Maria | May 31, 2021

Top 9 podľa Top Gearu: šokujúco prekvapivé autá

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
Od Porsche, ktoré sa vydalo cestou elektriny, až po vojnový stroj od Lamba, deväť rozrušení vo svete automobilov Elektrická prvotina od Porsche Porsche sa nebojí zbombardovať vynikajúce plány niekoľkými kontroverznými rozhodnutiami. Chladenie motora 911 vodou, výroba modelu Cayenne SUV, dostupnosť GT3 (hoci iba krátko) iba ako automat. No ale teraz vážne, doba elektrického Porsche je tu…

Od Porsche, ktoré sa vydalo cestou elektriny, až po vojnový stroj od Lamba, deväť rozrušení vo svete automobilov

Elektrická prvotina od Porsche

Porsche sa nebojí zbombardovať vynikajúce plány niekoľkými kontroverznými rozhodnutiami. Chladenie motora 911 vodou, výroba modelu Cayenne SUV, dostupnosť GT3 (hoci iba krátko) iba ako automat. No ale teraz vážne, doba elektrického Porsche je tu s batériovým Taycan sedanom, ktoré spôsobí plač puritánov v ich polo tričkách, ktoré dostali zo svojho Porsche klubu. Až kým si v ňom nezajazdia. Prvé dojmy z prototypov naznačujú, že by to mohol byť vládca všetkých elektromobilov…

https://www.topgear.com/car-news/list/top-gears-top-9-shocking-curveball-cars#1

Turbo nákupný vozík od AMG

Myslite na AMG, myslite na veľké V8, možno na bočnicové výfuky a celkom určite gumovú stopu, ktorá bola kedysi súčasťou dvojice nič netušiacich zadných pneumatík. AMG sú moderné hot rody, ktoré sú veľmi zbrklé. A potom, v roku 2009, sa AMG vydalo cestou rýchlych hatchbackov. Bez dostatočného priestoru pre V8 a opodstatnenia pre zadný náhon má výsledný produkt v podobe super hatchbacku A45 za následok, že AMG sa dostalo do novej éry 2,0-litrových motorov s turbom a s pohonom všetkých štyroch kolies. A práve bol nahradený novinkou s väčším výkonom a módom Drift. Nič menej by sme ani neočakávali.

https://www.topgear.com/car-news/list/top-gears-top-9-shocking-curveball-cars#2

Hatchback s pohonom predných kolies od BMW

Keď sa na trh uviedla pôvodná Rada 1 s pohonom zadných kolies, marketingová kampaň BMW sa zamerala na to, ako je tento jediný automobil s pohonom zadných kolies vo svojej triede dokonale vyvážený, s fotografiami zajacov s obrovskými prednými labkami a videami detí ako bojujú s riadením svojich trojkoliek s predným náhonom. Takže, v roku 2019, uvedením 3. generácie Radu 1 s pohonom predných kolies na trh, nastal celkom prudký obrat, ktorý mal za cieľ zväčšiť priestor vo vnútri auta a učiniť zdieľanie náhradných dielov z Mini ľahším. Trápne.

https://www.topgear.com/car-news/list/top-gears-top-9-shocking-curveball-cars#3

Najlepšie SUV od BMW po stránke jazdy

Aby sme boli spravodlivý, BMW má v tom svojom chaose systém. Nová Rada 1 môže byť šokujúco škaredá, ale zatiaľ málo ľudí, ktorým sa podarilo si ju zašoférovať si všimnú, že má teraz predný náhon, pričom zároveň ocenia priestor vo vnútri automobilu. X4 a X6 sú skutočne ohavné vozidlá, ale boli dostatočne úspešné na to, aby ich okopírovali Audi, Mercedes či dokonca Porsche.

https://www.topgear.com/car-news/list/top-gears-top-9-shocking-curveball-cars#4

A ešte v roku 1999 sa dokonca v BMW zrodila myšlienka vyrobiť športový automobil s pohonom 4×4 určený skôr na vozenie detí do školy, než na poriadny offroad. Ale X5 sa tejto spoločnosti celkom podarila a vyplatila no nie?

