Maria | May 31, 2021

Top 10 malých automobilov podľa Top Gearu

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
Tieto brilantné malé autá sú dokonalým liekom na znudenie z SUV. BMW i3 Začneme našou najdivokejšou divokou kartou v zozname. Drahý, prémiový a poháňaný elektrickou energiou i3 okamžite nevyniká ako tradičné malé auto. Prinajmenšom však vyniká a vo svete neustále sa zmenšujúcich rozdielov medzi všetkými automobilmi (prosím, už žiadne crossovery), je i3 osviežením. Nedávno bol vynovený, ale princípy zostávajú…

Tieto brilantné malé autá sú dokonalým liekom na znudenie z SUV.

BMW i3

Začneme našou najdivokejšou divokou kartou v zozname. Drahý, prémiový a poháňaný elektrickou energiou i3 okamžite nevyniká ako tradičné malé auto. Prinajmenšom však vyniká a vo svete neustále sa zmenšujúcich rozdielov medzi všetkými automobilmi (prosím, už žiadne crossovery), je i3 osviežením. Nedávno bol vynovený, ale princípy zostávajú rovnaké – elektrický motor, vhodný dojazd a brilantný interiér. Nikdy sme sa s tými zadnými  dverami otvárajúcimi sa do opačnej strany nenudili, pričom je to vynikajúce adaptačné auto.

https://www.topgear.com/car-news/list/top-gears-top-10-small-cars#1

Teraz je tu aj i3S, rýchlejší model, ktorý má dokonca dynamickú kontrolu trakcie. Podľa všetkého vám umožní driftovať. Hovoril som vám, že v našom zozname má svoje miesto. Verzia s predĺženým dojazdom a zabudovaným benzínovým motorom na dobíjanie batérie už medzičasom nie je dostupná z dôvodu navýšenia výkonu batérie. To je pokrok.

Citroen C3

https://www.topgear.com/car-news/list/top-gears-top-10-small-cars#2

Koľko francúzskych referencií môžeme natlačiť do jedného auta? Je to dobre vyšliapaná cesta hovoriaca o galskom nádychu francúzskeho automobilu, ktorý bol vyrobený pre európsky (hlavne francúzsky) trh. Potom sa však pozriete na auto, ako je Citroen C3, a uvedomíte si, že sa dá opísať aj inak. Je zaujímavé spôsobom, ktorý zvláda len málo jeho súperov, pričom v sektore, kde je ťažké získať individualitu, to už niečo znamená. Môžete si nechať namontovať (alebo aj nie) Airbumps podľa vášho vkusu a parkovacích návykov, zatiaľ čo interiér je svieži. K dispozícii je dokonca aj voliteľná palubná kamera – praktická v prípade nárazu, ale aj v prípade, že výhľad stojí za zapamätanie si, pretože tiež vytvorí snímku a zverejní ju na vašich sociálnych sieťach. Typické 20. roky 20. storočia.

Fiat Panda

https://www.topgear.com/car-news/list/top-gears-top-10-small-cars#3

Ak ste niekedy boli na dovolenke v talianskych Alpách a boli ste svedkom starodávnych vozov Fiat Panda ako sa ponevierajú po uličkách ako horské kozy možno zistíte, prečo je to asi najlepšie malé auto na svete. Je pozoruhodné, že Fiat sa dokázal pridržať tejto tradície aj pri novej verzii. Je dostatočne maličké na to, aby zvládlo úzke horské priechody alebo prejazd Croydone, ale zároveň s piatimi dverami a slušným výberom motorov (náš výber je energický, benzínový motor TwinAir), pričom je dostatočne praktické na denno-dennú prepravu rodiny. Existuje dokonca aj verzia s pohonom všetkých kolies – v tejto triede celkom vzácnosť. Všetko dokop to vytvára parádnu malú motorizovanú mašinu.

Ford Fiesta

https://www.topgear.com/car-news/list/top-gears-top-10-small-cars#4

Fiesta je pre svet malých automobilov to, čo Porsche 911 pre športový svet – všadeprítomnosť, auto, proti ktorému sa vždy snažíte niečo namietať, pretože odmietate opakovane vyhlasovať tých istých víťazov skupinových testov. A vždy zlyháte – je príliš dobré. A tu vo Veľkej Británii ich stále húfne kupujeme. Posledná opravila časti, ktoré boli zlé na predošlom modeli – zlý infotainment, celkové prostredie v kabíne, asistenčné technológie pre vodiča – a zabezpečila, aby všetky zvyšné vynikajúce časti zostali zachované. A na rozdiel od mnohých súperov si Ford udržal vernosť k rýchlej verzii ST. Tí, ktorí majú menej pochmúrne zmýšľanie, budú mať radosť z ponuky trojvalcových benzínových agregátov s turbodúchadlami, ktoré sú dostatočne výkonné na to, aby zvládli každú cestu. Rovnako ako 911 je zložité domnievať sa, v čom sa ešte Ford môže zlepšiť nabudúce.

Kia Picanto

https://www.topgear.com/car-news/list/top-gears-top-10-small-cars#5

Raz sme jednu vzali do kórejského DMZ, len preto … no, len preto, že tam je. Ale popravde, na predaj modelu Picanto nepotrebujete žiadnu pomoc od TG – teraz už tretia generácia predstavuje dobre vyzerajúce a inteligentné mestské presúvadlo, ktoré zmenilo náhľad na kórejského výrobcu. Rovnako ako v prípade celej Kii, aj tu platí, že základy sú správne. Kolesá sú vysunuté k okrajom, aby sa maximalizoval priestor v kabíne, kabína má správne vyváženie medzi technológiou a praktickosťou a benzínové motory, buď štvor- alebo trojvalce, majú dostatočný výkon na zvládnutie akejkoľvek cesty. To je to, čím na nás tieto malé moderné autá stále robia dobrý dojem a toto sa od nich nijako nelíši – preč sú časy, keď by vás ktorákoľvek dlhá cesta naplnila hrôzou. Dokonca aj výlety na vojenské kontrolné stanovištia.

