Maria | April 7, 2021

GR 86 je nástupcom esa Toyota GT86

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
Tento ľahký športový automobil s úzkymi pneumatikami je nádejou pre ľudí, ktorí majú radi šoférovanie Tu je pekné neočakávané veľkonočné vajíčko od spoločnosti Toyota: nový GR 86. Áno, GR  86. Nie GT 86. To nie je preklep vyvolaný štátnymi sviatkami. Vidíte, že jediné stlačenie klávesovej skratky a rozbitie medzerníka prináša novú 86 v súlade s ostatnými bratmi spoločnosti Toyota Gazoo Racing…

Tento ľahký športový automobil s úzkymi pneumatikami je nádejou pre ľudí, ktorí majú radi šoférovanie

https://www.topgear.com/car-news/tgs-guide-japan/gr-86-successor-ace-toyota-gt86

Tu je pekné neočakávané veľkonočné vajíčko od spoločnosti Toyota: nový GR 86. Áno, GR  86. Nie GT 86.

To nie je preklep vyvolaný štátnymi sviatkami. Vidíte, že jediné stlačenie klávesovej skratky a rozbitie medzerníka prináša novú 86 v súlade s ostatnými bratmi spoločnosti Toyota Gazoo Racing (GR); poskakujúce na zadnej časti výkonnostne orientovanej línie conga za GR Supra a GR Yaris.

https://www.topgear.com/car-news/tgs-guide-japan/gr-86-successor-ace-toyota-gt86

Ale táto nová 86-ka je až na meno priamym nástupcom fantastického športového automobilu GT86 zameraného na vodiča, s úzkymi kolesami a pohonom zadných kolies, ktorý sme v roku 2012 korunovali za Auto roka Top Gearu. Opäť bolo vyrobené v spolupráci so Subaru, s rovnakým podvozkom a motorom ako nový BRZ . Tentokrát si však nebudeme môcť kúpiť BRZ v Európe – je to teda GR 86 alebo nič. 

https://www.topgear.com/car-news/tgs-guide-japan/gr-86-successor-ace-toyota-gt86

Drobec 2 + 2 je teraz poháňaný väčším 2,4-litrovým atmosférickým motorom s plochým „boxer“, oproti starej 2,0-litrovej pohonnej jednotke. GR 86 však sleduje trend, podľa ktorého sa autá časom zväčšujú. Zdieľa úplne rovnaké pružné rozmery ako GT86 (4 265 mm dlhý, 1 310 mm vysoký, s rázvorom 2 755 mm) a jeho hmotnosť je 1 270 kg – o 50 kg ťažšia ako v origináli. K dispozícii je však nová hliníková strecha a panely karosérie, ktoré sa snažia udržať nafúknutý tvar.

https://www.topgear.com/car-news/tgs-guide-japan/gr-86-successor-ace-toyota-gt86

Je tiež o 50 percent tuhšie, s vylepšenou torznou tuhosťou s vylepšeným podvozkom, väčším zosilnením v paneloch a ešte silnejšími technikami spojenia, ktoré zlepšujú tuhosť karosérie. To by malo priniesť ešte lepšiu ovládateľnosť, oblasť, kde GT86 vždy vynikal.

Ak bude nový motor taký ako predošlý motor, budete musieť toto auto poriadne vytáčať, aby ste z neho dostali maximum. Ale výkon je navýšený a dosahuje 232 koní a 184 libier ft (oproti 197 koní a 151 libier ft v starom aute), takže je dosť dobrý na to, aby za 6,3 sekúnd (1,1sekundy rýchlejšie oproti predchodcovi) zvládol akceleráciu 0 – 100 km / h, ale maximálny výkon sa dostaví pri 7 000 ot./min. Vynikajúce.

https://www.topgear.com/car-news/tgs-guide-japan/gr-86-successor-ace-toyota-gt86

Tento výkon bude dodávaný na zadné kolesá pomocou štandardnej šesťstupňovej manuálnej alebo voliteľnej automatickej prevodovky, pričom je opäť rozdelený diferenciálom s obmedzeným preklzom. Čo pomôže pri ovládateľnosti (spoľahlivé vzpery MacPherson sú opäť použité pre predné zavesenie, s dvojitými priečnymi ramenami vzadu) a pri akejkoľvek rýchlosti – presne to, čo poskytoval starý automobil. Ale vďaka dôveryhodnému digitálnemu mikroskopu vidíme, že nový GR 86 má športovejšie pneumatiky Michelin Pilot Sport 4S. Možno sa budete musieť pri driftovaní o niečo viac namakať ako pri ekologických pneumatikách zo starého Priusu.

https://www.topgear.com/car-news/tgs-guide-japan/gr-86-successor-ace-toyota-gt86

Ako vidíte, štýl vozidla bol zjemnený a je takmer identickým dvojčaťom ako BRZ. Vpredu je oveľa ladnejší s mačkovitou tvárou. Svetlomety a denné svetlá sú tvarom a hladkosťou dosť podobné originálnemu Jaguaru F-Type. Na tom nie je nič zlé.

Ale sú tu aj väčšie predné prívody vzduchu – zjavne poučenie z motoršportových aktivít spoločnosti Toyota. Učená a športovo tvarovaná strecha modelu GT86 zostáva zachovaná, zatiaľ čo nové zadné svetlá sú hranatejšie a majú v sebe nádych Hondy NSX. Opäť, na tom nie je nič zlé. K dispozícii je tiež čierny plastový difúzor, ktorý obsahuje dva výfuky na oboch koncoch.

https://www.topgear.com/car-news/tgs-guide-japan/gr-86-successor-ace-toyota-gt86

Vo vnútri sa nachádza opak masívnych obrazoviek a haptických tlačidiel moderných kokpitov. Tento model – ešte raz – je o vodičovi. Je veľmi, veľmi podobné rozložením a dizajnom minulej generácii. Jednoduchý volant je trochu zložitejší a má viac tlačidiel roztrúsených po ňom, ale je tu nový digitálny centrálny panel (analógový otáčkomer by bol pekný) so všetkými potrebnými informáciami a mierne väčším sedempalcovým centrálnym displejom.

Je nepríjemné, že dátum uvedenia Veľkej Británie a Európy na trh sa ešte musí potvrdiť pre GR 86. Predaj v Japonsku začne na jeseň, takže by sme očakávali, že sa tu dočkáme koncom roka alebo začiatkom roku 2022 za približne 30 000 EUR.

https://www.topgear.com/car-news/tgs-guide-japan/gr-86-successor-ace-toyota-gt86

Skutočnosť, že sa toto auto vyrába, je však sama osebe malým zázrakom a my nadšenci by sme mali byť vďační. Vďaka pripravovaným právnym predpisom a spoločenským, politickým a environmentálnym tlakom vyvíjaným na automobilové spoločnosti sa stáva športové auto s atmosférickým pohonom, pohonom zadných kolies a manuálnou prevodovkou (s predajom len 7 500 kusov v období deviatich rokov predaja tu vo Veľkej Británii) náročným na predaj. Ale tiež dokazuje, že rovnako ako my, aj Akio Toyoda najviac miluje šoférovanie. Pozdravujeme preto spoločnosť Toyota za to, že naďalej vyrába autá pre ľudí, ktorí považujú autá za niečo viac než len za prostriedok na prepravu z bodu A do bodu B. Vzhľadom na to, ako rýchlo sa vo svete elektromobilov veci vyvíjajú, môže tento automobil do konca tohto roka chutiť dokonca sladšie. Poďme do toho.

Zdroj : TopGear

advertisement