Corvetta s motorom uprostred od Chevroletu

Po siedmich generáciách sa Corvetta rozhodla opustiť tradíciu motorov umiestnených vpredu. Nová C8 Stingray je budúcnosť, a budúcnosť má motor umiestnený za sedadlami. Napriek tomu, ak existuje jeden národ, na ktorý sa dá spoľahnúť, že nebude prehnane reagovať na významnú zmenu podnikovej politiky, je to Amerika.

https://www.topgear.com/car-news/list/top-gears-top-9-shocking-curveball-cars#5

Fešák od Kii. Stinger – moja prvá M3-ka

Čo tá Kia robí aby si takto ozdobila svoju reputáciu? No, niečo ako Divízia M od BMW, pretože vyvinula motor V6, ktorý produkuje 350 koní, pričom ho umiestnila dopredu pohodlného sedanu s extrémne krásnym zadkom a s pohonom zadných kolies, ktorý je zároveň aj rýchly a s väčšou výbavou a doplnkami za 40 000 eur než pri BMW, Audi a Mercedese dokopy. Stinger GT je jedným z našich najobľúbenejších športových sedanov a pochádza od značky, ktorá dala svetu Rio. A Stonic. A Carens. Ako sa to do pekla stalo?

https://www.topgear.com/car-news/list/top-gears-top-9-shocking-curveball-cars#6

Hatchback od Fordu, ktorý už nie je na nič

Predstavte si svet, v ktorom by boli Fordy absolútne zlé na jazdenie. Toto nie je hypotetická situácia, je to v podstate polovica 90. rokov, kedy Ford prechádzal hnilobou ako Escort a Scorpio. Mondeo ukázalo, že existuje nádej, a ak by malý Ka nebol osádzaný namiesto motorom, iba kotvou z lode zo 60. rokov, bol by to fenomén.

https://www.topgear.com/car-news/list/top-gears-top-9-shocking-curveball-cars#7

Namiesto toho, prvý Ford Focus vylepšil reputáciu Fordu a oslnil scénu rodinného hatchbacku sviežo vyzerajúcou mašinou so sladkou jazdou, s ktorou sa jazdilo asi sedemnásťkrát lepšie, než ako bolo potrebné, a zároveň bola stále pohodlná, bezpečná a cenovo dostupná. Odvtedy sme už neboli svedkami Fordu, s ktorým by sa zle jazdilo. Ale už sa vyskytol aj EcoSport, takže neprinášame len úplne dobré správy.

Majstrovské dielo superauta od Lexus inšpirované F1

Superauto od Lexusu. Lexus (rozumej mierne  pôsobiaci ako sok Mercedesu s ohromnou spoľahlivosťou, ale s príliš veľa gombíkmi z Toyoty Yaris); superauto (rozumej vzrušujúce a mimoriadne rýchle vozidlo určené šokovanie a obdivovanie). A napriek tomu, keď Lexus konečne vytvoril svoje originálne majstrovské dielo, celokarbónové LFA s motorom V10 vystrelil do výšin ako jedno z najrýchlejších áut, aké boli kedy vyrobené.

https://www.topgear.com/car-news/list/top-gears-top-9-shocking-curveball-cars#8

Vojnový stroj Lamborghini

Urus s výkonom 650 koní nie je prvým „SUV“ od Lamborghini. Nie, v 80. rokoch tomu predchádzalo toto: LM002 s dvoma palivovými nádržami, otvoreným ložným priestorom a motorom V12 z Countach. Bol to potomok jedného z najepickejších neúspechov Lamborghini: nesprávny pokus o predaj vozidla americkej armáde. 

https://www.topgear.com/car-news/list/top-gears-top-9-shocking-curveball-cars#9

Keď jeho gepard s motorom umiestneným vzadu zlyhal na vojenských chodníčkoch, Lambo namiesto toho prerobilo toto robustné vozidlo s pohonom 4×4 na super-výkonný automobil s interiérom vyhotoveným z kože a dreva. A ak chcete vedieť, ako sa mu darí v roku 2019, pozrite sa sem…

Zdroj: TopGear.com

advertisement