Peugeot 208

https://www.topgear.com/car-news/list/top-gears-top-10-small-cars#6

Peugeot je momentálne v kurze. Dizajn je parádny, autá jazdia dobre a zdá sa, že vyrábajú mašiny, ktoré ľudia skutočne chcú. Nová 208 sa nijako nelíši. A napriek tomu sa vlastne aj líši. Pretože Peugeot hazardoval s tým, že zákazníkom ponúka tri možnosti výberu motora – benzínový, naftový a elektrický. Na rozdiel od VW, Renaultu alebo iných, nie je k dispozícii žiadny samostatný elektrický model. Ale to nie je dôvod, prečo je na tomto zozname. Nie, s vynikajúcou rovnováhou medzi krivkami a hranami je model 208 rovnako pekný ako každé malé auto. Navyše, ponuka motorov je rozsiahla a ich výkony sa pohybujú od 74 koní do 128 koní (s 8-stupňovým automatom! V supermini!). Francúzi skutočne poznajú svoje malé autá a vedia, ako vyrábať dobré malé autá. Peugeot 208 v tejto tradícii pokračuje.

Renault Clio

https://www.topgear.com/car-news/list/top-gears-top-10-small-cars#7

Zatiaľ čo britské milostné aféry s Fordom Fiesta pokračujú v nezmenšenej miere, naši priatelia cez mláku (nie naši americkí kamaráti) pokračujú v milostnej afére s Renaultom Clio. Múdro teda Renault ponechal ten najnovší do veľkej miery na pokoji a vydal sa evolučnou cestou. Je to pekná mašina, ale naše peniaze by sme radšej investoval do štýlovejšej 208. Miesto, kde Clio zbiera cenné body, je interiér. Ak sa na exteriér minula najmenšia suma, potom zvyšok pripadol na kabínu – dominuje plávajúca obrazovka infotainmentu na štýl portrétu a Renault múdro ponechal niektoré skutočné tlačidlá po obrazovkou, napríklad pre klimatizáciu a podobne. Na zmenu teploty o pol stupňa netreba divoko bodať do dotykovej obrazovky. Je to priestranný a inteligentný interiér, ktorý pôsobí moderne. Vyzerá to, že francúzska posadnutosť bude pokračovať.

Renault Zoe

https://www.topgear.com/car-news/list/top-gears-top-10-small-cars#7

Uprostred všetkého toho hluku okolo Jaguaru I-Pace a Audi e-tronu a kriku okolo Tesly je často ľahké zabudnúť, že Renault bol jedným z prvých používateľov elektrických vozidiel. Toto prvenstvo patrí prvej generácii Zoe, pričom teraz je tu nová, ktorá sa potýka s mnohými problémami prvej generácie, ale múdro opúšťa jej dizajn – vyzerá dostatočne futuristicky bez toho, aby padla do nevýraznej pasce takého množstva elektromobilov. Kľúčovým momentom je teraz dojazd, pretože batéria vyskočila z 41kWh na 52kWh, čo poskytuje až o tretinu viac kilometrov. Renault tvrdí, že ak budete naozaj opatrní, prejde medzi nabíjaním 386 kilometrov. To je úplne zásadné a spolu s DC nabíjaním, ktoré je už k dispozícii, to znamená, že Zoe má hardvér, aby udržala krok s približujúcimi sa súpermi. Títo prví priekopníci si nemôžu dovoliť zaostávať.

Suzuki Jimny

https://www.topgear.com/car-news/list/top-gears-top-10-small-cars#9

Nie – neklikajte na iné stránky. Stále sa pozeráte na top 10 najlepších malých automobilov. Tento zoznam by sme nemohli vytvoriť, keby sa v ňom tento brilantný off-road nenachádzal – technicky to nie je malé auto podľa tradičnej definície, ale nemenej vynikajúcim. A aj keď je spravodlivé uviesť, že má aj svoje nevýhody v porovnaní s inými malými automobilmi (na výber máte iba medzi zadnými sedadlami alebo batožinovým priestorom, nie obidvoma, a k dispozícii je len trojdverová verzia), tak dizajn a skutočný náhon 4×4 znamenajú, že Jimny je príliš brilantným, než aby bolo možné ho  do tohoto zoznamu nezahrnúť. Je perfektné a zastáva úplne opačný prístup po stránke náhonu 4×4, než jeho súperi. V dnešnom svete filtrovanom pomocou Instagramu je jeho čestnosť osviežujúca.

VW Up

https://www.topgear.com/car-news/list/top-gears-top-10-small-cars#10

Áno, vieme, že Seat Mii a Škoda Citigo sú lacnejšie. Ale zakaždým, keď naskočíme do Upu, máme na tvári úsmev. VW mal už v minulosti malé mestské automobily, máme na mysli Fox, ktoré roky propagoval, až sa ho neskôr vzdal. Našťastie sa vrátil s modelom Up, ktorý má vlastnú identitu a osobnosť a ktorý si zaslúži svoje miesto v širšej stajni VW. Rovnako ako ostatné autá v našom zozname, aj Up zvláda akýkoľvek druh cesty ľahko, a aj napriek tomu, že dokáže nazhromaždiť maximálny výkon v podobe 75 koní je dostatočne priebojný. Pokiaľ nerátame GTi. Nemci sa našťastie rozhodli túto verziu znovu zaviesť. Svet nikdy nemôže mať príliš veľa automobilov GTi. 

Zdroj: TopGear

advertisement