highlander je schopný odtiahnuť pár ton, ale Volvo XC90 spravuje 2 400 kg. Audi Q7 / VW Touareg 3 500, a buď Land Rover Discovery, alebo Defender, tiež spravuje 3 500 – takže veľká ‘Yota je v tomto skóre vlastne na konci triedy. Aj vynikajúca nová Kia Sorento zvláda podobné veci.

K dispozícii je tiež veľmi dlhý zoznam asistenčných systémov (predkolízia s detekciou chodcov a cyklistov – aj v noci – núdzový asistent riadenia a križovatka odbočenia, adaptívny tempomat so „znížením rýchlosti v zákrute“, systém nazývaný asistent sledovania jazdného pruhu a varovanie pred opustením jazdného pruhu , čítačka dopravných značiek a automatické diaľkové svetlá). Je tam všetko.

Ale aby som bol brutálne úprimný, v tomto sektore je nespočetné množstvo ďalších automobilov, ktoré sú spokojnejšie s riadením, a práve tam má Highlander pocit, že obsahuje prebytok vanilky. Keď si neustále myslíte, že „je to v poriadku“, možno si nemyslíte „Chcem minúť viac ako 50 000 GBP za„ v poriadku “.

Interiér

Rozloženie, povrch a priestor

https://www.topgear.com/car-reviews/toyota/highlander

Aké je teda vo vnútri? Pokiaľ ide o čísla, objem kufra je 865 litrov po strechu a na jeho mieste je päť sedadiel – okrem iného aj 27-litrový podlahový box – 332 litrov pri použití všetkých siedmich. Sklopte všetky zadné sedadlá a získate 1 909 litrov, čo je pre túto veľkosť vozidla úplne prijateľné.

Je tu veľa úložného priestoru, veľa miest na schovanie, nabíjanie a integráciu a všetko sa cíti dobre urobené. Ale určite sa cíti byť pár generácií starý, najmä čo sa týka grafiky na displejoch – nie je to také hladké ani také pekné ako v prípade konkurencie.

https://www.topgear.com/car-reviews/toyota/highlander

Presnejšie povedané, Highlander je vo Veľkej Británii k dispozícii v dvoch vysoko výkonných verziách, Excel a Excel Premium, obe s úplne rovnakým pohonom. Oba sú dobre vybavené, pričom o niečo drahší program Excel Premium získava sadu 10-lúčových 20-palcových zliatin, jeden z tých elektricky ovládaných zadných výklopných dverí, klimatizované predné sedadlá, vyhrievané vonkajšie sedadlá druhého radu, digitálne spätné zrkadlo a panoramatický výhľad, a head-up displej.

https://www.topgear.com/car-reviews/toyota/highlander

Spoločné pre obe označenia modelov, a to je naozaj veľká výbava: sedempalcový displej, multimediálny systém s 8-palcovým displejom, satelitná navigácia, Apple CarPlay a Android Auto, bezdrôtová nabíjačka telefónov, trojzónová klimatizácia, vyhrievané a vetrané predné sedadlá, vyhrievaný volant, elektrické dvere batožinového priestoru, veľká panoramatická sklenená strecha „Skyview“, čierne kožené sedadlá a divoký 11-reproduktorový zvukový systém JBL Premium Sound System. Takže máte veľa tlačidiel na stlačenie a vecí, na ktoré sa musíte pozerať, jednoducho to nie je také sexi ako niektoré v tomto sektore.

Vlastnenie

Prevádzkové náklady a spoľahlivosť

https://www.topgear.com/car-reviews/toyota/highlander/owning

Pokiaľ ide o vlastníctvo, bude Highlander pravdepodobne taký bezproblémový ako akýkoľvek produkt Toyota – aj keď nie najlacnejší. Poistné skupiny ešte nebudú potvrdené, ale VED prvého ročníka vás bude stáť 530 libier. Emisie CO2 sú vo väčšine konkurencie poriadnym kusom (napríklad niečo ako nafta Audi V6 s podobným výkonom váži okolo 208 g / km) a existuje slušná sada záruk.

https://www.topgear.com/car-reviews/toyota/highlander

Medzi ne patrí päťročná/100 000 km celoeurópska mechanická záruka, tri roky na lak, 12 rokov na antikoróznu ochranu – dokonca získate ročnú bezplatnú asistenčnú službu AA na ceste. Servis je relatívne skromných 16 000 kilometrov alebo ročne. Je zaujímavé, že sme rýchlo narazili na našu obľúbenú kalkulačku PCP a zaregistrovali Excel na 638,80 GBP mesačne a Excel Premium na 657,35 GBP vrátane DPH s počiatočnou platbou nižšou ako 4 000 GBP počas 36 mesiacov s limitom kilometrov 16 000 na rok. To znie dobre, až kým si neuvedomíte, že model Volvo XC90 alebo Land Rover Discovery vás oboch stojí zhruba rovnako alebo dokonca menej. Smutná tvár emodži.

Verdikt

Záverečné myšlienky a výber výbavy

Highlander trpí hlavne prebytkom kompromisov. Je to fajn. Ale v poriadku nie je dosť dobré.

https://www.topgear.com/car-reviews/toyota/highlander

Problém pre Highlander je v tom, že v tomto sektore existuje veľká skupina konkurentov. Bez ohľadu na to, ako úzko alebo široko sa Toyota snaží definovať opozíciu Highlander, je to uhryznuté zhora aj zdola. Nie je tiež imúnny voči zvláštnemu cross-shopu mimo sektoru, pretože povedzme si na rovinu, £ 50k + je slušný balík peňazí. Takže sa pozeráte na vyššie spomenuté ponuky Kia Sorento, Land Rover Discovery plnohodnotné a Sport – dokonca aj Defender – od spoločností VW, Audi, Volvo …

https://www.topgear.com/car-reviews/toyota/highlander

Hybridný systém je zaujímavý a efektívny, ale nie je to nič zásadné. Priestor dobrý, ale nie výnimočný, jazda podobne uskutočniteľná a napriek tomu neinšpirujúca. Je to fajn. Ale v poriadku nie je dosť dobré.

Zdroj: TopGear

advertisement