Prvé dodávky sú stále podľa plánu.

Cadillac Lyriq bol práve odhalený v produkčnej podobe, ohlasujú začiatok novej éry, elektrickej éry a ukončenie éry fosílnych palív. Spolu s uvedením prvého elektrického vozidla na elektrický pohon už Cadillac nikdy nepredstaví nový model poháňaný spaľovacím motorom. V skutočnosti tvrdia, že do roku 2030 neponúkne vôbec žiadne vozidlá na benzínový pohon.
Video:
Ak ste videli pôvodný koncept Lyriq Concept , prvá vec, ktorá by vás mohla zaraziť na teraz dokončenom crossoverovom SUV, je, že vyzerá skoro rovnako. Zväčša aj je, ale ľahká prestávka a šikovné zastrčenie vonkajšieho kovu vyústili do rafinovanejšieho a peknejšieho finálneho produktu.
Hovorí sa, že v kabíne sú hlavné rozdiely v tom, že na zadné sedadlo sa teraz zmestia traja cestujúci, zatiaľ čo vpredu sa počet držiakov na nápoje zvýšil na dva. To je všetko. Stále má túto pôsobivú 33-palcovú (uhlopriečku) zakrivenú obrazovku, ktorá dokáže zobraziť miliardu rôznych farieb. Zachováva si svoj prehľadný luxusný dojem.

Keď sa v septembri tohto roku otvoria rezervácie pre Cadillac Lyriq – prvé dodávky sú naplánované na zhruba budúci rok, mali by mať aj konkurenčnú cenovku. So sumou 59 990 dolárov (vrátane cieľových poplatkov) sa nachádza niekoľko tisíc pod úrovňou modelov Jaguar I-Pace a Audi e-tron . Na plné nabitie tiež prejde podstatne ďalej: odhadovaných viac ako 480 kilometrov podľa Cadillacu.
Vďaka aktívnemu potlačeniu hluku novej generácie Cadillac, zvukovej scéne poskytovanej audiosystémom AKG Studio s 19 reproduktormi (vrátane reproduktorov na opierke hlavy) a vkusnému osvetleniu okolia by mala kabína ľahko vyhovieť zážitkom, ktoré ponúkajú jej súperi.

Aj keď očakávame, že päťprvkové zavesenie kolies vpredu a vzadu s pasívnymi plus prémiovými tlmičmi dodá skutočnú jazdu Cadillacu – k tomu mu pomáha rázvor o veľkosti 121,8 palca (3094 mm) (takmer o palec dlhší ako v prípade Escalade!) – jeden aspekt hnacej sústavy pri predstavení, ktorý môže spôsobiť určité zarazenie. Jeho výkon 340 koní (255 kW) a 325 libier stôp (440 Nm) pochádza z jediného motora na zadnej náprave.

Počas mediálneho brífingu hovorca značky poznamenal, že keďže je vyrobený pomocou flexibilnej architektúry elektrického pohonu Ultium od spoločnosti General Motor , mohol by byť vybavený ďalším motorom pre predné kolesá. Neuviedli, kedy presne bude táto konfigurácia k dispozícii.
Keď to však príde, niet pochýb o tom, že prinesie viac sily a priľnavosti pre agresívne štarty. Rovnako tak nedošlo k nijakému oznámeniu výkonnostného modelu, ale bolo dosť naznačení, že Blackwing Lyriq zo série V nie je úplne vylúčený.
Ďalšou vecou, ktorú pri uvedení nebude mať, je Plug & Charge, vďaka ktorej je rýchle nabíjanie na cestách tak jednoduché, ako to naznačuje konotácia. Hovorí sa, že to príde, hoci to, prečo nemôže byť k dispozícii, keď začnú dodávky, je záhadou aj sklamaním.
Čo sa týka rýchleho nabíjania na jednosmerný prúd, Lyriq sa pekne zorientuje v rýchlosti. Aj keď nestanovuje žiadne nové štandardy, môže poskytnúť maximálny výkon 190 kW. To znamená 122 km za 10 minút alebo 312 km za 30 minút.

Vzhľadom na jeho dojazd a skutočnosť, že väčšina majiteľov bude nabíjať doma, je to prijateľný východiskový bod. Štandardná zabudovaná nabíjačka s výkonom 11,5 kW, ktorá je zaparkovaná v garáži a napája sa z domáceho zdroja elektrónov, dokáže za hodinu pridať dojazd približne 52 kilometrov. Ak to nestačí, môžete si vybrať voliteľnú nabíjačku s výkonom 19,2 kW, ktorá vašu batériu nabije rýchlosťou 86 km za hodinu.

Pre mnohých kupujúcich SUV a crossoverov je úložný priestor pravdepodobne dôležitejší ako výkon pri skartovaní pneumatík, a preto je Lyriq na rovnakej úrovni ako ostatní vo svojej triede. Aj keď, ako sme vám už chvíľu hovorili , nemá predný kufor, vzadu pojme 793 litrov výbavy a potravín. Sklopte zadné sedadlá dolu a rozšíri sa na výnimočných 60,8 cu. ft. (1723 l).
Keď ich majitelia vezmú na diaľnice, môžu mať prospech z najlepšieho asistenčného systému pokročilého vodiča (ADAS) aký je teraz k dispozícii: Super Cruise . V Lyriqu na kompatibilných cestách ponúka automatické riadenie, zmenu jazdného pruhu na požiadanie spolu s adaptívnym tempomatom.
Lyriq bude pre značku Cadillac odvážnym krokom v novom smerovaní. Aj keď to môže byť prvý z mnohých prichádzajúcich modelov – očakávame, že lektrický Escalade uvidíme už čoskoro – dojem, ktorý vytvára, musí byť pozitívny.

Špecifikácie modelu Cadillac Lyriq:
- Dojazd viac ako 773 km, odhadovaný podľa Cadillacu
- 100 kWh batéria Ultium
- Bunková chémia: lítium-iónová NCMA katóda, zmiešaná grafitová anóda
- Motor s permanentným magnetom, navinutý na tyči
- 340 hp (255 kW)
- 440 Nm (325 lb-ft)
- Pohon zadných kolies (štandard)
- AC nabíjanie až 11,5 kW (122 km za hodinu nabíjania)
- Voliteľný 19,2 kW (312 km za hodinu nabíjania)
- DC rýchle nabíjanie až 190 kW
- Dosah až 122 km za 10 minút nabíjania
- Dosah až 312 km za 30 minút nabíjania
Zdroj: InsideEvs