Dostupné elektrické vozidlo Audi je tu a uprednostňuje praktickosť pred výkonom

Zoznámte sa s Audi Q4 e-tron, prvou Audi postavenou na elektrickej platforme, ktorá je základom všetkých najdostupnejších elektromobilov koncernu Volkswagen. A pretože vedia, čo chcú jeho zákazníci, dostávame SUV so štyrmi kruhmi skôr, ako čokoľvek iné. Je to v podstate ID.4 od značky Audi.
Od uvedenia na trh je k dispozícii veľa verzií a Audi nestíha za hlavnými hodnotami 0-100 km / h Tesly, pričom najlacnejšia verzia dosahuje čas 9,0 s. Máte na výber z 52 a 77 kWh batérií a špičkových výstupov 168, 201 a 294 koní. Menej poháňaný pár má pohon zadných kolies, zatiaľ čo špičkový model Q4 50 e-tron dostane štandardne pohon quattro AWD. Je to najrýchlejšia Q4, s rýchlosťou 0 až 100 km / h za 6,2 sekundy a najvyššou rýchlosťou 180 km / h.

Dojazd sa zväčšuje od 330 do 500 kilometrov v závislosti od toho, akú ťažkú nohu máte, čo je najdlhšia vzdialenosť, ktorú ponúka stredná verzia RWD Q4 40 e-tron v klzkejšej podobe Sportback. K dispozícii sú tri stupne regulácie bŕzd, ktoré sa nastavujú pomocou pádiel na volante a ktoré za normálnych okolností slúžia na preraďovanie v SUV s vnútorným spaľovaním.

Áno, spoločnosť Audi ponúka skôr kupé skombinované do Sportbacku. Pravdepodobne bude o niekoľko tisíc drahší (konečné ceny Sportbacku ešte nevieme), ale je to tá správna voľba pokiaľ ste sa rozhodli pre elektrinu: jeho koeficient klzkého odporu (0,26 Cd proti 0,28) mu kúpi ešte niekoľko kilometrov dojazdu a zároveň vám poskytne zadné okno rozčlenené spojlerom, ako tomu je pri starej Honde Civic.

Vo vnútri to bude samozrejme malinké, trochu stiesnenejšie, ale Audi tvrdí, že budete mať dostatok priestoru bez ohľadu na to, pre ktorú Q4 sa rozhodnete. V skutočnosti sa hovorí viac o praktickosti ako o výkone. Povedali sme si, že Q4 má podobnú veľkosť ako Q5, pričom ponúka vnútorný priestor porovnateľný s Q7 (aj keď bez možnosti pre sedem sedadiel), zatiaľ čo každé auto bude dodané svojmu novému majiteľovi úplne uhlíkovo neutrálne. Pomáha tomu veľa recyklovaných materiálov vrátane sedadiel, ktorých obloženie je vytvorené z 26 starých 1,5-litrových plastových fliaš.

Nebola by to tá pravá novinka od Audi, keby neboli predstavené nové svetlá Q4 e-tron určite dostane možnosť efektných Matrix LED svetlometov, ktoré, ak idete preskúmať informačno-zábavný systém, môžete naprogramovať, aby zobrazovali štyri rôzne tvary na prichádzajúcich vodičov. Chcete, aby bola vaša technológia konkrétnejšie užitočná? Head-up displej zobrazuje navigačné pokyny pre rozšírenú realitu. Efektné spätné zrkadlá, ako tie u E-tronu však nebudú k dispozícii. Aspoň zatiaľ nie.
Inak je to typické cestovné Audi SUV. Veľkosti kolies sa pohybujú od 19 do 21 palcov, voliteľné je aj nižšie športové odpruženie a máte na výber režimov jazdy s pridaním módu „Range“, ktorý obmedzuje maximálnu rýchlosť na 90 km / h.
Čo si teda myslíš? Toto, ID.4 alebo Enyaq … alebo niečo úplne iné?
Zdroj: TopGear