Maria | May 10, 2021

Citroen C5X je nové plemeno veľkých francúzskych automobilov

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
Crossover, sedan alebo kombi? Kuriózna kombinácia všetkých troch, vlastne s hybridným pohonom „Keď sme to ukázali ľuďom na klinikách, najlepšou pochvalou, ktorú sme dostali, bolo, keď povedali, že nevedia, čo to je,“ hovorí dizajnérsky riaditeľ Citroenu Pierre Leclerc a hovorí o svojom novom veľkom automobile C5X. To nie je to, čo očakávate od dizajnéra automobilov. Zvyčajne sa…

Crossover, sedan alebo kombi? Kuriózna kombinácia všetkých troch, vlastne s hybridným pohonom

https://www.topgear.com/car-news/future-tech/citroen-c5x-new-breed-big-french-car

„Keď sme to ukázali ľuďom na klinikách, najlepšou pochvalou, ktorú sme dostali, bolo, keď povedali, že nevedia, čo to je,“ hovorí dizajnérsky riaditeľ Citroenu Pierre Leclerc a hovorí o svojom novom veľkom automobile C5X.

To nie je to, čo očakávate od dizajnéra automobilov. Zvyčajne sa zameriavajú na jasnosť.

Nemyslí tým, že to nie je jednoznačne Citroen. Ak ste videli nejaké ďalšie nedávne snahy spoločnosti, jednoznačne to je Citroen. Myslí tým, že nejde o auto, ktoré by sa dalo zaradiť do obvyklých kategórií sedan, kombi alebo crossover.

https://www.topgear.com/car-news/future-tech/citroen-c5x-new-breed-big-french-car

Zatiaľ čo sa väčšina sveta stále hrnie do crossoverov, Citroen si myslí – dúfa – že niektorí ľudia ich už má po krk. Nechcú objem, hmotnosť, spotrebu paliva. Ale na druhej strane chcú kúsok výšky crossoveru a univerzálnu priestrannosť.

https://www.topgear.com/car-news/future-tech/citroen-c5x-new-breed-big-french-car

Chcú len, aby to bolo niečím zabalené, hovorí Citroen, čo vyzerá „elegantnejšie“, nesie viac „sociálnej zodpovednosti“ a pohybuje sa „vyrovnanejšie“.

Je to C5X? Alebo mu chýba len presvedčenie stáť ako ryba, mäso alebo hydina? Nepochybne vyjadríte svoj názor v komentároch nižšie.

C5X je veľkosťou veľkého rodinného automobilu. To znamená, tvrdia, množstvo zadného priestoru pre nohy a veľký, hranatý kufrík: 545 litrov. V praxi to podľa nich znamená, že prehltne práčku normálnej veľkosti.

https://www.topgear.com/car-news/future-tech/citroen-c5x-new-breed-big-french-car

Niektoré hardvérové ​​podrobnosti. Ako by ste čakali, C5X používa zhruba rovnaké kúsky ako Peugeot 508. Všetko je však vyladené tak, aby spĺňalo prísľub Citroenu v oblasti pohodlia a uvoľneného cestovania.

Odpruženie využíva tlmiče „progresívneho hydraulického vankúša“ Citroenu. V nových modeloch C4 a C5 Aircross skutočne poskytujú dosť dusnú jazdu. V C5X ich vylepšuje elektronická adaptívna funkcia s tromi režimami pre lepšie ovládanie v zákrutách.

https://www.topgear.com/car-news/future-tech/citroen-c5x-new-breed-big-french-car

Technológia displeja išla o level vyššie s plne konkurencieschopnou 12-palcovou stredovou obrazovkou a OS v štýle tabletu, využívajúcim zrkadlenie bezdrôtových telefónov. Zobrazí sa tiež HUD veľkosti XL. Všetko to pekne zapadá do celkovej koncepcie interiéru.

https://www.topgear.com/car-news/future-tech/citroen-c5x-new-breed-big-french-car

Veľa technológií bude dostupných ako štandard. Ceny však vyzerajú primerane. Vo Veľkej Británii hovoríme o 27-36 000 £, ale dodávky tu začnú až začiatkom budúceho roka.

Prvý predstavený pohonný agregát je plug-in hybrid s výkonom 225 k. Zvládne „viac ako 5O kilometrov“ WLTP v režime iba na elektrický pohon. Generálny riaditeľ Citroenu Vincent Cobee tvrdí, že to stačí väčšine dochádzajúcich, ale zároveň sľubuje, že počas životnosti vozidla dostane ešte navýšenie dojazdu.

https://www.topgear.com/car-news/future-tech/citroen-c5x-new-breed-big-french-car

Top Gear sa ho pýta, či tam bude dostupná aj nafta. On hovorí, že nie. Pretože počet predaných dieselov stále klesá, znamená to tiež, že po použitých bude malý dopyt. Tieto stále sa zmenšujúce počty by naopak znamenali vyššie sadzby lízingu a PCP u nových.

Najvýznamnejšie motory v modeli C5X budú namiesto toho benzínové. Citroen teraz nebude konkrétny, ale ak si prezriete ostatné autá na tejto platforme, nájdete tu 1,8-litrový motor s výkonom 130 k a 1,6 litrový s výkonom 180 k, obe s osemstupňovým automatom.

https://www.topgear.com/car-news/future-tech/citroen-c5x-new-breed-big-french-car

Pre Cobeeho máme väčšiu otázku. Za posledných pár desaťročí veľké francúzske autá tvrdohlavo odmietli vziať krídlo a vyletieť zo showroomov. A nielen tie francúzske. Ford upúšťa od Mondea. Prečo nebude C5X ďalším pomalým predajcom?

„Mizne niečo pre nedostatok chuti do jedla alebo pre nedostatok kreativity? Segment pôsobil nudne, takže ľudia migrovali k crossoverom. Keď ukážeme ľuďom toto auto, majitelia sedanov ho vidia ako sedan, majitelia kombikov ako kombi a vlastníci crossoverov ako crossover, ktorý by mohli milovať. Pre všetkých predstavuje spoločensky zodpovedné auto smerujúce do budúcnosti.

https://www.topgear.com/car-news/future-tech/citroen-c5x-new-breed-big-french-car

„Zákazníci Citroenu nadmerne reprezentujú svoju túžbu po pohodlí, rodinnom používaní a pohode. Po tejto pandémii je vyššia pozornosť venovaná životnému prostrediu, ale aj túžbe vrátiť sa k objavovaniu nových území.“

To podľa neho z neho robí vynikajúci automobil pre dnešnú dobu, „keď ostatní v priemysle hovorili o rozmeroch koní a pneumatík.“

Zdroj: TopGear

advertisement